Hva er Web helpdesk?
Web help desk, forkortet til WHD, er en teknologi for billetthåndtering på help desk. Med billetter blir kundebehandlingen enklere for brukerne. All kommunikasjon lagres i billettene som administreres. Man får også maskinvare- og programvareadministrasjon, kunnskapsadministrasjon, automatiserte tilbakemeldingsanmeldelser for brukere og mye mer. Konfigurasjonen er tilgjengelig for brukere direkte fra nettleseren, og brukerne trenger bare en nettleser for å bruke web-helpdesk.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er forskjellen mellom web helpdesk og en frittstående helpdesk applikasjon?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Web-helpdesk er brukerorientert, mens servicedesk er forretningsorientert. I tillegg fokuserer helpdesk på: point løsninger, som er mer reaktive og ment for sluttbrukere. På den andre siden tilbyr servicedesk proaktive tjenester, service desktop er integrert og er også ment for teknikere.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva er fordelen med å bruke online helpdesk?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Online kundeservice gir flere muligheter for å komme i kontakt med kunden. Online helpdesk hjelper oss med å bygge bro over gapet mellom klienten og deres problem. All hjelpen finnes på ett sted, og kundeserviceavdelingen kan automatisere denne prosessen. Online web helpdesk støtter også team performance. Man kan enkelt kontakte et annet medlem av teamet, ta notater og samle inn informasjon om klientene. En av de viktigste fordelene er tilgjengelighet. Kunden har ikke alltid mulighet til å ringe, og derfor gjør kundekontakt på nett det lettere for dem.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan får jeg tilgang til web helpdesk programvaren?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hvis du vil få tilgang til web-helpdesk, kan du koble den til panelet ditt. Konfigurasjon er tilgjengelig for brukere på nettlesernivå, så du trenger kun internettilgang.” } }] }FAQ
Hva er forskjellen mellom web helpdesk og en frittstående helpdesk-applikasjon?
Web helpdesk er brukerorientert, mens servicedesk er forretningsorientert. I tillegg fokuserer helpdesk på: point løsninger, som er mer reaktive og ment for sluttbrukere. På den andre siden tilbyr servicedesk proaktive tjenester, service desktop er integrert og er også ment for teknikere.
Hva er fordelen med å bruke online helpdesk?
Online kundeservice betyr flere metoder for kundekontakt. Online helpdesk hjelper oss med å bygge bro over gapet mellom klienten og hans problem. All hjelpen finnes på ett sted, og kundeserviceavdelingen kan automatisere denne prosessen. Online web helpdesk støtter også team performance. Man kan enkelt kontakte et annet medlem av teamet, ta notater og samle inn informasjon om klientene. En av de viktigste fordelene er tilgjengelighet. Kunden har ikke alltid mulighet til å ringe, og derfor gjør kundekontakt på nett det lettere for dem.
Hvordan får jeg tilgang til web help desk programvaren?
Hvis du vil få tilgang til web-helpdesk, kan du koble den til panelet ditt. Konfigurasjon er tilgjengelig for brukere på nettlesernivå, så du trenger kun internettilgang.”
Ekspertnotat
Web helpdesk er en teknologi for billetthåndtering på help desk som gjør kundebehandlingen enklere ved å samle all kommunikasjon i billettene som administreres.

LiveAgent | Rask oversikt over helpdesk-programvare
LiveAgent er et programvare for kundeservice som tilbyr VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare og klagehåndteringssystemer. Det optimalisere kundestøtten og øker kundetilfredsheten.
Riktig helpdesk-programvare for enhver oppstart
Kundene roser LiveAgent for god kommunikasjon, rask support og forbedret kundetilfredshet. Verktøyet er enkelt å bruke og gir stor funksjonalitet.