Hva er kundeservicesenter?
Kundeservicesenter, også kjent som et kontaktsenter, er en spesifikk del av organisasjonen. Senteret er sammensatt av kunderepresentanter. Hovedfunksjonen er å administrere alle kundekontakter. Kundeservicesenter er også en viktig del av kundehåndtering.
Kundesenteret kan sammenlignes med ringesenter. Forskjellen er at et ringesenter først og fremst fokuserer på telefonkommunikasjon. Kundeservicesenter håndterer alle typer kommunikasjon – e-post, live chat, samtaler eller fakser.
Frequently asked questions
Hvordan definere kundeservicesenter?
Kundeservicesenteret er programvare som lar deg utføre kundeservice effektivt. Takket være det har selskapet en sjanse til å samle inn data om kundene det betjener, utvikle og forbedre kundeservicen.
Hva er de grunnleggende funksjonene til kundeservicesentre?
De grunnleggende funksjonene til kundeservicesenteret er automatisk distribusjon av samtaler direkte til en spesifikk agent, samtaleopptak (du bør informere kundene om det), integrasjon av mobiltelefoni eller interaktiv talerespons. Evnen til å utføre analyser og samle inn data er ekstremt viktig.
Hva er typene kundeservicesenter?
Hovedtypen kundestøttetjenester er Inbound Call Center, der kun kundeanrop håndteres. Den andre typen er et utgående kundesenter, som er et senter som kun utfører samtaler fra agenter til potensielle eller nåværende kunder. Den tredje typen er et virtuelt kundesenter som lar deg utføre alle typer telefonsamtaler.