Hva er en skrivebordsstøtte?
Kundeservice er prosessen med å gi hjelp til kunder før, under og etter kjøpet. Det er en viktig del av kundeforhold – det hever et kundetilfredshetsnivå. Så kunderepresentanter bør være godt dyktige og organiserte.
Det er også nødvendig å bruke en kvalitetsservicedesk, som er en programvare med mange funksjoner som gjør det mulig å administrere billetter. Det er et kundeservicesenter som håndterer ulike former for kommunikasjon, som e-post, chat-meldinger, tweets og annet. Noen helpdesk-programvare kan også være gratis.

Frequently asked questions
Hvordan definere skrivebordsstøtte?
Skrivebordsstøtte er en ressurs hvis formål er å gi kunden informasjon og støtte relatert til tjenester og produkter til en spesifikk institusjon. Vanligvis er dette teknisk støtte tilgjengelig via et nettsted, direktemeldinger, e-post eller hotline.
Tilbyr LiveAgent skrivebordsstøtte?
LiveAgent tilbyr selvfølgelig skrivebordsstøtte. Både for sin del å gi support til sine kunder og tilgang til tekniske støttealternativer som et alternativ i systemet. Dette har en enorm innvirkning på å levere den enestående kundeservicen som kreves i forbrukerverdenen.
Hva er de grunnleggende funksjonene til skrivebordsstøtte?
Skrivebordsstøtte bør ha flere grunnleggende funksjoner. For det første bør den ha kontaktpunkter. Det vil si steder hvor kunden kan kontakte teknisk support. I tillegg bør den ha en godt utviklet kunnskapsbase som gjør det mulig å innhente informasjon uten støtte fra en personlig agent. Det skal også være preget av muligheter for å automatisere arbeid. Takket være dette slipper agenter å forholde seg til repeterende aktiviteter og kan fokusere på andre aktiviteter.
Expert note
Skrivebordsstøtte er en ressurs som gir kundene informasjon og teknisk støtte for produkter og tjenester via nettsted, direktemeldinger, e-post eller hotline.

For å tilby det beste innen kundeservice, bør bedrifter ha support fra en helpdesk. Dette gjør det enklere for kunder å kommunisere og få hjelp med tekniske problemer eller spørsmål. Hvis bedriften ikke har aktiviteter som støtter helpdesk, er det ikke nødvendig å introdusere det. LiveAgent er et populært programvarevalg for kundeservice.
Effektiv kundeservice betyr å gjøre alt for å tilfredsstille kundene. For å oppnå dette må man kjenne produktene og tjenestene perfekt, ha opplært service, lytte til klientene og samle informasjon om dem. De vanligste feilene som påvirker effektiv kundeservice negativt er mangelen på riktig opplæring, dårlig kommunikasjon og mangel på arkivering av kundeinformasjon.
Teksten omhandler et selskap kalt LiveAgent, som tilbyr programvare for kundeservice, blant annet VoIP-telefonsystemer og klagehåndteringssystem. De tilbyr også andre tjenester som klientportalprogramvare og programvare for e-post behandling. Teksten oppfordrer også til å bli partner med LiveAgent og å følge med på nyhetsbrev om oppdateringer og rabatter. En demo kan også avtales. Til slutt nevnes at LiveAgent benytter cookies på sine nettsider.