Hva er online kundeservice?
En online assistanse som svarer på kunders henvendelser, spørsmål. Det er en online hjelp som tilbys av et selskap til sine kunder som bruker produktene deres. Kundeservice bruker visse verktøy for å hjelpe kunder. Det er vanligvis live chat, telefonsamtaler, e-post eller sosiale medier.
Frequently asked questions
Hvordan definerer du kundeservice på nett?
Online kundestøtte er enhver tjeneste som hjelper kunder med å løse problemer og tjener til å støtte kunden. Dette kan skje via e-post, live chat eller sosiale medier.
Hva er grunnlaget for online kundeservice?
Grunnlaget for kundeservice på nett er først og fremst tilgjengeligheten av kommunikasjonskanaler, samt effektiviteten og verdien av svarene som gis. I tillegg er ferdighetene til kundeserviceteamet ekstremt viktige, både kommunikasjon og programvaredrift, som også er avgjørende.
Hvordan kan du forbedre online kundeservice ved å bruke LiveAgent?
Online kundeservice kan utvikles med LiveAgent. Det er kundeserviceprogramvare som lar deg integrere mange kommunikasjonskanaler på ett sted. Som et resultat trenger ikke agenten å bytte mellom programmer og forespørsler. Dette automatiserer arbeidet hans. LiveAgent tilbyr også muligheten til å lage e-postmaler, lage makroer og kunnskapsbaser. I tillegg har du tilgang til rapporter og analyser som lar deg analysere kvaliteten på kundeservicen fortløpende.
Expert note
Online kundeservice er en viktig del av kundeopplevelsen, og kan forbedres ved hjelp av verktøy som LiveAgent for integrering av kommunikasjonskanaler og automatisering av arbeidsoppgaver.

Det er tre hovedtyper kundeservicesentre: Inbound Call Center, Outbound Call Center og Virtual Call Center. Det er viktig å kunne analysere og samle inn data i slike sentre, og du bør informere kundene om eventuelle opptak av samtaler. LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, selvbetjening, innkommende samtaler, klagehåndtering og behandling av e-post. De tilbyr også VoIP-telefonsystemer, maler og webinarer. Du kan kontakte dem for en demo eller abonnere på deres nyhetsbrev for oppdateringer og rabatter.
For å velge den beste kundestøtteprogramvaren, må du vurdere dens evne til å hjelpe deg med kundeserviceprosesser på tvers av forskjellige kommunikasjonskanaler. Det bør også inkludere funksjoner som live chat og analysere og rapportere for å forbedre kundeservicen. LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, selvbetjening, innkommende samtaler, klagehåndtering, og behandling av e-post. De har også skybasert kundesenterprogramvare med samtaleovervåking og VoIP-telefonsystemer, maler og webinarer. Prisene starter på $39 per bruker per måned.
Effektiv kundeservice betyr å gjøre alt for å tilfredsstille kundene. For å oppnå dette må man kjenne produktene og tjenestene perfekt, ha opplært service, lytte til klientene og samle informasjon om dem. De vanligste feilene som påvirker effektiv kundeservice negativt er mangelen på riktig opplæring, dårlig kommunikasjon og mangel på arkivering av kundeinformasjon.
Samtaleoppløsning er en viktig kundeserviceberegning som viser hvor godt kontaktsenteragentene løser kundespørsmål. Måling av anropsoppløsning krever å dele det totale antallet løste saker på det totale antallet mottatte saker i en bestemt tidsperiode og multiplisere resultatet med 100 for å få en prosentandel. Forbedring av samtaleoppløsningen kan øke kundetilfredshet, ansattes engasjement og være en del av differensieringsstrategien til et kundesenter. Å gi opplæring, opprette en tilgjengelig kunnskapsbase, styrke kundeserviceagentene, bruke taleanalyse og overvåke senterets ytelse kan hjelpe med å forbedre samtaleoppløsningen.