Free Trial

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Live chat-programvare for bedrifter

Impress your customers and increase their satisfaction.

  • ✓ No setup fee   
  • ✓ Customer service 24/7    
  • ✓ No credit card required    
  • ✓ Cancel any time
Used by
logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
Header Animation
Helpdesk software

Live chat er en av de raskeste og mest pålitelige tjenestene en bedrift kan tilby sine kunder. I dagens teknologisk og avanserte verden er det ikke et alternativ å sitte og vente på at kundene skal nå ut. Nå er tiden inne for selvforskning, og mange brukere utforsker hvert nettsted til den minste detalj før de registrerer seg.

Selv de dyktigste og mest tekniske brukerne trenger hjelp fra tid til annen. Og forventningen er at bedriften skal gi assistanse umiddelbart når det er nødvendig, og helst i sanntid. Og det er nettopp det live chatten leverer.

Chat i sanntid
Eksempel på live chat

Hvorfor bør bedriften tilby live chat?

Bedrifter og deres ambisjoner er forskjellige – reklame, markedsføring, menneskelige ressurser, etc. Den ene tingen de har til felles er et dynamisk klientell som sårt trenger et raskt og direkte svar.

De moderne brukerne er utålmodige. En undersøkelse viser at du har 10 minutter på deg til å samhandle med kunden. Tidsrammen på 10 minutter er alt som trengs for å miste potensielle kunder. Her kommer live chat inn i bildet.

Grunnen til å bruke live chat er svær betydelig. Da den gir den beste avkastningen enn noen annen kommunikasjonskanal og den høyeste forbrukertilfredshet på 92%.

Kundens valg er å snakke med en faktisk person på nettet mens de surfer på nettstedet eller fullfører en oppgave.

Det kan være overveldende å surfe på et nettsted. Live chat gir assistanse i både aktive og proaktive løsninger. Med proaktive invitasjoner kan du omgå klientens vilje mot å snakke med supportteamet. Telefon og e-post er fremdeles verdifulle kommunikasjonsalternativer, men du vil kunne redusere behovet med live chat. Dette resulterer i et redusert volum av innkommende henvendelser, ettersom agenter kan løse dem under den aktive chatte-økten.

LiveAgents universelle innboks gir tilgang til alle spørsmål og forespørsler om kommunikasjon, til tross for plattformen de har blitt sendt fra.

Live chat har blitt mistolket tidligere som bare en enkel widget eller et sted på et nettsted som kundene kan bruke hvis de ønsker det. Denne funksjonaliteten begynte som et markedsførings- og konverteringsverktøy som de siste årene har blitt anerkjent av mange bedrifter.

Try it out

Start a free-14 day trial, no credit card required

Try LiveAgent

Hvordan er live chat mer fordelaktig i forhold til telefon og e-post?

Effektiv support av kunder har mange utfordringer. For eksempel kan en telefonsamtale ha lang ventetid. For e-post kan det å skrive, sende og deretter til slutt vente på svaret, ta lang tid.

hvordan kan live chat gjøre ting enklere?

  • Ventetiden er kortere
  • Redusert e-postvolum
  • Høyere konverteringsfrekvens
  • Redusert fluktfrekvens
  • Praktisk kommunikasjon
  • Økt engasjement
  • Høyere kundetilfredshet

Hvordan sørge for at agentene er forberedt på live chat?

Supportagentens livssyklus har tre faser:

  • Nybegynner
  • Dyktig
  • Profesjonell

Når det kommer til kundeservice starter supportagenter generelt med å svare på telefonhenvendelser for å få erfaring. Bare agenter med utmerkede skriveferdigheter bør håndtere henvendelser på livechat hvis mulig. Skriving i live chat skiller seg betydelig fra e-post. Når du skriver en e-post, blir agentene vanligvis ikke begrenset av tid. På en annen side er det nettopp det som skiller live chat fra e-post. Skriving gjøres rett på stedet. Hvis det er mulig, er det alltid lurt å ha korrekturleste manus tilgjengelig for bruk.

Hvilke funksjoner kan du forvente av live chat?

Antall tilgjengelige funksjoner nærmer seg imponerende 200.

All type korrespondanse mellom bedriften og kunden lagres i en primær, delt innboks i form av tickets. Chatteagenten kan finne frem tidligere samtaler med bare noen få klikk i et hybrid ticketsystem. Hver kundeprofil og historie er umiddelbart tilgjengelig.

Universal-Inbox-feature-LiveAgent
Eksempel på universell innboks

Du har flere valg av design for både chat-widgeten og docking-vinduet for å enten opprette eller velge en forhåndsdefinert mal fra galleriet.

Chatteknappgalleri
Eksempel på et chatteknappegalleri

Kunden ser ut til å trenge hjelp, men er for sjenerte til å spørre? Nå trenger du ikke å vente på at de skal starte chatten. Live chat reduserer ventetiden og tilbyr aktivt en hjelpende hånd i form av en proaktiv chatteinvitasjon.

 Galleri for chatteinvitasjoner
Eksempel på en chatteinvitasjon

Forhåndsinnstilte svar på FAQ eller til bruk under en kampanjeperiode.

Automatiske meldinger
Eksempel på automatiske meldinge

Overføring av chatter til tilgjengelige agenter eller automatisk tagging av chatter ved å velge mellom tre forhåndsdefinerte taggealternativer: tilfeldig tildeling, ring til alle, maks utnyttelse.

 Chatte-distribusjon
Eksempel på chattedistribusjon

Rapportering og overvåking bidrar til å etablere et klart bilde av kundenes atferd, behov og krav eller hvor mye tid de bruker på å surfe på nettstedet ditt.

 Nettstedsovervåking - Chatteoversikt
Eksempel på chatteovervåking

Etter hvert som verden blir mindre når det kommer til kommunikasjonsbegrensninger, kan du bruke flerspråklig alternativ for live chat. Foreløpig støttes 45 språk, og flere oversettelser blir regelmessig lagt til.

Live chat-programvare for bedrifter
Eksempel på språktilpasningsmoduler

Gjør det mulig for kunder å sende meldinger via et kontaktskjema utenfor åpningstidene eller når en bestemt agent er frakoblet.

Kontaktskjema
Eksempel på offline skjema

Tillater innspill og tilbakemeldinger fra kunder og rangering av effektiviteten på chatten eller agenten.

Rangeringsmulighet for agenter i Help desk-programvaren - LiveAgent

Create instant connections

Handle all customer inquiries and discover all that LiveAgent has to offer

Try LiveAgent

Fordelene med live chat-programvaren for bestemte bedrifter

Bedriftsnettverket er vanligvis ganske omfattende, og hyppigheten av innkommende henvendelser er betydelig. Live chat-fordelene er forskjellige for ulike bedrifter, men resultatet er alltid det samme – glade og fornøyde kunder.

Kundeservice er en frivillig handling som viser et ekte ønske om å tilfredsstille og glede kunden.

Reklamebyråer

Se for deg et scenario: Du bruker mye tid og ressurser på en kampanje, for å få folk til å klikke på nettstedet ditt og deretter krysse det ut. Årsaken kan være mange. Kanskje de ikke finner instruksjoner om hvordan man bruker en rabattkode, eller at de ikke finner kontaktinformasjonen din. Med live chat kan du proaktivt tilby en hjelpende hånd, noe som betyr en høyere konverteringsfrekvens.

Markedsføring støttes ikke bare via e-post eller telefonsamtaler. Live chat gir annonsører en sjanse til å markedsføre eller informere kunder med det første klikket på en knapp. Du kan også legge ved bilder for en mer personlig tilnærming. Overvåkingsfunksjonen lar deg være målrettet mot hver besøkende på nettstedet og kommunisere med dem basert på deres oppførsel eller beliggenhet. Rapportering gir mulighet for en konverteringsrapport for chatten for å se hvor mange chatter som er konvertert.

Digitale byråer

I kombinasjon med en proaktiv live chat-programvare resulterer markedsføring av leadgenerering i en verdifull tverrkanals markedsføringsplattform. I en digital verden kan kunder møte ansiktsløse og automatiske chattebots. Ved å sette et agentbilde på din tilpassede chatte-knapp, vil du sikre at kunden din chatter med et virkelig menneske.

Reklamebyråer

Live chat er kostnadseffektivt, noe som gjør det til det mest ideelle kommunikasjonsverktøyet for en kampanje. Agenter kan tilby rabattkuponger, glede publikum med nye produkter eller legge ut chattesamtalen i tilbakemeldingsdelen av en samtale. Denne markedsføringsmetoden er svært produktiv for små bedrifter når de utvider kontaktlistene sine.

Sosiale mediebyråer

Sosiale medier dukket opp som ikke bare en morsom aktivitet, men også som et verdifullt markedsføringsverktøy. Implementering av live chat på en sosial medier gjør at bedriften kan administrere kundenes online tilstedeværelse bedre og aktivt nå ut og få kontakt med potensielle kunder. Du kan skaffe deg en e-postadresse for chatten som du kan bruke til markedsføring, og konvertere følgere til å bli betalende kunder. LiveAgent tilbyr integrasjon med alle vanlige sosiale medieplattformer som Facebook og Twitter.

Kontobaserte markedsføringsbedrifter (KBM)

Med kontobasert markedsføring er fokuset målrettet mot spesifikke kontoer eller merkevarer og B2B-markedsføring. Derfor, med modifiserte proaktive live chat invitasjoner, kan byrået ditt nå ut til nøkkelkontoer med relevante meldinger og øke avkastningen betydelig. En annen fordel er å bruke live chat i din kontobaserte markedsføringsstrategi for å danne et nært forhold til salg for å identifisere målrettede kontoer og bygge en mer konkret prospektdatabase og muligheter.

PR-Byråer

Å bygge en bedrift krever mye innsats. Men grunnlaget for enhver vellykket virksomhet er basert på tillit. For å styrke tilliten mellom et selskap og deres kunder, kommer PR inn i bildet. Kommunikasjon mellom markedet og brukere er ikke mer tydelig enn i PR-sektoren. Det oppsøkende er bevisst, og har til hensikt å nå så mange kunder som mulig. Live chat i sammen med et PR-byrå er et fantastisk verktøy for utvidelse av virksomheten.

Reisebyråer

Land kunder ved å veilede dem stressfritt hvor som helst i verden. Reis rundt på internett og i verden med kundesupport fra live chat. Åpne live chat-linjer for reisearrangementer er en løsning for å gi kundene råd om all nødvendig informasjon om reisen. Hvis spørsmålene blir like eller identiske, gir live chat et alternativ til å sette opp forhåndsdefinerte svar og automatiske meldinger.

Den flerspråklige funksjonen i live chat gjør det mulig å kommunisere med alle i verden på det språket de ønsker og tilpasse chat-widgeten din til et bestemt markedsspråk. LiveAgent støtter for øyeblikket 45 språk, og nye oversettelser legges til regelmessig. Hvis du ikke finner et bestemt språk, kan du kontakte oss med et forslag, og vi vil belønne deg med en kreditt for din LiveAgent-konto, til gjengjeld.

Frilansere

Antall frilansere har vokst betydelig det siste tiårene, ettersom alternativene for å jobbe eksternt hjemmefra har blitt langt vanligere. Enten du jobber uavhengig eller som en del av et vikarbyrå, kan live chat bidra til å utvide nettverket ditt. Profesjonelle frilansere i et kreativt felt vil sette pris på det høye tilpasningsnivået som er tilgjengelig.

Andre Firmaer

Ikke bekymre deg hvis firmaet ditt ikke er oppført. Live chat er et allsidig verktøy som passer for et bredt spekter av firmaer. Det primære formålet er fortsatt – å enkelt samhandle med kunder umiddelbart når de blir bedt om det. Den universelle innboksfunksjonen gjør det mulig å dele på chattesupporten, ettersom alle klientene dine kan være på samme LiveAgent-konto.

Benefits of Live Chat and How to Use It

Hvordan administrere firmakunder med LiveAgent?

LiveAgents helpdesk-programvaren er et kraftig supportsystem, der live chat er en av kjernefunksjonene. Men hvilke alternativer bedriften tilby sine kunder når det gjelder administrasjon av kontoene ved hjelp av LiveAgent?

Én konto på tvers av alle avdelingene:

Nyttig for et byrå som ivaretar webdesign og merkevareutvikling eller ofte bestiller outsourcing. Imidlertid er kunden kanskje ikke enig i å ha en ukjent konto kommunikasjon inkludert i kontoen sin, men det representerer fortsatt et praktisk alternativ.

Flere kontoer med et tilpasset domene:

En bedrift kan skreddersy kundens ett eller flere domener i henhold til deres preferanser. Ulempen med dette oppsettet kan være at rettighetene til et design eies av bedriften i stedet for kunden. Tvert imot, kan det være en type tjenester som er en del av bedriftens tilbud.

Konto satt opp for en klient:

Mot et mulig gebyr for en kontooppretting eller vedlikehold, kan kundene tillate bedriftens tilgang til kontoen. Dette alternativet er hovedsakelig mer fordelaktig for en kunde enn et selskap, da kunden kan bestemme at dette skal være en engangsavtale. Ingenting holder kunden tilbake fra å bestemme seg for å kutte båndet med en bedrift eller å bytte til en annen.

Integrering og oppsett

Enkel og fullt støttet integrering. Bare en rask kopi og deretter limer du inn en HTML-kode i LiveAgent-kontoen din. Den vises på din eller kundens nettsted, og du kan begynne å chatte med en gang. En ytterligere fordel er integrering med tredjeparts programvare eller en app.

Kunnskapsbase

Vil du lære mer? Les mer om vår kunnskapsbase

Still not sure if the live chat is the right tool for you?

Start a free-14 day trial and start exploring LiveAgent today

Try LiveAgent

FAQ

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×

Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

We’re available on multiple dates

Avtal en demo