Free Trial

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Features
  • Sosiale medier helpdesk-funksjoner

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

Hva er sosiale medier?

Sosiale medier er nettsteder og applikasjoner som lar brukerne lage unikt innhold og dele det med andre online-brukere. Sosiale medier er interaktivt og fremmer selvuttrykk i form av bilder, videoer, tekstinnlegg og GIF-er.

Hvorfor er kundeservice på sosiale medier viktig?

Kundeservice på sosiale medier er et must fordi det er en “alltid på” kanal som brukes av flertallet i verden. Som gjør at kundene forventer at svar på spørsmål via sosiale medier er mye raskere enn på tradisjonelle kanaler som e -post.

Faktisk forventer de fleste kunder svar på spørsmål de har stilt på sosiale medier innen 60 minutter!

Hvilke integrasjoner på sosiale medier tilbyr LiveAgent?

Fra september 2020 har vi arbeidsintegrasjoner med:

  • Facebook
  • Facebook Messenger
  • Twitter
  • Instagram
  • Viber

Hovedmålet vårt for å lage disse sosiale medie-helpdeskintegrasjonene var å forbedre agentproduktiviteten. Vi ønsket å spare tid for hver agent (mindre klikk, åpne nye faner, logge inn og ut av forskjellige plattformer, færre varsler om gjetninger) ved å strømme alle kundeinteraksjoner til en enhetlig innboks.

Slik fungerer hver integrasjon:

Facebook

Facebook tickets i LiveAgent

Integrering av LiveAgent-kontoen din med Facebook lar deg overvåke flere Facebook -sider gjennom LiveAgent-dashbordet. Når du er tilkoblet, blir alle Facebook -kommentarer på bedriftssiden din automatisk konvertert til tickets og hentet inn til LiveAgent -dashbordet.

Derfra kan du enkelt svare på kommentarene, gi dem likes og til og med legge ved bilder og GIF -er. LiveAgent gir deg de samme svaralternativene som du ville hatt på Facebook.

Vil du se det i aksjon? Sjekk ut videoen vår.

Facebook Messenger

Gratis chatterom for nettsteder

Vår Facebook Messenger-integrasjon henter alle direkte meldinger fra Facebook-bedriftssiden din til LiveAgent -oversikten. Derfra kan du svare på DM-er, sende vedlegg, bilder, GIF -er og til og med like meldinger fra andre brukere.

Den beste delen? Kundene dine vet ikke forskjellen.

Lær mer om våre Facebook- og Facebook Messenger -integrasjoner.

Twitter

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

LiveAgent tilbyr en Twitter -integrasjon som kan brukes som et kraftig sosialt lytteverktøy. Integrasjonen lar brukerne koble til flere Twitter-kontoer og overvåke merkevaretagger i sanntid.

Her er et eksempel: Hver gang “LiveAgent” nevnes i en Tweet som denne “@LiveAgent”, blir tweeten automatisk konvertert til en ticket og presset inn i LiveAgent -dashbordet. Derfra kan du svare på Tweet i en kommentar, ved å lage ditt eget Tweet-svar, eller ved å tweet på nytt.

LiveAgent tilbyr imidlertid også en funksjon som lar deg velge spesifikke søkeord (og søkeordsett) og lar deg spore bruken av dem på Twitter. Hva betyr det? Tenk deg at noen nevner “LiveAgent” i en Tweet, men ikke eksplisitt bruker @ -taggen.

LiveAgent vil konvertere tweeten som inneholder dette søkeordet til en ticket. Hvorfor er dette så flott? Fordi det lar deg spore hva som blir twitret om deg. Visste du at bare 1 av 26 misfornøyde kunder vil klage direkte til deg? De fleste misfornøyde kundene henvender seg ganske enkelt til internett og deler sine erfaringer med andre.

LiveAgents sosiale overvåkingsverktøy lar deg fange opp disse indirekte tweetene, og ordner opp i dem før de blir virale og ødelegger omdømmet ditt. Verktøyet er også nyttig for å plukke opp positive tweets og kommunisere med kundene dine. Videre kan det også hjelpe deg med å se hva konkurrentene sier om deg.

Fordi LiveAgent varsler deg om nye tweets i sanntid, kan du alltid være et steg foran andre. Prøv vår Twitter -integrasjon i dag.

Instagram

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

Instagram er en av de mest populære sosiale medieplattformene, og raker inn mer enn en milliard aktive brukere hver måned. For å gjøre kundeservice på Instagram mer håndterlig, har vi laget en integrasjon som lar deg overvåke flere Instagram-kontoer.

Integrasjonen henter alle kommentarer på innleggene dine og alle omtale av siden din til LiveAgent -oversikten. Hver Instagram-kommentar og omtale lagres i form av en ticket, og gir deg til og med en forhåndsvisning av hvordan det faktiske innlegget ser ut, slik at du ikke trenger å avslutte LiveAgent-appen.

Vil du se hvordan det fungerer i sanntid? Sjekk ut videoen vår. For å lære mer om vår Instagram-integrasjon, sjekk ut vår Instagram -funksjonsside.

Viber

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

Vår Viber -integrasjon lar brukerne motta og svare på Viber-meldinger. Men det er ikke alt! Med LiveAgents Viber -integrasjon vil du kunne kringkaste meldinger til maksimalt 300 mottakere.

Denne funksjonen er flott for de som driver flere segmenteringskampanjer. For eksempel kan VIP-klientellet ditt motta en melding om et popup-salg, og et annet publikumssegment (for eksempel de med en avtale for en gitt dag) kan sendeer endring i åpningstiden i siste liten.

Ytterligere funksjoner som vil utfylle integrasjonen av helpdeskene på sosiale medier

LiveAgent er en one-stop-shop for all kundeservice. Funksjonene våre utfyller hverandre og fungerer best sammen. For å gi kundene dine best mulig service, dra fordel av alt LiveAgent har å tilby.

Følgende integrasjoner hjelper deg med å maksimere effektiviteten av helpdesken på sosiale medier:

Universal innboks

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

LiveAgent tilbyr en delt, sentralisert, universell innboks som kan integreres med alle kommunikasjonskanaler (live chat, e -post, sosiale medier, telefon, kunnskapsbase, kundeportal).

Innboksen lagrer alle ticketene på ett sted og er tilgjengelig for alle supportagenter. Det sikrer at ingen tickets blir ubesvart, blir glemt eller går tapt.

Hybrid ticketstrøm

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

LiveAgents hybrid ticketstrøm lar deg følge kundens kontakt/problemløsning gjennom ulike kanaler mens du holder deg i den samme tickettråden. I hovedsak tar en hybrid ticketstrøm gjetningene ut av det som er sagt, hvor og når.

For eksempel, hvis en kunde først ringer deg, og du følger opp med en e -post, og kunden deretter bestemmer seg for å chatte med deg på live chat, blir hver samtale lagret under en tickettråd. I den kan du lytte til hele samtaleopptaket, lese hver e -postutvekslingen og se historikken for live chat.

CRM 

Customer relationship management

En innebygd CRM lar deg lagre visning og redigere informasjonen du har samlet om kundene dine direkte i LiveAgent-dashbordet. Som et eksempel, tenk deg at en potensiell kunde åpner live chat og begynner å chatte med deg på spansk. Når du chatter med kunden, kan du åpne ticketfeltet i CRM og legge til et notat om at kunden er spansktalende.

Dette kan hjelpe deg med markedsføring-, salg- og støtteinnsats, ettersom du kan tilby en mer personlig serviceopplevelse neste gang de kontakter deg (ved å snakke med dem på spansk umiddelbart.)

Tagger

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

Med tagger kan du få en rask oversikt over hvert innhold i en ticket. Dette gjør det enkelt å filtrere gjennom tickets og finne akkurat det du leter etter. Som et eksempel kan hver ticket som kommer fra Instagram og angår en Black Friday-kampanje, tildeles en “Black Friday Promo IG-merke.

Automasjon

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

Automatiseringsregler er en livredder når det gjelder kundestøtte. De fremskynder oppgaver og automatiserer hverdagslige, repeterende oppgaver. Hvordan?

Automatiske meldinger

Automatiske meldinger lar deg lage forhåndsdefinerte svar på de vanligste spørsmålene. Videre kan du bruke dem i live chat-samtaler, e-post, kunnskapsbase og til og med svare på sosiale medier.

Ved å bruke dem sparer du agentene dine tid og forhindrer utbrenthet!

Tidsregler

Tidsregler kjører bakgrunnskontroller på bestemte tickets for å avgjøre om de kan utføre visse handlinger. For eksempel kan du sette opp en tidsregel som automatisk genererer og sender en tilbakemelding på e-post 24 timer etter at kunden mottar et svar på forespørselen.

Tidsregler hjelper agentene dine med å spare tid, og lar dem fokusere på mer komplekse oppgaver.

SLA regler

SLA-regler kjører bakgrunnskontroller på tickets som kommer fra brukere som du har en servicenivåavtale med. Hvis de sender inn en ticket, vil systemet automatisk varsle deg om at du må forhåndsinnstille ticketsene fremfor andre.

Arbeidstid

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

LiveAgent lar deg sette opp forskjellige åpningstider for å sikre at du overholder SLA-standarder. Som et eksempel kan du konfigurere SLA-nivåene til å iverksette tiltak bare i en bestemte tidsperioder med mulighet for å ekskludere helligdager.

Hvis kundeservicen din opererer på vanlige kontortider fra 09.00 til 17.00, mandag – fredag, og du mottar en ticket klokken 16.00 på en fredag, er ticketen bare 1 virksomhetstid gammel klokken 09.00 på mandag.

Avdelinger

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

Avdelinger hjelper deg med å holde den universelle innboksen organisert. Alle tickets kan tildeles forskjellige avdelinger (IT, salg, markedsføring, generell støtte) både manuelt og automatisk. Ved å tildele tickets til forskjellige avdelinger, er alle på samme side og har ansvar for forskjellige tickets.

Sosiale medier helpdesk-funksjoner
Avdelinger

Tredjepersons integrasjon

Integrasjon

LiveAgent kan integreres med over 40 tredjepartsapplikasjoner for å gjøre kundestøtten enda mer praktisk.

Her er et eksempel: Tenk deg at en kunde tweeter deg om oppgradering av abonnementet. Når du svarer på tweeten deres inne i brukerstøtten, kan du klikke på integreringsknappen for PipeDrive og legge til en ny avtale direkte fra LiveAgent.

Sammendrag av fordeler

Så, hva kan et helpdesk-system for sosiale medier gjøre for deg, bortsett fra å tilby helpdeskintegrasjoner for sosiale medier?

Sparer verdifull tid

Oppløsningstid

Det kan spare agentene dine tonnevis av tid. Det blir færre klikk, mindre overvåking (kontoer, enheter) og alt kan gjøres fra ett enkelt dashbord.

Hold ting sikkert

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

LiveAgent kan holde dataene dine sikre. Ved å gjøre alt fra ett dashbord, trenger du ikke å dele påloggingsinformasjonen din for sosiale medier med flere supportagenter. Dette reduserer risikoen for hacking, datalekkasje eller sjansen for å la datamaskiner uten tilsyn være logget på virksomhetens sosiale medier.

Forbedre effektivitet og produktivitet

Sosiale medier helpdesk-funksjoner

Ved å bruke et system som LiveAgent forbedres agentproduktiviteten og effektiviteten. Å være logget inn på én plattform hvor du kan gjøre alt, reduserer sjansen for å bli fanget i feeder på sosiale medier.

Ready to give it a try?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk solution for small to medium-sized businesses. Our free 14-day trial offers full functionality and all social media integrations. Try it today.<br /> No credit card required.

Free Trial

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×

Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

We’re available on multiple dates

Avtal en demo