Hva er en billettavbøyning?
Billettavbøyning er et begrep som brukes når et selskap bruker kundeportalen eller kunnskapsbasen for å gi kundene svar, selv når agentene deres er offline. Kunnskapsbase er den perfekte måten å redusere antall billetter på – de vanligste spørsmålene kan besvares i en OSS-seksjon eller i en hvilken som helst annen kategori som selskapet oppretter.
Kunnskapsbase kan tilpasses fullstendig og tilpasses bedriftens behov.
Finn ut mer om hvordan bedriften din kan dra nytte av å bruke kundeportaler og kunnskapsbase.
Frequently Asked Questions
Hva er definisjonen på en billettavbøyning?
Billettavbøyning betyr at som følge av din bedrifts bruk av kundeportalen eller kunnskapsbasen, sendes det reduserte antallet billetter til kundeserviceagenter. Billettavbøyning ratio eller Self-Service Score er det totale antallet kundeselvbetjeningsinteraksjoner delt på det totale antallet brukere som har sendt inn støttebilletter. Jo høyere jo bedre.
Hvordan kan du utføre billettavbøyning?
For å avlede billett, må selskapet opprettholde en kundeportal eller kunnskapsbase. Da mottar klienter svar selv når agenter er frakoblet. Dette er en fin måte å redusere innkommende anrop på, spesielt hvis de er relatert til ofte gjentakende problemer og spørsmål.
Hva er fordelene med en billettavbøyning?
Jo høyere billettavbøyningsforholdet er, desto bedre. Dette betyr at kunnskapsbasen eller kundeportalen har nok materiell kunnskap og kunden kan løse problemet på egen hånd, uten å måtte kontakte tjenesten.