Sosiale medier har blitt en integrert del av samfunnet vårt. Det er en plattform for å komme i kontakt med venner og familie, handle på nettet, tjene penger og i økende grad også for markedsføringsformål. Markedsføring på sosiale plattformer kan være gratis eller betalt.
Hva er de viktigste forskjellene mellom betalte sosiale medier og organiske?
De begge…
… involverer å engasjere seg med eksisterende og vinne nye målgrupper på sosiale medier-plattformer for å markedsføre, selge , og annonsere for produktet, virksomheten eller merkevaren din. De bruker begge eksisterende sosiale plattformer og krever tilstedeværelse på sosiale medier. Og for å bli brukt effektivt, trenger de begge litt ferdigheter.
Men…
… organiske sosiale medier er gratis.
Er det bedre med betalte enn organiske medier?
Det avhenger av budsjettet og forretningsmålet ditt. Noen sier at organiske innlegg er mer ekte. På den annen side kan betalte innlegg målrette et publikum bedre, men kan skade deg mer enn hjelpe hvis det gjøres feil, fordi du taper penger og tid. Den gode nyheten er at man kan lære seg å bruke dem effektivt. Faktisk er det mest fornuftig å kombinere begge strategiene.
Begge strategiene mislykkes hvis det ikke er noen levering på løftene eller hvis du ikke svarer på følgerne på sosial media.
Improve your social media customer service with LiveAgent
Social media support under one roof.
Frequently Asked Questions
Er organiske sosiale medier døde?
Nei. Men det har utvilsomt endret seg mye. For å bruke potensialet er det viktig å tilpasse seg disse endringene. Så lenge folk samhandler på sosiale medier, vil det være et organisk aspekt ved det.
Hvorfor legge ut organisk sosialt innhold?
For å opprettholde en organisk sosial tilstedeværelse av merkevaren din, samhandle med og støtte nåværende kunder, informer dem om nyheter og stelle forholdet ditt.
Hvordan kombinere betalte og organiske sosiale medier?
Ta deg ferdigheter til å bruke dem begge til sitt beste potensial. Bruk for eksempel organisk for å opprettholde gode, støttende relasjoner med nåværende kunder og betalt for å nå ut til nye målgrupper.
Ekspertnotat
Organiske og betalte sosiale medier begge er viktige for markedsføring, avhengig av budsjettet og målene dine. Kombiner dem for best resultat.

LiveAgent er et programvareselskap som tilbyr løsninger for kundeservice og tilknyttede tjenester som VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare og programvare for innkommende kundesenter. De tilbyr også klagehåndteringssystemer, klientportalprogramvare og programvare for e-post behandling. Selskapet tilbyr også webinarer og en skrivetest for å lære mer om deres produkter og tjenester. De tilbyr også en kostnadskalkulator for å hjelpe kundene med å finne den beste løsningen for deres behov. Kunden kan kontakte selskapet gjennom ulike sosiale medier eller abonnere på deres nyhetsbrev. LiveAgent tilbyr demoer og en-mot-en samtaler for sine kunder.