Hva er online kundeservice?
En online assistanse som svarer på kunders henvendelser, spørsmål. Det er en online hjelp som tilbys av et selskap til sine kunder som bruker produktene deres. Kundeservice bruker visse verktøy for å hjelpe kunder. Det er vanligvis live chat, telefonsamtaler, e-post eller sosiale medier.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du kundeservice på nett?
Online kundestøtte er enhver tjeneste som hjelper kunder med å løse problemer og tjener til å støtte kunden. Dette kan skje via e-post, live chat eller sosiale medier.
Hva er grunnlaget for online kundeservice?
Grunnlaget for kundeservice på nett er først og fremst tilgjengeligheten av kommunikasjonskanaler, samt effektiviteten og verdien av svarene som gis. I tillegg er ferdighetene til kundeserviceteamet ekstremt viktige, både kommunikasjon og programvaredrift, som også er avgjørende.
Hvordan kan du forbedre online kundeservice ved å bruke LiveAgent?
Online kundeservice kan utvikles med LiveAgent. Det er kundeserviceprogramvare som lar deg integrere mange kommunikasjonskanaler på ett sted. Som et resultat trenger ikke agenten å bytte mellom programmer og forespørsler. Dette automatiserer arbeidet hans. LiveAgent tilbyr også muligheten til å lage e-postmaler, lage makroer og kunnskapsbaser. I tillegg har du tilgang til rapporter og analyser som lar deg analysere kvaliteten på kundeservicen fortløpende.
Expert’s note
Online kundeservice er en viktig del av kundeopplevelsen, og kan forbedres ved hjelp av verktøy som LiveAgent for integrering av kommunikasjonskanaler og automatisering av arbeidsoppgaver.
Kundeserviceprogramvare er avgjørende for å håndtere kundeserviceforespørsler og sikre kundetilfredshet. Det bør støtte samtaleopptak, tilbakemeldingsskjemaer og 24/7 støtte. Med økende etterspørsel etter kunstig intelligens, vil dette være et fokusområde for virksomheter i fremtiden. Oppdag LiveAgent for mer enn 180 funksjoner.