Kundeservicetilfredshet

Hva er kundeservicetilfredshet?

Kundetilfredshet er et begrep som ofte brukes i markedsføring. I økonomien er kundetilfredshet settet med teknikker og strategier som tar sikte på å maksimere kundetilfredsheten. Det er et mål på hvordan produktene og tjenestene som tilbys av et selskap oppfyller eller overgår kundenes forventninger. Kundetilfredshet er definert som antall kunder, eller prosentandelen av totale kunder, hvis rapport om deres erfaring med et selskap, dets produkter eller dets tjenester (ratingindekser) overstiger tilfredshetsnivåene som er etablert.

Frequently asked questions

Hva betyr kundeservicetilfredshet?

Tilfredshet med kundeservice er ikke annet enn kundetilfredshet som de har etter kontakt med kundeservice. Det er graden av deres tilfredshet med tjenesten som tilbys, løse problemet og få hjelp og støtte.

Hvordan måle kundeservicetilfredshet?

Kundeservicetilfredshet kan måles på flere måter. Du kan be kunden om å fylle ut spørreundersøkelsen, enten i søknaden (hvis du har en) eller hvor som helst etter at tjenesten er fullført - på sosiale medier, på e-post og på telefon. Tilfredshet kan også måles ved hjelp av spesielle mål, som f.eks. som CSAT, netto promoterscore eller kundeinnsatsvurdering.

Hvordan forbedre kundeservicetilfredsheten?

For å forbedre kundeservicetilfredsheten må du først og fremst utvikle kundeservice og strebe etter fortreffelighet. Det er ekstremt viktig at kunden er sentrum for oppmerksomheten - lytt til kundene, gi dem det de trenger og vær proaktiv. Å være aktiv viser at kunden er viktig for bedriften.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo