Hva er tilfredshetsprediksjonsscore?
En tilfredshetsprediksjonspoeng er et mål på om en billett sannsynligvis vil motta en positiv eller negativ tilfredshetsvurdering, basert på et prediktivt system bygget for spesifikke kontoer ved å bruke tidligere kundeservice og tilfredshetsrangeringsstatistikk.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du prediksjonsscore for tilfredshet?
Forutsigelsesscore for tilfredshet er en indikator som bestemmer hvilke funksjoner som kan gjøre kunden din fornøyd. Den vurderer om billetten sannsynligvis vil få en god eller dårlig tilfredshetsvurdering. Det fungerer som et tidlig varslingssystem. Takket være dette finner du ut om en situasjon tidligere, og du kan forhindre den og garantere kundetilfredshet.
Hvordan beregnes prediksjonspoeng for tilfredshet?
For å beregne resultatene av tilfredshetsprediksjonspoengene, kreves det et spesifikt, statistisk signifikant antall vurderinger på et bestemt tidspunkt. De bør ta hensyn til alle karakterer – både gode og dårlige. Beregningen tar hensyn til: tidsindikatorer, f.eks. første responstid eller full løsningstid, rapporttekst, belastningsindikatorer, f.eks. antall svar, gjenåpning og omfordelte billetter.
Gir LiveAgent prediksjonspoeng for tilfredshet?
LiveAgent gir prediksjonspoeng for tilfredshet. Dette er en svært viktig indikator i kundeservice, som definitivt letter arbeid og gjennomføring av effektive aktiviteter.
Etter å ha lært om forutsigelse av tilfredshet, kan du utforske hva kundeservice er og hvorfor det er viktig for din bedrift. Du vil også finne nyttige tips om hvordan du kan forbedre kundeservicen din. Hvis du er nysgjerrig på spesifikke funksjoner, kan du lese om maks kølengde og hvordan det kan optimere kundeserviceopplevelsen. Dette inkluderer bonustips for å håndtere chattekøer mer effektivt.
Er din kunder fornøyd med din kundeservice?
Forbedre kundetilfredshet med LiveAgent: Mål ytelse, få tilbakemeldinger, og øk lojalitet med vår alt-i-ett programvare. Prøv gratis!