Hva er tilbakeringing fra kundeservice?
Tilbakeringing av kundeservice er en programvarefunksjon for IVR (interaktiv talerespons). I hovedsak er det en automatisk tilbakeringing som utføres av kundesenterprogramvaren.
Hvorfor ber kunder om å bli ringt tilbake?
Kunder ber om tilbakeringing av tre hovedårsaker:
- De vil ikke være på vent
- Linjen er opptatt / ventekøen er for lang
- Det er ingen tilgjengelige agenter som kan svare på samtalen (for eksempel utenom åpningstidene)

Hvordan utføres en automatisk tilbakeringing?
Vanligvis avsluttes samtalen umiddelbart når en kunde ber om å bli ringt tilbake, men systemet lagrer innringerens telefonnummer og plassering i samtalekøen. Når telefonnummeret når helt frem i køen, ringer systemet automatisk det lagrede telefonnummeret og kobler samtalen med en kundeservicearbeider.
Hvorfor er tilbakeringing en nyttig funksjon?
Tilbakeringing er nyttig fordi det kan:
- Øk kundetilfredsheten
- Reduser kundenes innsats
- Reduser antallet avbrutte anrop
- Forkort samtalekøer
- Få flere salgsmuligheter
- Øk agentproduktiviteten
- Gi mer innsikt om ditt kundesenter
Hvordan kan du implementere funksjonen i LiveAgent?
For å begynne å bruke IVR -tilbakeringingsfunksjonen, må du koble et VoIP -telefonnummer til LiveAgent -kontoen din. Når den er koblet til, må du lage et IVR -skript og laste opp IVR-meldinger. For å se en komplett guide for å sette opp IVR-meldinger, sjekk ut denne artikkelen.
Deretter må du legge til tilbakeringingsskriptet til IVR -skriptet ditt ved å følge denne veiledningen. Når du er ferdig, klikker du på lagre og tester funksjonen ved å ringe telefonnummeret som er integrert med LiveAgent -kontoen din.
Lytt til instruksene i IVR -menyen, og trykk på det forespurte nummeret (for eksempel “Trykk 4 for å be om tilbakeringing). Samtalen din avsluttes umiddelbart og deretter begynner det å ringe inne på LiveAgent- dashbordet til en agent som tar imot samtalen. Når samtalen blir tatt, ringer LiveAgent automatisk tilbake nummeret og oppretter automatisk tilbakeringing.



Ekspertnotat
Tilbakeringing er en nyttig funksjon for kundeservice som reduserer ventetiden og øker kundetilfredsheten.

LiveAgent | Rask oversikt over helpdesk-programvare
LiveAgent er et programvare for kundeservice som tilbyr VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare og klagehåndteringssystemer. Det optimalisere kundestøtten og øker kundetilfredsheten.
Billettprogramvare Dybdeundersøkelse
Verktøyet LiveAgent er et effektivt system for administrering og effektivisering av kundehenvendelser, som gir bedrifter fordeler som reduserte svartider og forbedret kundetilfredshet.
Tidio er brukt av mange bedrifter med tilpassbare merkevarefordeler. Priset mellom €32,50 og €332,50 årlig, tilbyr de også en gratis prøveperiode. LiveAgent og HubSpot Service Hub er sammenlignet med Tidio og har ulike fordeler og ulemper. HubSpot har kunder som GoFundMe og tilbyr gratis registrering.
Ser du etter et CallHub-alternativ?
LiveAgent er anerkjent som den beste helpdesk-programvaren for SMB i 2020, med positive anmeldelser og god kundestøtte.