Hva er ringesenter programvare?
Ringesenter er et sted hvor samtaler fra kunder håndteres av en bedrift. Den brukes til å gi kundestøtte, telemarketing eller selge produkter eller tjenester. Ringesenter-programvare er et sett med applikasjoner og verktøy. Det er to kategorier av denne typen programvare: programvare for kundeforholdsadministrasjon og programvare for integrering av datamaskintelefoni.

Det finnes også mange typer ringesenter-programvare, for eksempel – nettleserbasert, skybasert kundesenter eller vertsbasert kundesenterprogramvare. Med skybasert programvare er all informasjon og data lagret i skyen. Med nettleserbasert programvare er alle funksjoner i brukerens nettleser.
Frequently Asked Questions
Hva er ringesenter programvare?
Ringesenter-programvare er et system som gjør at bedrifter kan administrere flere kommunikasjonskanaler – det kan være e-post, telefon, live chat, meldinger og sosiale medier. Den kan brukes som en del av kundestøtteprogramvaren.
Hvilke funksjoner bør kundesenterprogramvare tilby?
Ringesenter-verktøy skal være funksjonelle, fulle av funksjoner for å utvide de nåværende prosessene dine og brukervennlige siden teamet ditt kommer til å bruke det daglig. Det du definitivt bør kreve av en kundesenterløsning er å være allsidig. Sørg for at den tilbyr funksjoner som samtaleopptak, samtalesporing og samtaleanalyse, slik at du kan få mest mulig ut av kundenes data og bruke dem ikke bare til salg eller tilbakemelding, men også for å forbedre kundesenteret og ytelsen. Du bør også ta en titt på listen over integrasjoner, slik at du kan koble kundesenterprogramvare til verktøyene du allerede har brukt: CRM-er eller e-postmarkedsføringsverktøy, bare for å liste noen få.
Hva er fordelene med ringesenter-programvare?
Takket være ringesenter-programvaren er kundeservice automatisert og også mer effektiv. Kundetilfredsheten øker, og dette kan realistisk oversettes til profitt for din bedrift. Det gjør det også enklere for kundestøtteteamet ditt.
Ekspertnotat
Ringesenter-programvare er et system som automatiserer og effektiviserer bedrifters kundeservice gjennom administrering av flere kommunikasjonskanaler som e-post, telefon, live chat, meldinger og sosiale medier. Det tilbyr funksjoner som samtaleopptak og -analyse, samtalesporing og integrasjoner med eksisterende verktøy for maksimal effektivitet.

Gode telemarketingprogrammer bør inkludere integrasjon med CRM, avansert rapportering, videostøtte og god opplæring for salgsteamet. Begrensninger inkluderer behovet for god opplæring og pålitelig kundestøtte. Bedriftsstørrelse påvirker også valg av programvare. Implementeringen bør starte med en analyse av salgsprosessen og et pilotprosjekt med telemarketingteamet. Nøkkelfunksjoner å se etter inkluderer effektiv telefonoppringing, støtte for utgående samtalekampanjer og enkel konfigurering av call center. Telemarketingprogramvare gir salgsrepresentanter mulighet til å gjennomføre flere anrop og bedre håndtere kunders behov.