Hva er en skrivebordsstøtte?
Kundeservice er prosessen med å gi hjelp til kunder før, under og etter kjøpet. Det er en viktig del av kundeforhold – det hever et kundetilfredshetsnivå. Så kunderepresentanter bør være godt dyktige og organiserte.
Det er også nødvendig å bruke en kvalitetsservicedesk, som er en programvare med mange funksjoner som gjør det mulig å administrere billetter. Det er et kundeservicesenter som håndterer ulike former for kommunikasjon, som e-post, chat-meldinger, tweets og annet. Noen helpdesk-programvare kan også være gratis.

Frequently Asked Questions
Hvordan definere skrivebordsstøtte?
Skrivebordsstøtte er en ressurs hvis formål er å gi kunden informasjon og støtte relatert til tjenester og produkter til en spesifikk institusjon. Vanligvis er dette teknisk støtte tilgjengelig via et nettsted, direktemeldinger, e-post eller hotline.
Tilbyr LiveAgent skrivebordsstøtte?
LiveAgent tilbyr selvfølgelig skrivebordsstøtte. Både for sin del å gi support til sine kunder og tilgang til tekniske støttealternativer som et alternativ i systemet. Dette har en enorm innvirkning på å levere den enestående kundeservicen som kreves i forbrukerverdenen.
Hva er de grunnleggende funksjonene til skrivebordsstøtte?
Skrivebordsstøtte bør ha flere grunnleggende funksjoner. For det første bør den ha kontaktpunkter. Det vil si steder hvor kunden kan kontakte teknisk support. I tillegg bør den ha en godt utviklet kunnskapsbase som gjør det mulig å innhente informasjon uten støtte fra en personlig agent. Det skal også være preget av muligheter for å automatisere arbeid. Takket være dette slipper agenter å forholde seg til repeterende aktiviteter og kan fokusere på andre aktiviteter.
Ekspertnotat
Skrivebordsstøtte er en ressurs som gir kundene informasjon og teknisk støtte for produkter og tjenester via nettsted, direktemeldinger, e-post eller hotline.

Programvare for tjenesteadministrasjon
Kostnadskalkulator for kundeservice VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare, og innkommende kundesentersystem. Prøv en GRATIS prøveversjon!
Shopify er en handelsplattform som lar brukere sette opp en butikk og selge produkter online eller personlig. Kundestøtte tilbys gjennom e-post, live chat og sosiale medier. Noen av kontaktalternativene inkluderer e-post, live chat, og selvbetjeningsstøtte. SLA-er er tilgjengelige for forskjellige støttekanaler. Shopify tilbyr også kunnskapsbase, forum og støtte gjennom sosiale medier som Instagram, Facebook og Twitter.