Hvem er telefonsenterledere?
Kundesenter ledere administrerer kundesentre, deres daglige aktiviteter og de ansatte som håndterer samtalene selv. De opprettholder orden i kundesentre, feilsøker eventuelle problemer som operatørene måtte ha, og styrer kundesenteret i riktig retning.
Teamledere for kundesenter må få mest mulig ut av teamene sine. De fleste callsentre er delt opp i team med utpekte oppgaver, og det er kundesenter lederen sitt ansvar å overvåke alt som skjer i de forskjellige teamene og hjelpe operatørene med å oppnå mål.
Nå er jobbene for callsenterledere ganske utfordrende, ettersom mange mennesker er avhengige av veiledningen deres, men den totale suksessraten hviler på kundesenterledernes ferdigheter. Å jobbe i et inbound call center som leder er svært utfordrende arbeid, så de fleste stillingsbeskrivelser for callsenterleder krever litt erfaring i felt og felles kunnskap i bruk av industri-programvare som LiveAgent.
Start your free trial today
Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.
Bortsett fra det kan telefonsenterledelse være en veldig lukrativ karrieremulighet, ettersom kontaktsenterledere har en tendens til å tjene en pen krone for arbeidet sitt. Det er trygt å si at telefonsenterledere er drevne, lederorienterte, trygge mennesker med effektive kommunikasjonsevner og et ansvarlig syn på yrket sitt.
Hva er kundesenter ledelse?
kundesenterledelse er en vanlig posisjon i nesten alle callsentre. Personen som fungerer som kundesenterleder må håndtere mange ting, hvorav de mest fremtredende er:
- Ledelse av daglig drift
- Styre arbeidsstyrken
- Opplæring av nykommere
- Håndtere kundeinteraksjoner
- Optimalisering av kundesenterytelse
- Analysere resultatstyring
Bortsett fra disse tingene, er kundesenterledelsen direkte involvert med både arbeiderne i kundesenteret og kundene de betjener – og har i oppgave å effektivisere kommunikasjonen mellom de to partene og forbedre omsetningshastigheten.
Hvordan ansette dyktige kundesenterledere?
Hvis du driver et samtalesenter, trenger du et par dyktige kundesenterledere på stedet hvis du vil ta bedriften din til neste nivå av kundetilfredshet. Nå kan dette høres ut som en enkel ting å gjøre, men å ansette en ufaglært kundesenterleder kan være katastrofalt for virksomheten din, så du må være oppmerksom på hvem du ansetter.
Selve ansettelsesprosessen bør være så strømlinjeformet som mulig for å utrydde alle uerfarne klienter. Ikke ansett noen til call center manager-jobben som ikke har nødvendig erfaring og kompetanse for delen.
Under samtalen med callsenterlederen vil du finne ut så mye som mulig om dine potensielle ansatte, for eksempel deres ferdigheter med verktøy som LiveAgent, deres tidligere erfaring på feltet og deres ledelsesteknikker. Det er derfor du må optimalisere lederintervjuspørsmålene for å finne ut hva søkeren kan bringe til selskapet.
Intervjuprosessen skal fortelle deg mer enn du trenger å vite om den ansatte, så sørg for å gjennomføre den riktig. Alternativt er det kanskje ikke en dårlig idé å ha HR-avdelingen involvert i intervjuprosessen.
Hva gjør en kundesenterleder?
En kundesenterleder har flere viktige oppgaver, og de må utføre alle etter beste evne. Kundesenterledelsen gjør følgende:
- Optimaliserer og forbedrer servicenivået
- Vet hvordan du bruker programvare som LiveAgent
- Gir kundeservice av høy kvalitet
- Maksimerer kundetilfredsheten
- Forbedrer kundeopplevelsen
- Løser kundeproblemer
- Avgjør kundeklage
- Indekserer tilbakemeldinger fra kunder
- Vet hvordan man skal håndtere sinte kunder
- Øker den totale kundetilfredshetspoengene
- Reduserer gjennomsnittlig håndteringstid
- Gir interaktiv stemmerespons
- Reduserer arbeidskostnadene
- Treffer viktige metriske punkter
- Effektiviserer inntektsveksten
- Declutters bemanning
Og dette er bare høydepunktene. En god kundesenterleder vil alltid håndtere så mange ting som mulig både på bedrifts- og servicesiden.
Hva er de beste egenskapene til en effektiv kundesenterleder?
En effektiv kundesenterleder må ha mye emosjonell intelligens for å takle alle slags situasjoner. Videre bør de være en effektiv leder som er i stand til å styrke arbeidsstyrken i riktig retning.
De bør ha en unik tilnærming og en effektiv kundesenteradministrasjonsteknikk, som lar dem gjøre jobben sin som kundesenter teamleder med den største profesjonalitet, balanse og effektivitet.
Hvordan kan ledere effektivt lede teamet sitt?
Du kan bare bygge et vellykket kundesenter gjennom sterkt lederskap, noe som betyr at kundebehandlerne vil trenge noen til å bane vei – og det er her callsenterledere går inn.
Call center-ledere bør ha god tid til å veilede teamet av agenter deres i hvordan de best kan gjøre jobben sin og ha en unik tilnærming til hver enkelt person middel. Trenerkulturen har endret seg mye de siste årene, og det er nå flere måter å forbedre agentytelsen og agentengasjementet på ved å bruke myke ferdigheter som skaper et leder-agent-bånd.
Det eliminerer sjansene for at noen blir sjefete og stimulerer agenter til å fokusere på jobbene sine, noe som til slutt fører til karrierevekst. En utmerket måte å engasjere dine underordnede er å ha regelmessig teambyggingsaktiviteter, sjekke agentytelsesrapportene, idédugnad og skape en positiv atmosfære på arbeidsplassen.
Try out LiveAgent today
Efficiently manage your team with LiveAgen's call center software.
Frequently asked questions
Hvem er en kundesenter leder?
Kundesenter ledere er ansatte i kundesentre som har til oppgave å overvåke team, individuelle agenter, arbeidsflyten og kundesenterets ytelse. Vanligvis blir de forfremmet i selskapet eller ansatt eksternt, men de fleste call center-ledere har bakgrunn som call center-agenter.
Hva er kundesenter ledelse?
Kundesenterledelse er en stilling som innebærer å administrere en seksjon eller hele kundesenteret. Det er en arbeidskrevende og utfordrende stilling som krever mye erfaring og kompetanse, men som vanligvis er godt betalt.
Hvordan ansette dyktige kundesenterledere?
Å ansette en dyktig kundesenterleder handler om å luke ut de ufaglærte søkerne under ansettelsesprosessen. Det er alltid best å finne noen med tidligere erfaring for stillingen, og selv da bør du aldri nøye deg med mindre enn en ideell kandidat.
Hva gjør en kundesenterleder?
En kundesenterleder har i oppgave å føre tilsyn med teamets ytelse, hjelpe, veilede og trene individuelle agenter, øke ytelsen og produktiviteten til teamet og en rekke andre ting som har å gjøre med å overvåke og forbedre kundesenteret .
Hvordan kan ledere effektivt lede teamet sitt?
Den beste tilnærmingen til å administrere team er den myke tilnærmingen, noe som betyr at kundesenter ledere bør bygge individuelle profesjonelle relasjoner med hver av sine agenter og tilnærme seg deres behov deretter. Ting som idédugnad og teambuilding hjelper i lederprosessen.
Ekspertnotat
<p>Kundesenterledere administrerer daglige aktiviteter og ansatte som håndterer samtaler. Jobben er krevende, men godt betalt for erfarne og kompetente ledere.</p>

Integrerer med systemer som Slack og Salesforce. Sikkerhet og robuste integrasjoner. Enkel å sende meldinger, men kan ikke kontakte kunder på en-til-en basis. Priser varierer. Happyfox og Freshdesk er også populære klagebehandlingssystemer med ulike funksjoner og priser. Front og Zoho Desk tilbyr også kundeklagehåndtering.