Hva er tilbakeringing fra kundeservice?
Tilbakeringing av kundeservice er en programvarefunksjon for IVR (interaktiv talerespons). I hovedsak er det en automatisk tilbakeringing som utføres av kundesenterprogramvaren.
Hvorfor ber kunder om å bli ringt tilbake?
Kunder ber om tilbakeringing av tre hovedårsaker:
- De vil ikke være på vent
- Linjen er opptatt / ventekøen er for lang
- Det er ingen tilgjengelige agenter som kan svare på samtalen (for eksempel utenom åpningstidene)
Hvordan utføres en automatisk tilbakeringing?
Vanligvis avsluttes samtalen umiddelbart når en kunde ber om å bli ringt tilbake, men systemet lagrer innringerens telefonnummer og plassering i samtalekøen. Når telefonnummeret når helt frem i køen, ringer systemet automatisk det lagrede telefonnummeret og kobler samtalen med en kundeservicearbeider.
Hvorfor er tilbakeringing en nyttig funksjon?
Tilbakeringing er nyttig fordi det kan:
- Øk kundetilfredsheten
- Reduser kundenes innsats
- Reduser antallet avbrutte anrop
- Forkort samtalekøer
- Få flere salgsmuligheter
- Øk agentproduktiviteten
- Gi mer innsikt om ditt kundesenter
Hvordan kan du implementere funksjonen i LiveAgent?
For å begynne å bruke IVR -tilbakeringingsfunksjonen, må du koble et VoIP -telefonnummer til LiveAgent -kontoen din. Når den er koblet til, må du lage et IVR -skript og laste opp IVR-meldinger. For å se en komplett guide for å sette opp IVR-meldinger, sjekk ut denne artikkelen.
Deretter må du legge til tilbakeringingsskriptet til IVR -skriptet ditt ved å følge denne veiledningen. Når du er ferdig, klikker du på lagre og tester funksjonen ved å ringe telefonnummeret som er integrert med LiveAgent -kontoen din.
Lytt til instruksene i IVR -menyen, og trykk på det forespurte nummeret (for eksempel “Trykk 4 for å be om tilbakeringing). Samtalen din avsluttes umiddelbart og deretter begynner det å ringe inne på LiveAgent- dashbordet til en agent som tar imot samtalen. Når samtalen blir tatt, ringer LiveAgent automatisk tilbake nummeret og oppretter automatisk tilbakeringing.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.