Hva er ringesenter programvare?
Ringesenter er et sted hvor samtaler fra kunder håndteres av en bedrift. Den brukes til å gi kundestøtte, telemarketing eller selge produkter eller tjenester. Ringesenter-programvare er et sett med applikasjoner og verktøy. Det er to kategorier av denne typen programvare: programvare for kundeforholdsadministrasjon og programvare for integrering av datamaskintelefoni.

Det finnes også mange typer ringesenter-programvare, for eksempel – nettleserbasert, skybasert kundesenter eller vertsbasert kundesenterprogramvare. Med skybasert programvare er all informasjon og data lagret i skyen. Med nettleserbasert programvare er alle funksjoner i brukerens nettleser.
Frequently asked questions
Hva er ringesenter programvare?
Ringesenter-programvare er et system som gjør at bedrifter kan administrere flere kommunikasjonskanaler – det kan være e-post, telefon, live chat, meldinger og sosiale medier. Den kan brukes som en del av kundestøtteprogramvaren.
Hvilke funksjoner bør kundesenterprogramvare tilby?
Ringesenter-verktøy skal være funksjonelle, fulle av funksjoner for å utvide de nåværende prosessene dine og brukervennlige siden teamet ditt kommer til å bruke det daglig. Det du definitivt bør kreve av en kundesenterløsning er å være allsidig. Sørg for at den tilbyr funksjoner som samtaleopptak, samtalesporing og samtaleanalyse, slik at du kan få mest mulig ut av kundenes data og bruke dem ikke bare til salg eller tilbakemelding, men også for å forbedre kundesenteret og ytelsen. Du bør også ta en titt på listen over integrasjoner, slik at du kan koble kundesenterprogramvare til verktøyene du allerede har brukt: CRM-er eller e-postmarkedsføringsverktøy, bare for å liste noen få.
Hva er fordelene med ringesenter-programvare?
Takket være ringesenter-programvaren er kundeservice automatisert og også mer effektiv. Kundetilfredsheten øker, og dette kan realistisk oversettes til profitt for din bedrift. Det gjør det også enklere for kundestøtteteamet ditt.
Expert note
Ringesenter-programvare er et system som automatiserer og effektiviserer bedrifters kundeservice gjennom administrering av flere kommunikasjonskanaler som e-post, telefon, live chat, meldinger og sosiale medier. Det tilbyr funksjoner som samtaleopptak og -analyse, samtalesporing og integrasjoner med eksisterende verktøy for maksimal effektivitet.

Ringesenter-applikasjonen er en type kundeservice-applikasjon som automatiserer alle tilkoblingsprosesser for å øke effektiviteten og tilfredsheten. Nødvendige funksjoner inkluderer opptak av samtaler, interaktiv stemmerespons, viderekobling og automatisk samtaledistribusjon. LiveAgent har et innebygd kundesenter som gjør konfigurasjon og bruk enkel.
Ringesenter-teknologi er avgjørende for effektiv kundestøtte, og inkluderer en rekke teknologitrender som den skybaserte kundesenterløsningen, omnikanal-tilnærmingen og selvbetjeningsverktøy. LiveAgent er en programvare som tilbyr PBX-telefonsystemer og SIP-trunking, uten å bytte til VoIP. Moderne ringesenter-teknologi fungerer gjennom en privat sky, og VoIP softphone, interaktiv tale respons og forhåndsinnspilte meldinger tilbyr mange forskjellige muligheter i kommunikasjon med kunder.
Teksten handler om ringesentre og hvordan de fungerer. Det diskuteres faktorer som påvirker kvaliteten på samtaler med kunder, og hvordan teknologi og opplærte agenter kan forbedre dette. Videre dekkes etablering av samtalewidgeter på nettsteder, målgruppeanalyse og definisjon av Service Level Agreements. Det nevnes også at LiveAgent tilbyr en enkel og effektiv løsning for å sette opp et kundesenter, med mulighet for tilpasning og datastyring. Prisingen avhenger av hvilke alternativer man velger.
Programvare for overvåking av telefonsenter lar bedrifter overvåke samtaler og forbedre kundeservicen. Veiledere kan lytte til samtaler og tilby opplæring til agenter. LiveAgent tilbyr også skybasert kundesenterprogramvare med samtaleovervåking. Administratorer og personer med roller som har rettigheter har tilgang til dette verktøyet. Gjennomsnittskostnaden er $50 per bruker per måned, men LiveAgent har en billigere løsning på $39 per bruker per måned.