Hva er en kundeinnsatsscore?
Er kundene dine fornøyde? Er de fornøyd med tjenesten og produktet ditt? Du kan måle det med Customer Effort Score – CES. Det er en beregning som viser hvordan kundene dine føler om innsatsen de må gjøre for å samhandle med kundestøtteteamet ditt og få en løsning på problemet deres.
Velg et passende spørsmål og spør kundene dine. Beregn deretter prosentandelen av kundeinnsatspoeng basert på kundesvar. Det er mange måter å måle det på, f.eks. via e-post eller spørreskjema.
Frequently Asked Questions
Hva er kundeinnsatsscore (CES)?
Customer Effort Score (CES) er en beregning som viser hvordan bedriftens kunder føler om innsatsen de må legge ned for å samhandle med kundeserviceteamet ditt og finne en løsning på problemet deres. Takket være dette kan du teste effektiviteten til kundeservicen din.
Hvordan beregne kundeinnsatsscore (CES)?
For å beregne Customer Effort Score (CES), velg det aktuelle spørsmålet og adresser det til kundene dine. Dette kan gjøres f.eks. på grunnlag av et spørreskjema. Den enkleste måten er når kunder svarer på en skala fra 1 til 10. Deretter deler du summen av svarene deres på antall kunder som er spurt, og du får dette forholdet.
Hvordan forbedre kundeinnsatsscore (CES)?
For å forbedre Customer Effort Rate (CES), samle kundene dine på et dedikert nettområde. Takket være det vil de enkelt kunne koble seg til kundeservice, så vel som andre kunder og eksperter. Den andre ideen er å lage en kunnskapsbase som vil hjelpe deg å løse kundeproblemer raskt og enkelt. Den tredje (og den viktigste) måten er effektiv kundeservice, som er mulig takket være riktig programvare.
Ekspertnotat
Mål kundenes oppfatning av innsatsen de må legge ned for å samhandle med kundeserviceteamet med Customer Effort Score (CES). Bruk passende spørsmål og beregn prosentandel kundeinnsatsscore basert på svar.

Tren lagene dine i grunnleggende kommunikasjon om kundeopplevelse
Stor knapphet på ressurser og fallende kjøpekraft presser selgerne. Å levere på kjernefordeler er viktig for å skille seg ut. Gjennomsiktighet i kommunikasjonen og realistiske forventninger er nøkkelen til kundetilfredshet og suksess.