Hva er organiske sosiale medier?
Sosiale medieplattformer forenkler informasjonsutveksling. Når denne informasjonsutvekslingen skjer spontant eller naturlig, regnes det som en organisk prosess og deltakerne er et organisk publikum. De opprettede og delte utvekslingene utgjør de organiske sosiale mediene. I markedsføringssammenheng for sosiale medier betyr organisk også gratis.
Organiske sosiale medier for markedsføring
Selv om de ofte brukes til private formål, er sosiale medieplattformer også nyttige for arbeidsrelaterte aktiviteter og markedsføringsaktiviteter. Som et resultat inkorporerer mange merker og selskaper markedsføringsstrategier for sosiale medier i markedsføringstiltakene sine for å sikre og muligens øke veksthastigheten. God målretting og kvalitetsinnhold på sosiale medier kan også øke konverteringsfrekvensen.
Tilstedeværelse i sosiale medier
Enten du har et nytt merke eller har eksistert en stund, opprettholde en tilstedeværelse på sosiale medier er nødvendig. Ditt eksisterende publikum og lojale følgere ønsker å holde seg informert om forbedringene dine. I tillegg kan de forbedre engasjementet for merkevarene dine ved å samhandle på sosiale medier organisk, ved å snakke om produktet eller merkevaren din. Basert på samtalefrekvenser kan du analysere og justere innholdet på sosiale medier. Dessuten kan sosiale medier-algoritmer lage tilpassede feeder for kundene dine.
Organisk innhold
Organiske innlegg er av høy kvalitet hvis de gir verdifullt innhold.
Relevans
Langstrengte innlegg i sosiale medier om produkter og tjenester kan virke nedslående. Kortfattede blogginnlegg som inkluderer bilder og videoer er mye ferskere, spesielt hvis du har pekt ut målgruppen på forhånd.
Timing
Hvis du har lansert et nytt produkt eller en ny tjeneste, fortsett å legge ut innlegg regelmessig slik at publikum forblir i bildet. De kan reagere umiddelbart og lage genuint organisk brukergenerert innhold.
Konsistens
Å bygge tillit betyr bokstavelig talt at du via organisk innhold bygger og opprettholder et forhold til målgruppen din og bredere. Du vil vite hva de sier om deg på sosiale mediekanaler og reagere på det . Et tillitsfullt forhold er basert på gjensidige fordeler, hvor kundene dine kan stole på din kontinuerlige støtte.
Organiske sosiale medier og kundebehandling
Vi bruker sosiale medieplattformer for profesjonelle så vel som personlige formål. Og ja, balanse mellom arbeid og privatliv er en utfordring. Derfor er det veldig nyttig å ha sosiale medier-meldinger billett. Slik at du kan fokusere på jobben og ikke bli distrahert.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.
Frequently Asked Questions
Er organiske sosiale medier døde?
Nei. Men det har utvilsomt endret seg mye. For å bruke potensialet er det viktig å tilpasse seg disse endringene. Så lenge folk samhandler på sosiale medier, vil det være et organisk aspekt ved det.
Hvorfor legge ut organisk sosialt innhold?
For å opprettholde en tilstedeværelse på sosiale medier av merkevaren din, samhandle med og støtte nåværende kunder, informer dem om nyheter og stelle forholdet ditt, samt utvide til et bredere publikum. Ideelt sett bør du bruke organisk i kombinasjon med betalte sosiale medier.
Hvilke sosiale medier er best for organisk rekkevidde?
De sosiale mediene er best for organisk rekkevidde som besøkes mest, blant annet Facebook, Twitter, Instagram og Viber.
Etter å ha lært om organiske sosiale medier, kan det være nyttig å forstå forskjellene mellom organiske vs betalte sosiale medier. Dette vil gi deg innsikt i hvordan du kan balansere bruken av begge for å maksimere din markedsføringsstrategi.
Stressfri støtteprogramvare for sosiale medier
LiveAgent is a help desk solution that connects multiple channels in one interface. Find out more about LiveAgent and its business/industry benefits.