![](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/50d7a87c5506854dc4e1d60cce98b123/social-1024x171.jpg)
Hva er sosiale medier?
Sosiale medier er nettsteder og applikasjoner som lar brukerne lage unikt innhold og dele det med andre online-brukere. Sosiale medier er interaktivt og fremmer selvuttrykk i form av bilder, videoer, tekstinnlegg og GIF-er.
Hvorfor er kundeservice pÄ sosiale medier viktig?
Kundeservice pĂ„ sosiale medier er et must fordi det er en âalltid pĂ„â kanal som brukes av flertallet i verden. Som gjĂžr at kundene forventer at svar pĂ„ spĂžrsmĂ„l via sosiale medier er mye raskere enn pĂ„ tradisjonelle kanaler som e -post.
De fleste kunder forventer svar pÄ spÞrsmÄl de har sendt inn pÄ sosiale medier 60 minutter!
Hvilke integrasjoner pÄ sosiale medier tilbyr LiveAgent?
Fra september 2020 har vi arbeidsintegrasjoner med:
- Facebook Messenger
- Viber
HovedmÄlet vÄrt for Ä lage disse sosiale medie-helpdeskintegrasjonene var Ä forbedre agentproduktiviteten. Vi Þnsket Ä spare tid for hver agent (mindre klikk, Äpne nye faner, logge inn og ut av forskjellige plattformer, fÊrre varsler om gjetninger) ved Ä strÞmme alle kundeinteraksjoner til en enhetlig innboks.
Slik fungerer hver integrasjon:
Ved Ä integrere LiveAgent-kontoen din med Facebook vil du kunne overvÄke flere Facebook-sider gjennom LiveAgent-dashbordet. NÄr du er tilkoblet, vil alle Facebook-kommentarer pÄ bedriftssiden din automatisk konverteres til billetter og hentes inn i LiveAgent-dashbordet.
![Facebook ticketing in LiveAgent](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/fb5654992ef2828b9666f129f4e9144c/Mockup-Facebook-connection.png)
Derfra kan du enkelt svare pÄ kommentarene, gi dem likes og til og med legge ved bilder og GIF -er. LiveAgent gir deg de samme svaralternativene som du ville hatt pÄ Facebook.
Vil du se det i aksjon? Sjekk ut videoen vÄr.
Facebook Messenger
VÄr Facebook Messenger-integrasjon henter alle direkte meldinger fra Facebook-bedriftssiden din til LiveAgent -oversikten. Derfra kan du svare pÄ DM-er, sende vedlegg, bilder, GIF -er og til og med like meldinger fra andre brukere.
Den beste delen? Kundene dine vet ikke forskjellen.
LÊr mer om vÄre Facebook og Facebook Messenger-integrasjoner.
LiveAgent tilbyr en Twitter-integrasjon som kan dobles som et kraftig sosialt lytteverktÞy. Integrasjonen lar brukere koble til flere Twitter-kontoer og overvÄke merkeomtaler i sanntid.
![Connect Twitter with Help desk software - LiveAgent](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/833b9c9d81a7493e55d029016caf92a8/Mockup-Twitter-connection.png)
Her er et eksempel: Hver gang âLiveAgentâ nevnes i en Tweet som denne â@LiveAgentâ, blir tweeten automatisk konvertert til en ticket og presset inn i LiveAgent -dashbordet. Derfra kan du svare pĂ„ Tweet i en kommentar, ved Ă„ lage ditt eget Tweet-svar, eller ved Ă„ tweet pĂ„ nytt.
LiveAgent tilbyr imidlertid ogsĂ„ en funksjon som lar deg velge spesifikke sĂžkeord (og sĂžkeordsett) og lar deg spore bruken av dem pĂ„ Twitter. Hva betyr det? Tenk deg at noen nevner âLiveAgentâ i en Tweet, men ikke eksplisitt bruker @ -taggen.
LiveAgent vil konvertere tweeten som inneholder dette sÞkeordet til en ticket. Hvorfor er dette sÄ flott? Fordi det lar deg spore hva som blir twitret om deg. Visste du at bare 1 av 26 misfornÞyde kunder vil klage direkte til deg? De fleste misfornÞyde kundene henvender seg ganske enkelt til internett og deler sine erfaringer med andre.
LiveAgents sosiale overvÄkingsverktÞy lar deg fange opp disse indirekte tweetene, og ordner opp i dem fÞr de blir virale og Þdelegger omdÞmmet ditt. VerktÞyet er ogsÄ nyttig for Ä plukke opp positive tweets og kommunisere med kundene dine. Videre kan det ogsÄ hjelpe deg med Ä se hva konkurrentene sier om deg.
Fordi LiveAgent varsler deg om nye tweets i sanntid, kan du alltid vÊre et steg foran andre. PrÞv vÄr Twitter -integrasjon i dag.
Instagram er en av de mest populÊre sosiale medieplattformene, og raker inn mer enn en milliard aktive brukere hver mÄned. For Ä gjÞre kundeservice pÄ Instagram mer hÄndterlig, har vi laget en integrasjon som lar deg overvÄke flere Instagram-kontoer.
![connecting Facebook and Instagram accounts to LiveAgent](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/228e11d9d3089a855b9eecac45ba151b/facebook-instagram-liveagent-pages-connect-1024x601.png)
Integrasjonen henter alle kommentarer pÄ innleggene dine og alle omtale av siden din til LiveAgent -oversikten. Hver Instagram-kommentar og omtale lagres i form av en ticket, og gir deg til og med en forhÄndsvisning av hvordan det faktiske innlegget ser ut, slik at du ikke trenger Ä avslutte LiveAgent-appen.
Vil du se hvordan det fungerer i sanntid? Sjekk ut videoen vÄr. For Ä lÊre mer om Instagram-integreringen vÄr, sjekk ut vÄr Instagram-funksjonsside.
Viber
VÄr Viber-integrasjon lar brukere motta og svare pÄ Viber-meldinger. Men det er ikke alt! Med LiveAgents Viber-integrasjon vil du kunne kringkaste meldinger til maksimalt 300 mottakere.
Denne funksjonen er flott for de som driver flere segmenteringskampanjer. For eksempel kan VIP-klientellet ditt motta en melding om et popup-salg, og et annet publikumssegment (for eksempel de med en avtale for en gitt dag) kan sendeer endring i Ă„pningstiden i siste liten.
Med WhatsApp kan du holde kontakten med kundene dine nÄr som helst pÄ dagen. Alle meldinger som sendes til WhatsApp-kontoen din vil vises som billetter i LiveAgent-dashbordet. Du kan til og med sette opp separate SLAer for WhatsApp for Ä sikre at agentenes responstider er perfekt.
![WhatsApp message shown as a ticket in LiveAgent](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/7c2a12ef4d20d513e0916c2f33e5e65a/whatsapp-liveagent-ticket-1024x576.png)
NÄr du snakker om Ä treffe blink med raske svar, kan du til og med opprette flere WhatsApp-numre for forskjellige avdelinger. PÄ denne mÄten kan du holde deg oppdatert pÄ alle interaksjoner og holde kundekommunikasjonen organisert. WhatsApps enkle integrering er en annen bemerkelsesverdig fordel. Du kan koble WhatsApp-kontoen din til mange plattformer og integrere dem i salgs-, markedsfÞrings- og kundeserviceinnsatsen din.
Med tanke pÄ at WhatsApp er den beste meldingsappen i mer enn 100 land over hele verden, kan du rett og slett ikke ignorere det nÄr du diskuterer omnikanal kundebehandling. Sjekk ut vÄr WhatsApp-integrering for Ä finne ut mer.
Ytterligere funksjoner som vil utfylle integrasjonen av helpdeskene pÄ sosiale medier
LiveAgent er en one-stop-shop for all kundeservice. Funksjonene vÄre utfyller hverandre og fungerer best sammen. For Ä gi kundene dine best mulig service, dra fordel av alt LiveAgent har Ä tilby.
FÞlgende integrasjoner hjelper deg med Ä maksimere effektiviteten av helpdesken pÄ sosiale medier:
Universal innboks
LiveAgent tilbyr en delt, sentralisert, universell innboks som integreres med alle kommunikasjonskanaler (live chat, e-post, sosiale medier , telefon, kunnskapsbase, kundeportal).
![LiveAgent universal inbox overview](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/634ff3c95fd5cfe429cf0e8b5e193021/universal-inbox-1024x572.gif)
Innboksen lagrer alle ticketene pÄ ett sted og er tilgjengelig for alle supportagenter. Det sikrer at ingen tickets blir ubesvart, blir glemt eller gÄr tapt.
Hybrid ticketstrĂžm
LiveAgents hybrid billettstrÞm lar deg fÞlge kundens kontakt-/problemlÞsningsreise gjennom forskjellige kanaler mens du holder deg i samme billett trÄd. I hovedsak tar en hybrid billettstrÞm gjettingen ut av hva som er blitt sagt, hvor og nÄr.
![Example of hybrid ticket stream in LiveAgent](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/96930cc74abf31d687c832d735b84149/hybrid-ticket-1.jpeg)
For eksempel, hvis en kunde fÞrst ringer deg, og du fÞlger opp med en e -post, og kunden deretter bestemmer seg for Ä chatte med deg pÄ live chat, blir hver samtale lagret under en tickettrÄd. I den kan du lytte til hele samtaleopptaket, lese hver e -postutvekslingen og se historikken for live chat.
CRMÂ
En innebygd CRM lar deg lagre, vise og redigere informasjonen du har samlet om kunder direkte i LiveAgent-dashbordet. Tenk deg for eksempel at en potensiell kunde Äpner live chat og begynner Ä chatte med deg pÄ spansk. Mens du chatter med kunden, kan du Äpne billettfeltet CRM og legge til en merknad om at kunden er spansktalende.
![LiveAgent CRM integrations](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/55cdf6a3b22abfc12a5197946543d5ea/CRM-integrations-help-desk-software-homepage.png)
Dette kan hjelpe deg med markedsfÞring-, salg- og stÞtteinnsats, ettersom du kan tilby en mer personlig serviceopplevelse neste gang de kontakter deg (ved Ä snakke med dem pÄ spansk umiddelbart.)
Tagger
Tags lar deg fĂ„ en rask oversikt over hver billetts innhold. Dette gjĂžr det enkelt Ă„ filtrere gjennom billetter og finne akkurat det du leter etter. Som et eksempel kan hver billett som kommer fra Instagram og gjelder en Black Friday-kampanje tildeles en âBlack Friday-kampanje IGâ-tag.
Automatisering
![LiveAgent's automation feature](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/2756ad144d5993472655fbc57c69233b/Workflow-automation-help-desk-software-homepage.png)
Automasjonsregler er en livredder nÄr det kommer til kundestÞtte. De setter fart pÄ oppgaver og automatiserer hverdagslige, repeterende oppdrag. Hvordan?
Automatiske meldinger
Hermetiske meldinger lar deg lage forhÄndsdefinerte svar pÄ de mest stilte spÞrsmÄlene dine. Dessuten kan du bruke dem i live chat-samtaler, e-poster, kunnskapsbasen og til og med sosiale medier-svar.
Ved Ă„ bruke dem sparer du agentene dine tid og forhindrer utbrenthet!
Tidsregler
Tidsregler kjÞrer bakgrunnssjekker pÄ spesifikke billetter for Ä avgjÞre om de kan utfÞre bestemte handlinger. Du kan for eksempel sette opp en tidsregel som automatisk genererer og sender en tilbakemelding pÄ e-post 24 timer etter at kunden har mottatt et svar pÄ sin henvendelse.
Tidsregler hjelper agentene dine med Ä spare tid, og lar dem fokusere pÄ mer komplekse oppgaver.
SLA regler
SLA-regler kjÞrer bakgrunnssjekker pÄ billetter som kommer fra brukere som du har en servicenivÄ avtale med. Hvis de sender inn en billett, vil systemet automatisk varsle deg om at du mÄ prioritere deres billett fremfor andre.
![SLA log in Customer support software - LiveAgent](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/ac328244dcdc31f44e1adb5e92c3f01a/Mockup-SLA-log-1024x566.png)
Arbeidstid
LiveAgent lar deg sette opp forskjellige Äpningstider for Ä sikre at du overholder SLA-standarder. Som et eksempel kan du konfigurere SLA-nivÄene dine til Ä iverksette tiltak bare i angitte tidsperioder med mulighet for Ä ekskludere helligdager.
Hvis kundeservicen din opererer pĂ„ vanlige kontortider fra 09.00 til 17.00, mandag â fredag, og du mottar en ticket klokken 16.00 pĂ„ en fredag, er ticketen bare 1 virksomhetstid gammel klokken 09.00 pĂ„ mandag.
Avdelinger
Avdelinger hjelper deg med Ä holde den universelle innboksen organisert. Alle billetter kan tilordnes forskjellige avdelinger (IT, salg, markedsfÞring, generell stÞtte) bÄde manuelt og automatisk . Ved Ä tildele billetter til forskjellige avdelinger, er alle oppdatert og har ansvar for forskjellige billetter.
![LiveAgent departmnets overview](https://www.liveagent.no/wp/urlslab-download/c30f8b82c81d66141ddd8300f214e570/ticketing_departments_tab-1024x637.jpg)
Tredjepersons integrasjon
LiveAgent integreres med over 40 tredjepartsapplikasjoner for Ă„ gjĂžre kundestĂžtten enda mer praktisk.
Her er et eksempel: Tenk deg at en kunde tweeter deg om oppgradering av abonnementet. NÄr du svarer pÄ tweeten deres inne i brukerstÞtten, kan du klikke pÄ integreringsknappen for PipeDrive og legge til en ny avtale direkte fra LiveAgent.
Sammendrag av fordeler
SĂ„, hva kan et helpdesk-system for sosiale medier gjĂžre for deg, bortsett fra Ă„ tilby helpdeskintegrasjoner for sosiale medier?
Sparer verdifull tid
Det kan spare agentene dine tonnevis av tid. Det blir fÊrre klikk, mindre overvÄking (kontoer, enheter) og alt kan gjÞres fra ett enkelt dashbord.
Hold ting sikkert
LiveAgent kan holde dataene dine sikre. Ved Ä gjÞre alt fra ett dashbord, trenger du ikke dele pÄloggingsinformasjonen din for sosiale medier med flere stÞtteagenter. Dette reduserer risikoen for hacking, datalekkasje eller sjansen for Ä la ubetjente datamaskiner vÊre logget inn pÄ bedriftens sosiale mediekontoer.
Forbedre effektivitet og produktivitet
Ved Ä bruke et system som LiveAgent forbedres agentproduktiviteten og effektiviteten. à vÊre logget inn pÄ én plattform hvor du kan gjÞre alt, reduserer sjansen for Ä bli fanget i feeder pÄ sosiale medier.
Ready to give it a try?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk solution for small to medium-sized businesses. Our free 30-day trial offers full functionality and all social media integrations. Try it today. No credit card required.
Sosiale medier helpdesk-funksjoner
LiveAgent tilbyr brukerstĂžtte for sosiale medier. Forbedre tjenesten din med Instagram, Facebook, Twitter og Viber-integrasjoner i LiveAgent.
Sjekkliste for sosiale medier oppsett
Definer dine mÄl pÄ sosiale medier for Ä lage innhold som er i trÄd med dem. Velg de beste plattformene for Ä nÄ dine mÄl og publiser din fÞrste oppdatering for Ä sette tonen for fremtidige innlegg.
Stressfri stĂžtteprogramvare for sosiale medier
Effektiv kommunikasjon og kundeservice er avgjĂžrende. Organiser meldinger i en universell innboks, bruk automatiseringsregler for Ă„ forbedre arbeidsflyten, og mĂžt kundenes forventninger i sosiale medier. Forbedre kundetilfredsheten og skap kundelojalitet med rask og konsistent service.