Hva er kontaktgrupper?
Kontaktgrupper er segmenter av kunder som deler noe felles. Felles ting kan være lignende interesser, jobbe i samme selskap, være i samme tidssone, snakke samme språk, bruke de samme produkttypene eller ha samme nivåer på abonnementsnivå.
Hva kan du gjøre med kontaktgrupper
Hvis du legger til kontaktene dine i grupper, kan du segmentere kundene dine, noe som gjør det enklere å administrere arbeidsflyten i helpdesk. Å opprette kontaktgrupper er også flott for markedsføring og salg, ettersom det lar deg skape mer personlig innhold for hver gruppe.
Kontaktgrupper lar deg:
- Sorter bedriftens kontakter
- Legg til flere kontakter i en gruppe
- Tilordne flere kontaktgrupper til en kontakt
- Tilordne spesifikke regler
- Tilordne spesifikke tidsregler
- Tilordne spesifikke SLA -regler
- Bla gjennom billetter, kontakter og selskaper etter kontaktgrupper
Segment customers with ease
Segment your customers according to their purchasing power, interest, geolocation, and more. Create contact groups for free starting today. No credit card required.
Slik oppretter du kontaktgrupper i LiveAgent
- Logg på LiveAgent
- Klikk på Kunder
- Klikk på Kontaktgrupper
- Klikk på den oransje Opprett-knappen
- Gi kundegruppen et navn
- Velg en tekstfarge og en bakgrunnsfarge for kundesegmentetiketten
- Klikk på Opprett
Slik legger du til kunder i kontaktgrupper
- Logg på LiveAgent
- Klikk på Kunder
- Velg en kunde du ønsker
- Finn Grupper-feltet og klikk på taggen
- Velg gruppen du vil legge dem til
- Klikk lagre
Slik redigerer eller sletter du eksisterende kontaktgrupper
- Logg på LiveAgent
- Klikk på Kunder
- Klikk på Kontaktgrupper
- Velg kontaktgruppen du vil redigere ved å klikke på redigeringsknappen
- Rediger kontaktgruppens navn, tagfarge eller tekstfarge
- Klikk lagre
- Valgfritt: Velg kontaktgruppen du vil slette ved å klikke på slette -knappen
Hvordan kan jeg tjene på å gruppere kunder?
Forbedret arbeidsflyt
Å lage billettrouting som tar hensyn til kundesegmenter er svært effektivt og produktivt. For eksempel, ved å dirigere billetter fra spesifikke kundegrupper (for eksempel VIP-er eller forhandlere) rett til sine respektive kontoadministratorer, forbedrer du responstiden, første kontaktoppløsningsfrekvens og fremfor alt kundetilfredshet. Du eliminerer også forvirring eller billettstagnasjon.
Økt engasjement
Kundegrupper er også gode for markedsføring og salgssegmentering. For eksempel kan du opprette en LiveAgent-regel som sender ut unikt tilpassede og forhåndsformaterte oppfølgende e-poster til hver kundegruppe. Personlig meldinger vil øke kundeengasjementet, noe som videre vil øke inntektene og generere flere salg.
Enklere billettfiltrering
Kundegrupper kan også hjelpe deg med å finne billetter i den universelle innboksen til helpdesken. Å ha verktøy som gjør billettfiltrering enkelt gjør at du ikke trenger å huske spesifikke detaljer om hver billett du prøver å finne. I stedet trenger du kun å huske kundegruppen, noe som gjør ting mye enklere.
Case: Bruk kontaktgrupper til å svare VIP-kunder enda raskere
La oss si at du vil opprette en VIP-gruppe og prioritere spørsmålene deres. For å gjøre det, kan du enten lage en regel som blir utløst når disse kundene sender inn en supportbillett. Det gjør du ved å sende billettene til en bestemt avdeling eller endre billett SLA-nivåene, slik at agentene dine svarer raskere på meldingene deres. I begge tilfeller må du finne kontaktgruppen i regelinnstillingene.
Kunnskapsbase ressurser
Hvis du vil lære mer om kontaktgrupper eller emner knyttet til kontaktgrupper, sjekk ut vår kunnskapsbase, academi, ordliste og webinarer. Ikke glem å sjekke bloggen vår og våre e-postmaler som du kan bruke til å sende våre personlige nyhetsbrev til dine kontaktgrupper.
Klar for å opprette unike kontaktgrupper?
Oppdag hvor enkelt det er å segmentere kunder og tilby personlig service med vår gratis 30-dagers prøveperiode. Ingen kredittkort kreves.
Is managing and organizing customer contacts becoming a hassle?
Take control of your customer communication and boost efficiency with LiveAgent's contact groups feature!
How to create Contact groups in LiveAgent
Learn how to create and manage Contact groups in LiveAgent to easily sort your business Contacts. Follow video or text instructions to set up and use Contact groups effectively.
Helpdesk-notater er interne, private notater synlige for agenter. De kan legges til billetttråder for å gi ekstra informasjon. LiveAgent tilbyr fire typer notater til billetter, kontakter og selskaper. Innebygde billettlapper er nyttige for å skrive ned notater mens du kommuniserer med kunder. De støtter vedlegg og kan brukes som påminnelser. Kontaktnotater og firmanotater avslører viktig informasjon om kunder og selskaper. Sletting eller endring av notater avhenger av typen notat. Prøv funksjonen for private notater i dag med vår gratis 14-dagers prøveperiode.
How to create Contact groups in LiveAgent
Manage and sort your business contacts in an easy way. Create and setup Contact groups in your LiveAgent. Watch our video setup and follow instructions.