Free Trial

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Kontaktgrupper

Hva er kontaktgrupper?

Kontaktgrupper er segmenter av kunder som deler noe felles. Felles ting kan være lignende interesser, jobbe i samme selskap, være i samme tidssone, snakke samme språk, bruke de samme produkttypene eller ha samme nivåer på abonnementsnivå.

Kontaktgrupper

Hva kan du gjøre med kontaktgrupper

Hvis du legger til kontaktene dine i grupper, kan du segmentere kundene dine, noe som gjør det enklere å administrere arbeidsflyten i helpdesk. Å opprette kontaktgrupper er også flott for markedsføring og salg, ettersom det lar deg skape mer personlig innhold for hver gruppe.

Kontaktgrupper lar deg:

  • Sorter bedriftens kontakter
  • Legg til flere kontakter i en gruppe
  • Tilordne flere kontaktgrupper til en kontakt
  • Tilordne spesifikke regler
  • Tilordne spesifikke tidsregler
  • Tilordne spesifikke SLA -regler
  • Bla gjennom billetter, kontakter og selskaper etter kontaktgrupper

Segment customers with ease

Segment your customers according to their purchasing power, interest, geolocation, and more. Create contact groups for free starting today. No credit card required.

Start free 14-day trial

Slik oppretter du kontaktgrupper i LiveAgent

  1. Logg på LiveAgent
  2. Klikk på Kunder
  3. Klikk på Kontaktgrupper
  4. Klikk på den oransje Opprett-knappen
  5. Gi kundegruppen et navn
  6. Velg en tekstfarge og en bakgrunnsfarge for kundesegmentetiketten
  7. Klikk på Opprett
legg til kontaktgrupper

Slik legger du til kunder i kontaktgrupper

  1. Logg på LiveAgent
  2. Klikk på Kunder
  3. Velg en kunde du ønsker
  4. Finn Grupper-feltet og klikk på taggen
  5. Velg gruppen du vil legge dem til
  6. Klikk lagre
legge til kontakter i kontaktgrupper

Slik redigerer eller sletter du eksisterende kontaktgrupper

  1. Logg på LiveAgent
  2. Klikk på Kunder
  3. Klikk på Kontaktgrupper
  4. Velg kontaktgruppen du vil redigere ved å klikke på redigeringsknappen
  5. Rediger kontaktgruppens navn, tagfarge eller tekstfarge
  6. Klikk lagre
  7. Valgfritt: Velg kontaktgruppen du vil slette ved å klikke på slette -knappen
Redigere kontaktgruppe

Hvordan kan jeg tjene på å gruppere kunder?

Forbedret arbeidsflyt

Å lage billettrouting som tar hensyn til kundesegmenter er svært effektivt og produktivt. For eksempel, ved å dirigere billetter fra spesifikke kundegrupper (for eksempel VIP-er eller forhandlere) rett til sine respektive kontoadministratorer, forbedrer du responstiden, første kontaktoppløsningsfrekvens og fremfor alt kundetilfredshet. Du eliminerer også forvirring eller billettstagnasjon.

SLA logg in kundeservice software - LiveAgent

Økt engasjement

Kundegrupper er også gode for markedsføring og salgssegmentering. For eksempel kan du opprette en LiveAgent-regel som sender ut unikt tilpassede og forhåndsformaterte oppfølgende e-poster til hver kundegruppe. Personlig meldinger vil øke kundeengasjementet, noe som videre vil øke inntektene og generere flere salg. Ifølge Forbes engasjerer 72% av forbrukere seg kun med personlig meldinger.

Skreddersy e-post malen
Tilpass e-post maler

Enklere billettfiltrering

Kundegrupper kan også hjelpe deg med å finne billetter i den universelle innboksen til helpdesken. Å ha verktøy som gjør billettfiltrering enkelt gjør at du ikke trenger å huske spesifikke detaljer om hver billett du prøver å finne. I stedet trenger du kun å huske kundegruppen, noe som gjør ting mye enklere.

Filtrering av kontaktgrupper

Case: Bruk kontaktgrupper til å svare VIP-kunder enda raskere

La oss si at du vil opprette en VIP-gruppe og prioritere spørsmålene deres. For å gjøre det, kan du enten lage en regel som blir utløst når disse kundene sender inn en supportbillett. Det gjør du ved å sende billettene til en bestemt avdeling eller endre billett SLA-nivåene, slik at agentene dine svarer raskere på meldingene deres. I begge tilfeller må du finne kontaktgruppen i regelinnstillingene.

kontakgrupper sla

Kunnskapsbase ressurser

Hvis du vil lære mer om kontaktgrupper eller emner knyttet til kontaktgrupper, sjekk ut vår kunnskapsbase, akademi, ordliste og webinarer. Ikke glem å sjekke bloggen vår og våre e-postmaler som du kan bruke til å sende våre personlige nyhetsbrev til dine kontaktgrupper.

LiveAgent Product Tour

Klar for å opprette unike kontaktgrupper?

Oppdag hvor enkelt det er å segmentere kunder og tilby personlig service med vår gratis 14-dagers prøveperiode. Ingen kredittkort kreves.

Prøv LiveAgent i Dag​

We offer concierge migration services from most of the popular help desk solutions.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er kontaktgrupper?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Kontaktgrupper er segmenter av kunder som deler noe felles. Felles kan være lignende interesser, jobbe i samme selskap, være i samme tidssone, snakke samme språk, bruke de samme produkttypene eller ha samme nivåer på abonnementsnivå. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva kan du gjøre med kontaktgrupper?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hvis du legger til kontaktene dine i grupper, kan du segmentere kundene dine, noe som gjør det enklere å administrere arbeidsflyten i helpdesk. Å opprette kontaktgrupper er også flott for markedsføring og salg, ettersom det lar deg gi mer personlig innhold for hver gruppe. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan kan jeg tjene på å gruppere kunder?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Å lage billettruteringsflyter som tar hensyn til kundesegmenter er svært effektivt og produktivt. For eksempel, ved å dirigere billetter fra spesifikke kundegrupper (for eksempel VIP -er eller forhandlere) rett til sine respektive kontoadministratorer, forbedrer du responstider, første kontaktoppløsningsfrekvens og fremfor alt kundetilfredshet. Du eliminerer også forvirring eller billettstagnasjon. ” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×

Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

We’re available on multiple dates

Avtal en demo