Hva er kundeservicesenter?
Kundeservicesenter, også kjent som et kontaktsenter, er en spesifikk del av organisasjonen. Senteret er sammensatt av kunderepresentanter. Hovedfunksjonen er å administrere alle kundekontakter. Kundeservicesenter er også en viktig del av kundehåndtering.
Kundesenteret kan sammenlignes med ringesenter. Forskjellen er at et ringesenter først og fremst fokuserer på telefonkommunikasjon. Kundeservicesenter håndterer alle typer kommunikasjon – e-post, live chat, samtaler eller fakser.
Frequently asked questions
Hvordan definere kundeservicesenter?
Kundeservicesenteret er programvare som lar deg utføre kundeservice effektivt. Takket være det har selskapet en sjanse til å samle inn data om kundene det betjener, utvikle og forbedre kundeservicen.
Hva er de grunnleggende funksjonene til kundeservicesentre?
De grunnleggende funksjonene til kundeservicesenteret er automatisk distribusjon av samtaler direkte til en spesifikk agent, samtaleopptak (du bør informere kundene om det), integrasjon av mobiltelefoni eller interaktiv talerespons. Evnen til å utføre analyser og samle inn data er ekstremt viktig.
Hva er typene kundeservicesenter?
Hovedtypen kundestøttetjenester er Inbound Call Center, der kun kundeanrop håndteres. Den andre typen er et utgående kundesenter, som er et senter som kun utfører samtaler fra agenter til potensielle eller nåværende kunder. Den tredje typen er et virtuelt kundesenter som lar deg utføre alle typer telefonsamtaler.
Ekspertnotat
<p>Kundeservicesenter er en del av organisasjonen som administrerer all kundekontakt, inkludert telefon, e-post, live chat og fakser.</p>

En callsenterprogramvare kan forbedre kundeservice, kundetilfredshet og salg gjennom funksjoner som tilbakeringingsalternativer og interaktiv stemmesvar. Dette hjelper med å redusere ventekøer, gi bedre service og redusere stress for agentene. Virtualisering av callsentre reduserer også driftskostnader og gir fleksibilitet for agenter.
Programvare for tjenesteadministrasjon
LiveAgent er en kostnadseffektiv kundeserviceløsning som hjelper bedrifter med å håndtere henvendelser via ulike kanaler som e-post, sosiale medier og telefon. Den tilbyr rask og nøyaktig kundestøtte og billettorganisering, og mange brukere anbefaler det.
En god kundeserviceprogramvare bør støtte billettsortering, samtaleopptak og generering av tilbakemeldingsskjema for å forbedre kundestøtten. Det er også viktig å kunne integrere med markedsførings- og salgsprogramvare, og tilby 24/7 kundestøtte. Moderne virksomheter fokuserer på å bygge positive kunderelasjoner gjennom god kundeserviceprogramvare.