Hva er sosial støtte?
Når du tilbyr kundeservice på sosiale nettverk som Facebook og Twitter, omtales noe som å gi sosial støtte. Sosial støtte er avgjørende for enkelte merker eller B2C e-handelsbedrifter der kunder er millennials og er vant til moderne måter å komme i kontakt med supportteamet ditt på.
Å integrere Facebook-siden og Twitter-håndtaket i LiveAgent er en enkel oppgave, og etter et par minutter kan du være fullt utstyrt for å gi sosial støtte. Alle tweets med spesifikke nøkkelord eller inkludert håndtaket ditt vil automatisk bli forvandlet til billetter slik at agentene dine kan svare på dem når de kommer inn i køen.
Det samme gjelder Facebook-kommentarer og private meldinger til Facebook-sidene dine. Begge er forvandlet til billetter slik at agentene dine ikke trenger å være logget på Facebook konstant for å svare dem, i stedet kan de fortsette å jobbe i 1 applikasjon (LiveAgent) og svare på vanlige billetter sammen.
Frequently Asked Questions
Hva betyr sosial støtte?
Sosial støtte tilbyr kundeservice gjennom sosiale medieplattformer som Facebook, Instagram eller Twitter. Sosiale medier er en svært viktig kommunikasjonskanal, derfor er det å tilby slik støtte veldig bra for bedriften når det gjelder image og bidrar til å sikre kundetilfredshet.
Er sosial støtte viktig for bedrifter?
Sosial støtte er ekstremt viktig for næringslivet, spesielt for merkevarer hvis hovedmålgruppe er Y- og Z-generasjonen, det vil si folk som er vant til moderne måter å kommunisere på gjennom sosiale medier. Sosiale medier har stor betydning for imagebygging, og har også innvirkning på nivået på kundetilfredshet.
Gjør LiveAgent deg i stand til å gi sosial støtte?
LiveAgent lar deg gi sosial støtte. Programvaren kan integreres med Facebook og Twitter. Alle tweets med bestemte nøkkelord kan gjøres om til billetter som agenter kan svare på. Det samme skjer med meldinger som kommer inn på Facebook-sider. Dette er en stor forenkling og automatisering av arbeidet for agenter som ikke trenger å være logget inn på sosiale medier.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.