Hva er en billettlivssyklus?
En billett kan gå gjennom ulike faser gjennom hele livssyklusen. Vanligvis når en billett først kommer inn, er statusen Ny. Når en agent svarer på billetten, endres statusen til Besvart. Hvis en kunde svarer tilbake på samme billett, endres statusen til Åpen. Etter det kan en agent enten svare på billetten på nytt (og samme prosess fortsetter) eller ganske enkelt løse billetten og statusen vil bli endret til Løst.
Eventuelt gjennom hele billettens livssyklus, kan billetten utsettes til senere, merkes som søppelpost eller slettes.
Alle handlinger knyttet til billett er merket med et tidsstempel i billettråden.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du en billettlivssyklus?
Billettens livssyklus er alle fasene som hver billett som går til kundeservice går gjennom. Når billetten vises for første gang, får den statusen "Ny", og følgende livssyklusstadier er "Åpen", "Besvart", "Løst" og "Utsatt".
Hvorfor bør du analysere billettenes livssyklus?
Analysen av billettens livssyklus gjør det mulig å fastslå hvilken type billetter som dukker opp oftest, om de er vanskelige å løse eller gir mulighet for rask respons.
Kan du sjekke en billettlivssyklus i LiveAgent?
I LiveAgent kan du sjekke livssyklusen til billetter. Alle handlinger knyttet til en spesifikk billett er merket med et tidsstempel ved siden av hver billett.
Expert’s note
For å gi en sømløs kundeopplevelse, er det viktig for bedrifter å forstå billettlivssyklusen. Analyse av billettens livssyklus avslører smertepunkter og muligheter for rask respons
The TEXT contains information on LiveAgent, a customer service software with features such as VoIP telephony, self-service software, complaint handling systems, email processing, and a client portal. The company offers sales contacts and webinars, and users can subscribe to their newsletter. The TEXT also includes updates on the LiveAgent installation process and the use of cookies. Additionally, the company offers a demo and contact form for interested parties.
LiveAgent offers a ticketing system that helps customer service representatives handle inquiries efficiently. The system converts customer requests into tickets, which can be viewed in a universal inbox. LiveAgent offers three different subscription plans, each with a 14-day trial period. The ticketing system is cost-effective compared to competitors. The universal inbox feature helps manage customer inquiries from various platforms such as email, live chat, phone, feedback, and social media. Tickets have different statuses, enabling customer service representatives to stay organized and proactive.