Maks kølengde

Opplever du ofte en overstrømming av kundehenvendelser? Er kundene dine ofte misfornøyde med kundeservicen på grunn av ventetid?

Kundetilfredshet har aldri vært viktigere. Fornøyde kunder kan bli lojale kunder, hvilket er det ultimate målet. En faktor, slik som ventetid på live chat kan bidra til den overordnede kundetilfredsheten. Om du ikke følger med kan du lett miste kunder til dine konkurrenter.

Omtrent 73% av kunder sier at å ta hensyn til deres tid er den viktigste tingen bedrifter kan gjøre for å tilby god kundeservice.

Det er ikke så rart. Ingen liker å stå i kø. Derfor har LiveAgent laget en Live Chat-funksjon kalt maks kølengde for å forbedre kundetilfredsheten. Dessuten kan bedriften enkelt administrere agentenes skift og deres daglige arbeidsflyt.

Forretningsfordeler

  • Sparer tid
  • Effektiv arbeidsflyt
  • Øker kundetilfredsheten
  • Bedre CX
  • Sparer penger

Hvordan fungerer det?

Du kan enkelt definere maks kølengde i live chat-knapp innstillingene.

Når maks kølengde er nådd blir chat-knappen automatisk endret til utilgjengelig eller fullstendig gjemt på nettsiden.

Naturligvis vil knappen bli tilgjengelig igjen så snart køen er innenfor grensen.

Som vi har nevnt kan live chat bli utilgjengelig dersom det er for mange besøkende/kunder som venter i køen. Dette hindrer at kundene blir frustrerte når chat-køen er for lang.

Hvis du setter opp at chatten kan bli utilgjengelig vil kundene kunne fylle ut et forhåndsskjema. På denne måten kan de fortsatt kontakte kundeservice ved å oppgi sin e-postadresse, noe som gir deg muligheten til å kontakte dem senere.

Dette setter riktige forventninger og sparer tid både for bedriften og for kunden.

Bonustips:

Opprett flere chat-knapper

LiveAgent lar deg opprette online chat-knapper for spesifikke avdelinger, slik som retur og kundeservice. Dessuten kan du sette opp chat-knapper for ulike URLer. Når de opprettes kan du sette individuelle kølengder for hver knapp. På denne måten kan man opprettholde effektiv arbeidsflyt samtidig som man leverer god kundeservice.

Hvis du vil lære mer, les om LiveAgent – Live Chat.

La de mest erfarne agentene håndtere de vanskeligste chattene

For å spare tid og ressurser for bedriften og kunden må man være effektiv. Unngå at kundene må vente for lenge i køen. Det er optimalt å la noen agenter mulighet til å overføre de vanskeligste chattene til erfarne agenter. Resultatet blir at man kan agentene mer effektivt og forbedre ventetid i køen.

Bruk forhåndslagde responser

Om du bestemmer deg for å prøve LiveAgent, må du definitivt bruke forhåndslagde responser for å forbedre ventetid i køen. Det sparer tid for agentene, spesielt ved gjengående spørsmål. Men bruk dem med omhu. Prøv å personaliser dem. Ingen liker å snakke med en robot.

Hvis du vil lære mer, les om LiveAgent – Forhåndslagde responser

Kunnskapsbaseressurser

Ønsker du å vite hvordan du skal sette opp en live chat-knapp på din nettside?

Les om hvordan du enkelt kan opprette en chat-knapp i LiveAgent.

Ønsker du å sette opp en ventetid i LiveAgent?

Her er en steg-for-steg gjennomgang for å sette opp maks kølengde i LiveAgent.

Ready to give it a go?

Start improving your customer service right away with a 14-day free trial and test all the available features of LiveAgent.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Ready to give it a go?
Slido green logo

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo