Kundeservice

Customer support - help and advice that a company makes available to customers when they have bought somethingú>

Cambridge Dictionary

Hva menes med kundestøtte?

Kundestøtte er et sett med tjenester levert av et selskap til en kunde. Det er også en del av kundehåndtering. Bedrifter bruker en Helpdesk for å gi kundestøtte. Dermed kan kunder knytte seg til selskapet gjennom ulike typer kanaler. For eksempel: E-post, telefon eller live chat.

Bedrifter bistår med installasjon og opplæring. Dessuten prøver de å løse kundenes problemer og spørsmål.

Hva er forskjellen mellom kundeservice og kundestøtte?

Hovedforskjellen mellom disse to er at kundestøtte hovedsakelig gir teknisk assistanse til kunder. Dermed hjelper du med å løse ethvert teknisk problem/problem kunden opplever med produktene/tjenestene dine. På den annen side handler kundeservice om å hjelpe kunden til å bruke produktet/tjenesten til det fulle potensialet. Det er her du engasjerer deg med kunder og vokser kunderelasjoner. Dermed gir den beste verdien.

Hvis du vil vite mer, kan du lese Kundeservice kontra kundestøtte.

Hvorfor er kundestøtte viktig?

Å ha kundestøtte er viktig fordi det skaper en lojal kundebase. Imidlertid er det mye flere fordeler.

Her er noen fordeler ved å ha god kundestøtte:

  • Høyere salg
  • Høyere inntekter
  • Kundetilfredshet
  • Kundelojalitet
  • Effektiv arbeidsflyt

Hva er de mest effektive kundestøttekanalene?

LiveChat

LiveChat er en viktig del av all kundestøtteprogramvare. Det lar kunderepresentantene dine chatte eller bare henvende seg til kunder i sanntid. Det antas at Millenials er de eneste som bruker LiveChat. Det er imidlertid også andre aldersgrupper som bruker LiveChat. Ikke slumre på LiveChat, ellers vil du tape.

Hvis du vil lære mer, kan du lese LiveAgent – LiveChat.

E-post

E-poster er den vanlige og grunnleggende delen av hver kundestøtte. Noen vil kanskje si at det kan være en langvarig form for støttekanal. Hvorfor? Vel rett og slett, fordi det kan ta lengre tid å løse et problem/problem. Rekkevidden via e-post er imidlertid verdensomspennende, og det er fortsatt en godt brukt kanal.

Hvis du vil vite mer, kan du lese LiveAgent – E-post.

Telefon

Telefonen er også en av de foretrukne måtene å nå ut til kundestøtten din. Den brukes av kunder som kanskje ikke er teknologikyndige eller rett og slett bare foretrekker å ha en samtale (den menneskelige berøringen).

Hvis du vil vite mer, kan du lese LiveAgent – Telefon.

Sosiale medier (SoMe)

Facebook, Instagram eller Twitter. Dette er bare noen få plattformer der kunder samhandler med hverandre. Dessuten engasjerer de seg med merkevaren/bedriften din. Å svare på kundehenvendelser eller hjelpe kunder via SoMe er en avgjørende del i disse dager for hver kundestøtte. Kundeserviceprogramvare, som LiveAgent, kan hjelpe deg med å administrere SoMe-henvendelser fra ett grensesnitt. Dermed å være i stand til å svare effektivt og engasjere seg med alle typer kunder.

href=”/social-media-customer-service/”>LiveAgent – Sosiale medier.

Kundeportal/Selvbetjening

Å ha en kundeportal/Selvbetjening er viktig for å drive 24/7 som virksomhet. Derfor, selv om kundeagentene dine ikke er tilgjengelige, får kundene fortsatt den nødvendige støtten. Dette kan være via Knowledge Base-artikler som gir; guider, produktinformasjon, videoer og mer.

Hvis du vil lære mer, kan du lese LiveAgent – Kunnskapsbase.

Hva er en kundestøtteprogramvare?

Kundeserviceprogramvare, som LiveAgent, skaper en optimal arbeidsflyt for dine kundeagenter som gjør dem mer effektive. Den evnen som skiller seg mest ut er at en kunderepresentant ikke trenger å bytte mellom grensesnitt mens han jobber. Dermed å kunne løse en kundehenvendelse fra alle slags kanaler fra ett sted. Alle de ovennevnte kanalene er inkludert i LiveAgent.

Andre LiveAgent-funksjoner:

  • CRM
  • Hermetiske meldinger/ Forhåndsdefinerte meldinger
  • Slå sammen billetter/henvendelser
  • Regler/SLAer
  • Analyse-oversikt
  • Videochat med kunder og kolleger

Hvis du vil lære mer, kan du lese om alle LiveAgent – funksjoner her.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Hvordan definere kundestøtte?

Kundeservice er en rekke tjenester som tilbys av en organisasjon for å hjelpe kunder med deres problemer med produktet eller tjenestene dine og for å støtte dem i å få mest mulig ut av å bruke produktet ditt. Det inkluderer å svare på spørsmål fra kunder og hjelpe med problemløsning.

Hva er prinsippene for kundestøtte?

Nøkkelen til god kundeservice er fremfor alt å bygge varige, gode relasjoner med kundene. For at dette skal skje, må kundeserviceteamet vite hva kundene synes er god kundeservice, holde seg oppdatert med tilbakemeldinger fra kunder som bidrar til å forbedre kundeservicen, og se etter måter å forbedre kundeservicen og overgå kundenes forventninger.

Hvilke verktøy skal du bruke for å gi den beste kundestøtten?

For å yte den beste kundeservicen er det greit å bruke flere verktøy og kommunikasjonskanaler som gir mulighet for helhetlig service. Det er verdt å engasjere seg i kommunikasjon ved hjelp av kommunikatører i sosiale medier, e-post, tekstmeldinger. I tillegg til disse tradisjonelle formene er det verdt å bygge fellesskap i grupper på sosiale medier eller nettfora, hvor klienter kan kontakte hverandre og chatte med eksperter. Live chat er et viktig verktøy som lar deg chatte i sanntid når en kunde trenger rask hjelp. Kundeservicen er også forbedret av en responsiv og intuitiv mobilapplikasjon. I tillegg bør kundeserviceteamet ha et passende system som de vil kunne administrere alle kanaler fra.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo