Hva er en kundeserviceopplæring?
Hvis selskaper kan overgå kundens forventninger, gir de en utmerket kundestøtte. Kundeservicetrening eller CST er en aktivitet – å lære kunderepresentanter å bruke positivt språk, svare med verdi eller kommunisere med sinte kunder.
De lærer noen nye ferdigheter eller informasjon om produkter eller tjenester for å øke kundetilfredshet og lojalitet. Kunderepresentanter blir mer profesjonelle og trent. Det kan også hjelpe virksomheten med å øke salg, inntekter og redusere kostnadene.
Frequently Asked Questions
Hva er kundeserviceopplæring?
Kundeserviceopplæring er en opplæring for ansatte i en organisasjon med sikte på å utvikle deres kunnskaper, ferdigheter og kompetanser som vil øke kundetilfredsheten. Hver ansatt som har kontakt med klienten bør gjennomgå slik opplæring, med særlig vekt på kundeserviceteamet.
Hvem bør delta på opplæring i kundeservice?
Alle ansatte som har kontakt med klienten bør delta i kundeserviceopplæring. Uansett om det er en person som jobber i kundeserviceteamet eller et medlem av markedsavdelingen, eller noen som jobber i resepsjonen på organisasjonens kontor. Takket være dette har alle den grunnleggende kunnskapen som setter organisasjonen i kundens øyne som profesjonell og en som setter kunden i søkelyset.
Hva er typene kundeserviceopplæring?
Typene opplæring for kundeservice er gode. Den første er instruktørledet opplæring. Dette skjemaet er veldig interaktivt og lar deg snakke og dele kunnskap. Et annet eksempel er et webinar, som er et mer ensidig webinar, men deltakerne kan vanligvis stille spørsmål og gjennomføre skriftlige diskusjoner. Et annet skjema er e-læring, som kan gjennomføres individuelt hjemme. Mentoring er neste. I dette tilfellet tar vi vanligvis for oss arbeid 1 til 1. I tillegg har vi instruksjoner som forklarer hvordan jobben skal gjøres, Electronic Productivity Assistance System (EPSS), som hjelper ansatte tilegne seg de tekniske ferdighetene de trenger for å yte utmerket kundeservice .
Ekspertnotat
Investering i opplæring i kundeservice kan øke kundetilfredshet og lojalitet, og forbedre ferdigheter og kunnskap blant supportrepresentanter.

Tren lagene dine i grunnleggende kommunikasjon om kundeopplevelse
Stor knapphet på ressurser og fallende kjøpekraft presser selgerne. Å levere på kjernefordeler er viktig for å skille seg ut. Gjennomsiktighet i kommunikasjonen og realistiske forventninger er nøkkelen til kundetilfredshet og suksess.
Introduksjon til et kundeserviceakademi
Høykvalitets kundeservice er avgjørende for suksess. Fornøyde kunder bruker mer og er mer lojale. Dårlig service koster merkevarer milliarder. Forbrukernes forventninger øker, og de er villige til å betale mer for god service. Å investere i kundeservice gir positive resultater og økt inntekt. Agentene må ha både myke og harde ferdigheter for å levere utmerket service. Opplæring er viktig for å opprettholde kvaliteten på kundeservicen.