Hva er chatstøtte?
Be om hjelp med dine henvendelser ved å chatte online med kundestøtteteamet. Agenter vil enkelt og i sanntid svare på dine forespørsler. Online chat-støtte er en rask måte å løse dine behov på.
Frequently Asked Questions
Hva er chatstøtte?
Chatstøtte er en form for synkrone meldinger. Agent og klient skal være tilstede samtidig. Vanligvis er denne kommunikasjonskanalen tilgjengelig på nettsider i form av en popup-dialog. Takket være dette kan agenten raskt gi informasjon om et plagsomt kundespørsmål.
Kan du gi chatstøtte ved å bruke LiveAgent?
Selvfølgelig gir LiveAgent muligheten til å bruke chat som et kommunikasjonsverktøy med kunder. Det er for tiden en av de mest populære kommunikasjonskanalene mellom kunden og merkevaren.
Hva er de grunnleggende reglene for chat-støtte?
Det er noen få regler du bør huske på som de grunnleggende chatreglene. Den første er å opprettholde korrekt grammatikk og stavemåte. Feil gjør kundeserviceteamet mindre kompetent i kundens øyne. En annen regel er raskest mulig respons, så det er viktig at agenter skriver raskt når de har en samtale. En annen viktig regel er å ikke bruke akronymer og forkortelser. Bruken av slike skjemaer er ikke profesjonell. Det er likt med å skrive korte "ja" og "nei"-svar. Prøv alltid å bruke hele setninger. Ferdige svar støtter arbeidet til kundeserviceteamet, men ikke send dem ut tankeløst. Agenter bør alltid tilpasse svaret. Det er hyggelig når vi tiltaler kunden med navn. Kunden føler da at serviceteamet henvender seg til ham og ikke er en av mange.
Tidio er brukt av mange bedrifter med tilpassbare merkevarefordeler. Priset mellom €32,50 og €332,50 årlig, tilbyr de også en gratis prøveperiode. LiveAgent og HubSpot Service Hub er sammenlignet med Tidio og har ulike fordeler og ulemper. HubSpot har kunder som GoFundMe og tilbyr gratis registrering.