Hva er programvare for serviceadministrasjon?
Tjenesteadministrasjonsprogramvare, også kjent som en informasjonsteknologitjenesteadministrasjon, er et program som bedrifter bruker for å administrere tjenester som yter sine kunder. Denne typen programvare er svært nyttig for alle bedrifter – den hjelper med analysering, feilsøking, ordreadministrasjon, beslutningstaking og med mange andre aktiviteter. Alle aktiviteter iverksettes for å møte kundens behov. Hver programvare tilbyr forskjellige funksjoner.
Service management programvare er en fin måte å optimalisere selskapets teknologi på. Det reduserer kostnadene og sparer tid.
Frequently asked questions
Hvordan definerer du programvare for serviceadministrasjon?
Tjenesteadministrasjonsprogramvare er programvare som lar bedrifter administrere måten de leverer tjenester til sine kunder. Tjenestene inkluderer ordreadministrasjon, maskinvarevedlikehold, programvarevedlikehold, diagnostikk og feilsøking, samt rutinemessige operasjoner.
Hva er typene tjenesteadministrasjonsprogramvare?
Tjenesteadministrasjonsprogramvaren lar deg administrere aktiviteter relatert til lovbestemmelser, personaladministrasjon, ta beslutninger om innførte endringer eller kontrollere applikasjonsversjonen. Hver type gir et lignende sett med funksjoner – støtte for flere nettsteder, planlegging, innsending og rapportering.
Er LiveAgent tjenesteadministrasjonsprogramvare?
LiveAgent fungerer som tjenesteadministrasjonsprogramvare. Dette lar deg optimere selskapets teknologi, redusere kostnader og spare tid.
Expert note
Programvare for tjenesteadministrasjon er avgjørende for å levere god kundeservice gjennom forskjellige kanaler, håndtere kundedata og ta viktige beslutninger basert på informasjonen.

Tjenesteprogramvaren gir mulighet for kundeservice på høyt nivå, noe som påvirker både bruker- og medarbeidertilfredshet. LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare og mer. Selskapet tilbyr også støtte og opplæring gjennom en blogg, ordliste, akademi og webinarer. Etter å ha registrert seg for LiveAgent-programvaren vil kunden motta innloggingsopplysninger på e-post.
For å velge den beste kundestøtteprogramvaren, må du vurdere dens evne til å hjelpe deg med kundeserviceprosesser på tvers av forskjellige kommunikasjonskanaler. Det bør også inkludere funksjoner som live chat og analysere og rapportere for å forbedre kundeservicen. LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, selvbetjening, innkommende samtaler, klagehåndtering, og behandling av e-post. De har også skybasert kundesenterprogramvare med samtaleovervåking og VoIP-telefonsystemer, maler og webinarer. Prisene starter på $39 per bruker per måned.
Effektiv kundeservice betyr å gjøre alt for å tilfredsstille kundene. For å oppnå dette må man kjenne produktene og tjenestene perfekt, ha opplært service, lytte til klientene og samle informasjon om dem. De vanligste feilene som påvirker effektiv kundeservice negativt er mangelen på riktig opplæring, dårlig kommunikasjon og mangel på arkivering av kundeinformasjon.