Live chat for eiendomsbransjen

Imponer kundene dine og øk deres tilfredshet.
  • ✓ Ingen etableringsgebyr   
  • ✓ Kundeservice 24/7    
  • ✓ Krever ikke kredittkort    
  • ✓ Avbryt når som helst
Overskriftsanimasjon
Helpdesk programvare

Ønsket om å eie et hjem eller en annen type eiendom er helt naturlig hos oss mennesker. Flertallet av befolkningen har kjøpt eller vil kjøpe sin nye eiendom fra en sertifisert eiendomsmegler eller en agent.

Det tilsvarer et stort antall verdifulle potensielle kunder. Men den tiden da det var nok å ha en tiltalende annonse av eiendommen i vinduet til byrået ditt, er tilsynelatende borte. Selvfølgelig er det fortsatt nødvendig å ha det, men en betydelig del av kundene velger å bruke nettet som stedet der de finner sin neste bolig.

Det kan være vanskelig å kjøpe produkter på nettet. Hovedårsaken er at du ikke kan se produktene i sin virkelige forstand før du tar en beslutning.

Og da er det enda mer stressende å kjøpe en eiendom på denne måten. Du har lyst å være i stand til å kommunisere, sjekke hvert rom, lese kontrakten, stille spørsmål og fortelle dine bekymringer som gjerne blir besvart av megleren umiddelbart.

Telefonen er en god måte å gjøre det på, men live chat er et mer praktisk og produktivt alternativ for online kommunikasjon.

Er du klar for å legge ned den første byggesteinen for suksessfull kundeservice?

La oss jobbe.

Hvordan kan live chat støtte eiendomsbransjen?

Start online supporten på en riktig måte og gi en positiv opplevelse til dine online-klienter som søker etter sitt nye hjem.

Den såkalte vindushoppingen var en mulighet for en potensiell kjøper til å sjekke eiendommene hos en eiendomsmegler.

Sjansen for å fange oppmerksomheten til potensielle kunder ble også redesignet online. Det har blitt observert at tiden for å fange en potensiell kundes oppmerksomhet er mellom 5-10 minutter.

Hva er fordelene med live chat for disse fem hovedkategorier eller eiendom?

  • Bolig
  • Kommersiell
  • Industriell
  • Eiendom
  • Spesiell bruk

Tidsbestemte og strategisk plasserte proaktiv chat-invitasjoner på sider som rutinemessig genererer høyt trafikknummer, for eksempel en pris- eller produktside.

Real-time-chat-Proactive-invitation-LiveAgent
Eksempel på en proaktiv Chat invitasjon (klikk for å forstørre)

Selv om live chat primært er et aktivt verktøy for chatting i sanntid, tilbyr det en funksjon utenfor kommunikasjonstiden, og det er kontaktskjemaer. Som med andre funksjoner, kan kontaktskjemaer tilpasses fullt ut.

Kontaktskjemaet er en funksjon i Live chat-programvare - LiveAgent
Eksempel på kontaktskjema (klikk for å forstørre)

Av ulike årsaker er det noen ganger ikke mulig å planlegge en visning av eiendommen. Men med den ekstra funksjonen i videochat, kan eiendomsmeglerne tilby virtuelle turer til potensielle kjøpere. LiveAgents videochat er nettleserbasert, og siden den er en del av kontoplanen din, trenger du ikke noen ekstra tredjepartsapplikasjon for å kjøre den. Enten opprett eller velg en videochatknapp fra galleriet vårt, og legg den på nettstedet, så kan du nyte en ansikt til ansikt-samtale i sanntid.

 Sanntids videochat nettleser basert
Eksempel på videochat (klikk for å forstørre)

Live chat kan gjøre at eiendomsmeglerens andeler av overskuddet deles, da det er enkelt å overvåke konverteringsfrekvensen og derfor belønner agenten nøyaktig i form av provisjon.

Nettstedsovervåking for chatteoversikt
Eksempel på chatteoversikt (klikk for å forstørre)

Hvordan sammenlignes live chat med telefon- og e-poststøtte?

Det er en mer kostnadseffektiv metode å tilby online hjelp til potensielle huseiere, potensielle kunder og vanlige kunder enn telefon- eller e-post. Den vesentlige forskjellen er at det ikke er nødvendig å administrere live chat-samtaler utført i et stort antall.

En enkelt agent kan håndtere flere samtaler samtidig. De raske og aktuelle svarene er tidsbesparende. Vedlegg av viktige dokumenter gir kundene en ide om hvilke juridiske og økonomiske krav som kreves for å kjøpe en eiendom.

Hvordan trene eiendomsmeglere til å håndtere live chat-kommunikasjon?

Den vellykkede live chat-interaksjonen ville ikke eksistert uten en dyktig og kunnskapsrik stab. De er den essensielle komponenten i en positiv kundeopplevelse og til slutt konvertering.

Online kommunikasjon er annerledes enn den vanlige face to face kommunikasjonen eiendomsmeglere har vært vant til tidligere. Hvis du ønsker å tilby en veldig personlig og menneskelig live chat-tjeneste, er det spesifikke retningslinjer som eiendomsmeglerne dine må følge.

Eiendomsmeglerne fungerer som konsulenter som veileder investorer på deres eiendomssøk, så det er viktig å ha praktisk opplæring plass.

Etiquette in Live Customer Support | Live Agent01:13Youtube video: Etiquette in Live Customer Support
Live Agent

Derfor vil du være i stand til å ta en beslutning om hvilke av agentene dine som skal håndtere chattjenesten din. Saken er at ikke alle er laget for det, og noen kan være mer utsatt for å gjøre feil enn andre.

Hva kan live chatten gi for å gjøre kundeservicen bedre?

  • Omnikanal-support
  • Forbedret gjennomsnittlig ventetid
  • Redusert e-postvolum
  • Høyere konverteringsfrekvens
  • Redusert fluktfrekvens
  • Praktisk kommunikasjon
  • Økt engasjement
  • Høyere kundetilfredspoeng

Always keep in mind the old retail adage: Customers remember the service a lot longer than they remember the price.

Lauren Freedman – Real estate agent

Live chat hovedfunksjoner

Live chat og den funksjoner er en del av vår omnikanal helpdesk-programvare.

  • Universell innboks: Hver chatte-økt konverteres til tickets og lagres i en universell, delt innboks. Enhver chat-agent med tilgang kan søke opp og få frem hvilken som helst klients profil eller historie om tidligere interaksjoner
Eksempel på universell innboks (klikk for å forstørre)
 Galleri for chatteinvitasjoner
Eksempel på et chatteinvitasjonsgalleri (klikk for å forstørre)
  • Automatiske og forhåndsdefinerte svar: Spar tid ved å svar på ofte stilte spørsmål. Automatiserte og forhåndsdefinerte svar er en absolutt nødvendighet for å opprettholde en ryddig innboks.
  • Chatoversikt: Vil du vite mer om besøkende på nettstedet ditt og være forberedt på en prat på forhånd? Du trenger ikke lete lenger. Chatteoversikten viser det generelle bildet av antall besøkende som venter i kø, URL-er, lokasjoner og annen nyttig informasjon.
Nettstedsovervåking for chatteoversikt
Eksempel på chatteoversikt (klikk for å forstørre)
  • Chattedistribusjon: Overføring av chatter til tilgjengelige agenter eller automatisk tildeling av chatter ved å velge tre forhåndsdefinerte alternativer – tilfeldig tildeling, ring til alle, maks utnyttelse.
 Chatte-distribusjon
Eksempel på chattedistribusjon (klikk for å forstørre)
  • Kontaktskjemaer: Gjør det mulig for klienter å sende meldinger via et kontaktskjema utenfor åpningstiden eller når en bestemt agent er frakoblet.
Kontaktskjemaet er en funksjon i Live chat-programvare - LiveAgent
Eksempel på kontaktskjema (klikk for å forstørre)
  • Post chat-undersøkelser: Tillater innspill og tilbakemeldinger fra klienter og rangering av agentens effektivitet eller den totale tilfredsheten ved en chatte-økt.
Agentrangering
Eksempel på rangering av agent (klikk for å forstørre)

Live chat integrasjon

Integrasjon gjort riktig. Enkel kopiering og liming av en kort HTML-kode i LiveAgent-kontoen din, og chatteknappen som vises på din eller din klients nettsted, forberedt på enhver innkommende chatforespørsel. En ekstra fordel er integrering med tredjeparts programvare eller en app.

Hva er live chat sikkerhetsfunksjoner?

Databeskyttelse, kontosikkerhet og personvern er viktige emner for alle som administrerer og driver sin virksomhet på nettet. LiveAgent er ikke annerledes. Her er noen av de beste sikkerhetsfunksjonene.

Hvis du vil lære mer, kan du lese om LiveAgents retningslinjer for personvern.

Kunnskapsbase

Hvis du vil lære mer, kan du gå til kunnskapsbasen vår for mer informasjon.

Still not sure if the live chat is the right tool for you?

Start a free-14 day trial, no credit card required.

FAQ

What is live chat?

Live chat is a communication tool that can either react to the chat request or serve as an instigator of live chat communication. This is performed by implementing a chat widget, commonly referred to as a chat button on the website.

Why is live chat important for the real estate industry?

The live chat is mainly used for assistance to potential or existing customers, but it can perform well also as a vehicle to drive conversions.

How is live chat more beneficial in comparison to phone and email?

More cost and time effective than phone or email service due to its inherent speed and personalized approach.

How to train real estate customer service agents?

The training and handling of the live chat service are advisable to agents who have an affinity and necessary writing skills to keep the seamless flow of conversation.

What are the main features?

The core features of live chat are: Universal inbox, Customizable chat button and other chat related functions, Proactive chat invitations, Canned responses, and predefined answers, Chat overview, Chat distribution, Contact forms, Post chat survey.

How to integrate live chat?

Fully supported native integration. Quick copy and paste of an HTML code, and you can chat immediately.

What are live chat’s security features?

Core security features are: BAN IPs, 2-step verification, HTTPS Encryption, Multiple Data Centers, GDPR.

Migrer fra osTicket til LiveAgent med hjelp fra vårt supportavdeling og få tilgang til et multi-kanal billettsystem.

osTicket migrering - LiveAgent

Få tilgang til et flerkanals billettsystem og gi god kundeservice på tvers av ulike kanaler ved å migrere dataene dine til LiveAgent. Utforsk funksjoner og integrasjoner før du starter din gratis prøveperiode og kontakt oss via live chat eller e-post for å diskutere datamigrasjonen.

Ønsker du å migrere fra Outlook til en enhetlig kundesupportløsning? Ta en titt og finn ut mer om migrering til LiveAgent.

Migrerer fra Outlook?

LiveAgent er en svært kostnadseffektiv løsning som hjelper deg med å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler, ifølge anmeldere fra ulike virksomheter. Anmeldere sier at LiveAgent sparer tid og penger, og gir bedre kundestøtte og økt kundetilfredshet. Verktøyet er enkelt å bruke og tilbyr stor funksjonalitet, inkludert nyttige rapporteringsfunksjoner, og er en bedre løsning enn Kayako, ifølge anmelderne. De fleste anmelderne sier at LiveAgent er den beste live chat-løsningen på markedet.

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo