Hva er en billettlivssyklus?
En billett kan gå gjennom ulike faser gjennom hele livssyklusen. Vanligvis når en billett først kommer inn, er statusen Ny. Når en agent svarer på billetten, endres statusen til Besvart. Hvis en kunde svarer tilbake på samme billett, endres statusen til Åpen. Etter det kan en agent enten svare på billetten på nytt (og samme prosess fortsetter) eller ganske enkelt løse billetten og statusen vil bli endret til Løst.
Eventuelt gjennom hele billettens livssyklus, kan billetten utsettes til senere, merkes som søppelpost eller slettes.
Alle handlinger knyttet til billett er merket med et tidsstempel i billettråden.
Frequently asked questions
Hvordan definerer du en billettlivssyklus?
Billettens livssyklus er alle fasene som hver billett som går til kundeservice går gjennom. Når billetten vises for første gang, får den statusen "Ny", og følgende livssyklusstadier er "Åpen", "Besvart", "Løst" og "Utsatt".
Hvorfor bør du analysere billettenes livssyklus?
Analysen av billettens livssyklus gjør det mulig å fastslå hvilken type billetter som dukker opp oftest, om de er vanskelige å løse eller gir mulighet for rask respons.
Kan du sjekke en billettlivssyklus i LiveAgent?
I LiveAgent kan du sjekke livssyklusen til billetter. Alle handlinger knyttet til en spesifikk billett er merket med et tidsstempel ved siden av hver billett.
Expert note
For å gi en sømløs kundeopplevelse, er det viktig for bedrifter å forstå billettlivssyklusen. Analyse av billettens livssyklus avslører smertepunkter og muligheter for rask respons

Teksten gir tips og råd om hvordan man kan redusere billettløsningstiden og bedre håndtere kundehenvendelser i en helpdesk-programvare. Det nevnes muligheter som multikanal-eskalering, bruk av hermetiserte svar og revisjon av arbeidsflyter. Videre beskrives forskjellen mellom en løst og en lukket billett. Til slutt besvarer teksten vanlige spørsmål knyttet til helpdesk-programvaren LiveAgent, deriblant hvordan man kan løse billetter og hvor man kan finne løste billetter.
LiveAgent er en populær programvare for kundeservice som tilbyr VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare, programvare for innkommende kundesenter, klagehåndteringssystem, klientportalprogramvare og programvare for e-postbehandling. Det tilbyr også prissetting, funksjoner, integrasjoner og alternativer, og er tilgjengelig for en gratis prøveversjon. LiveAgent tilbyr også brukerstøtte, datamigrering, systemstatus og en forespørsel om forslag. Selskapet tilbyr også blogger, webinars og en skrivetest. Det tilbyr også salgskontakter og sosiale medier og tilbyr nyhetsbrev for å holde kundene oppdatert. LiveAgent bygger også din LiveAgent skrivebord og sender innloggingsdetaljer til postboksen din etter at kontoen er installert.
LiveAgent-programvaren kan automatisere arbeidet, administrere alle kommunikasjonskanaler fra ett sted, og gi tilgang til rapporter for å forbedre kundeservice og løsningstid. Firmaet tilbyr også ulike programvare for kundeservice som VoIP-telefonsystemer og selvbetjent programvare. LiveAgent har også ulike partnerskap og muligheter for å bli tilknyttet program eller bli partner med dem.
LiveAgent tilbyr ulike populære programvare for kundeservice, inkludert VoIP-telefonsystemer og selvbetjeningsprogramvare. De har også klagehåndteringssystemer og klientportalprogramvare. LiveAgent tilbyr også opplæring og ressurser for kundeservice. Kunder kan kontakte salgsteamet eller avtale en demo for å lære mer. LiveAgent bruker informasjonskapsler, og kunder kan lese mer om personvern- og informasjonskapselpolicyene på deres nettside.