Hva er en billettavbøyning?
Billettavbøyning er et begrep som brukes når et selskap bruker kundeportalen eller kunnskapsbasen for å gi kundene svar, selv når agentene deres er offline. Kunnskapsbase er den perfekte måten å redusere antall billetter på – de vanligste spørsmålene kan besvares i en OSS-seksjon eller i en hvilken som helst annen kategori som selskapet oppretter.
Kunnskapsbase kan tilpasses fullstendig og tilpasses bedriftens behov.
Finn ut mer om hvordan bedriften din kan dra nytte av å bruke kundeportaler og kunnskapsbase.
Frequently asked questions
Hva er definisjonen på en billettavbøyning?
Billettavbøyning betyr at som følge av din bedrifts bruk av kundeportalen eller kunnskapsbasen, sendes det reduserte antallet billetter til kundeserviceagenter. Billettavbøyning ratio eller Self-Service Score er det totale antallet kundeselvbetjeningsinteraksjoner delt på det totale antallet brukere som har sendt inn støttebilletter. Jo høyere jo bedre.
Hvordan kan du utføre billettavbøyning?
For å avlede billett, må selskapet opprettholde en kundeportal eller kunnskapsbase. Da mottar klienter svar selv når agenter er frakoblet. Dette er en fin måte å redusere innkommende anrop på, spesielt hvis de er relatert til ofte gjentakende problemer og spørsmål.
Hva er fordelene med en billettavbøyning?
Jo høyere billettavbøyningsforholdet er, desto bedre. Dette betyr at kunnskapsbasen eller kundeportalen har nok materiell kunnskap og kunden kan løse problemet på egen hånd, uten å måtte kontakte tjenesten.
Expert note
Billettavbøyning er når kunder kan få svar fra kundeportalen eller kunnskapsbasen selv når agenter er offline. Dette reduserer antall billetter og forbedrer kundesupporten.

LiveAgent tilbyr ulike populære programvare for kundeservice, inkludert VoIP-telefonsystemer og selvbetjeningsprogramvare. De har også klagehåndteringssystemer og klientportalprogramvare. LiveAgent tilbyr også opplæring og ressurser for kundeservice. Kunder kan kontakte salgsteamet eller avtale en demo for å lære mer. LiveAgent bruker informasjonskapsler, og kunder kan lese mer om personvern- og informasjonskapselpolicyene på deres nettside.
LiveAgent er en populær programvare for kundeservice som tilbyr VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare, programvare for innkommende kundesenter, klagehåndteringssystem, klientportalprogramvare og programvare for e-postbehandling. Det tilbyr også prissetting, funksjoner, integrasjoner og alternativer, og er tilgjengelig for en gratis prøveversjon. LiveAgent tilbyr også brukerstøtte, datamigrering, systemstatus og en forespørsel om forslag. Selskapet tilbyr også blogger, webinars og en skrivetest. Det tilbyr også salgskontakter og sosiale medier og tilbyr nyhetsbrev for å holde kundene oppdatert. LiveAgent bygger også din LiveAgent skrivebord og sender innloggingsdetaljer til postboksen din etter at kontoen er installert.
LiveAgent offers a ticketing system that allows customer service representatives to efficiently respond to inquiries from various channels through a universal inbox. The software offers three different subscription options, each with a 14-day trial period and various features to suit different business needs. The system helps businesses remain organized, proactive, and helpful in resolving customer issues. LiveAgent's Universal Inbox feature allows for easy management of customer inquiries from various platforms.
En rekvirent er en person som oppretter en kundestøttebillett via en hvilken som helst kanal. Billettbehandlerne kan se om rekvirenten har opprettet tidligere billetter angående identiske problemer og hvor fornøyd de var med behandlingen. Søkeren har samme rettigheter som en kunde som kontakter kundeservice og kan gjøre det via ulike kommunikasjonskanaler. Søkerens detaljer kan bli funnet ved siden av navnet i liveticket-panelet, inkludering av tidligere kontakter med kundeservice og hvor sosialt innflytelsesrik han/hun er.