Hva er en kundeserviceopplæring?
Hvis selskaper kan overgå kundens forventninger, gir de en utmerket kundestøtte. Kundeservicetrening eller CST er en aktivitet – å lære kunderepresentanter å bruke positivt språk, svare med verdi eller kommunisere med sinte kunder.
De lærer noen nye ferdigheter eller informasjon om produkter eller tjenester for å øke kundetilfredshet og lojalitet. Kunderepresentanter blir mer profesjonelle og trent. Det kan også hjelpe virksomheten med å øke salg, inntekter og redusere kostnadene.
Frequently asked questions
Hva er kundeserviceopplæring?
Kundeserviceopplæring er en opplæring for ansatte i en organisasjon med sikte på å utvikle deres kunnskaper, ferdigheter og kompetanser som vil øke kundetilfredsheten. Hver ansatt som har kontakt med klienten bør gjennomgå slik opplæring, med særlig vekt på kundeserviceteamet.
Hvem bør delta på opplæring i kundeservice?
Alle ansatte som har kontakt med klienten bør delta i kundeserviceopplæring. Uansett om det er en person som jobber i kundeserviceteamet eller et medlem av markedsavdelingen, eller noen som jobber i resepsjonen på organisasjonens kontor. Takket være dette har alle den grunnleggende kunnskapen som setter organisasjonen i kundens øyne som profesjonell og en som setter kunden i søkelyset.
Hva er typene kundeserviceopplæring?
Typene opplæring for kundeservice er gode. Den første er instruktørledet opplæring. Dette skjemaet er veldig interaktivt og lar deg snakke og dele kunnskap. Et annet eksempel er et webinar, som er et mer ensidig webinar, men deltakerne kan vanligvis stille spørsmål og gjennomføre skriftlige diskusjoner. Et annet skjema er e-læring, som kan gjennomføres individuelt hjemme. Mentoring er neste. I dette tilfellet tar vi vanligvis for oss arbeid 1 til 1. I tillegg har vi instruksjoner som forklarer hvordan jobben skal gjøres, Electronic Productivity Assistance System (EPSS), som hjelper ansatte tilegne seg de tekniske ferdighetene de trenger for å yte utmerket kundeservice .
Expert note
Investering i opplæring i kundeservice kan øke kundetilfredshet og lojalitet, og forbedre ferdigheter og kunnskap blant supportrepresentanter.

Å trene kundeserviceferdigheter er viktig, og det er mulig å hente kunnskap fra kunder og samarbeidspartnere. Det er også viktig å trene ferdigheter som vennlighet, tålmodighet og kommunikasjonsspråk. LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, selvbetjening og klagebehandling. Abonnér på deres nyhetsbrev for å holde deg oppdatert på deres oppdateringer og rabatter.
Kundeserviceundersøkelser kan hjelpe bedrifter med å forstå hvordan kunder opplever deres merkevare, produkter og tjenester. Det finnes fire hovedtyper undersøkelser, inkludert Customer Satisfaction Index (CSAT) og Net Promoter Score. Kundeserviceundersøkelser kan distribueres via e-post, nyhetsbrev, chat eller sosiale medier. Valg av distribusjonskanal krever spesifikk analyse.
LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, inkludert VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare. De tilbyr også opplæringsressurser, inkludert en blogg og webinarpresentasjoner. LiveAgent er tilgjengelig for konsultasjoner og demoer. Deres system status og endringslogg kan ses på deres brukerstøtteportal, og de tilbyr også forespørsler om forslag og abonnement på nyhetsbrevet deres. De bygger for øyeblikket ditt LiveAgent skrivebord, og deres nettsteder bruker cookies i samsvar med deres personvern og cookies retningslinjer.