Støtte automatisering


Er du lei av å miste tid på overflødige daglige støtteoppgaver?

Disse repeterende prosessene kan også tappe agentenes tid og bedriftsressurser.

Visste du at..

86 % av kjøperne er villige til å betale mer for en flott kundeopplevelse.

Derfor er det viktig å redusere repeterende oppgaver ved å automatisere støtte for å skape effektiv og effektiv kundeservice.

Hva er støtteautomatisering?

Støtteautomatisering er kundehjelpen som tilbys av AI eller programvare, som hovedsakelig automatiserer arbeidsflytadministrasjonsprosessen. For eksempel lar automatiseringsregler dine servicedesk-agenter fokusere på mer avgjørende oppgaver. Som et resultat kan automatisering av kundeservice øke produktiviteten til dine ansatte samtidig som kunderelasjonene styrkes.

Fordeler med støtteautomatisering

Økt kundetilfredshet

Bedrifter kan generelt øke produktiviteten og fokusere på kunder som trenger spesiell assistanse ved å automatisere overflødige daglige oppgaver. Som et resultat er responstidene bedre, og kundene er mer fornøyde.

Forbedret ansattes produktivitet

Automatisering av kundestøtte gjør at agentene dine kan være tilstede og fokusere på viktige daglige oppgaver. En kvalitetsstøtteautomatiseringsprogramvare lar deg distribuere kundeforespørsler i henhold til dine behov, noe som til slutt forbedrer forretningsprosessene dine. Helpdesk-funksjonene som regler og rapporter bidrar både til forbedret billettløsningstid og forbedret produktivitet uten behov for konstant tilsyn.

Bruker mindre penger

Støtteautomatisering kan spare merkevaren din ikke bare tid, men også penger. På grunn av prosessautomatisering trenger du ikke ansette ekstra ansatte. I stedet kan du lage automatisering i et system og generere mer profitt for mindre.

Hvordan sette opp støtteautomatisering?

For å sette opp støtteautomatisering trenger du et effektivt og effektivt helpdesk-automatiseringsverktøy. Verktøyet du velger avhenger selvfølgelig av bedriftens preferanser og behov. Hvis du for eksempel har et kundesenter, er det fornuftig at du leter etter støtteautomatisering for et verktøy med automatiserte funksjoner som automatisk tilbakeringing, IVR, samtaleoverføringer osv.

Men hvis du leter etter en komplett støtteautomatiseringsløsning, er helpdesk-programvare, som LiveAgent, det riktige valget for din bedrift. Help desk-programvare er et kundeservicesystem som sporer kundehenvendelser på flere plattformer, lager rapporter, automatiserer repeterende unødvendige oppgaver/prosesser og mer. I tillegg er LiveAgent et helpdesk-system som tilbyr ulike abonnementer, avhengig av forretningsmålene dine.

Før du velger en helpdesk-løsning, må du imidlertid vurdere om systemet tilbyr nyttige støtteautomatiseringsfunksjoner. Her er noen av LiveAgents automatiseringsfunksjoner;

Tidsregler

tidsregler er en helpdesk-automatiseringsfunksjon som utløses av tid i stedet for handling. For eksempel kan bedriften din angi en tidsregel som sender en oppfølgings-e-post etter 48 timer.

Regler

LiveAgent tilbyr også regler-funksjonen, som lar merkevaren din automatisere prosesser, for eksempel; løse billetter, billettoverføringer, legge til tagger og mer.

IVR

interaktiv stemmerespons er et automatisert telefonsystem som samler inn og gir informasjon til kunder. Systemet samhandler med innringere og fortsetter deretter med å utføre passende/forespurte handlinger. For eksempel kan det;

  • koble en klient til riktig avdeling
  • tilby tilbakeringing hvis linjen er for lang

Som et resultat kan bedriften din forbedre responstidene og redusere samtaleoverføringer ved å automatisere samtalestøtteprosessen.

Automatisk tilbakeringing

automatisk tilbakeringing-funksjonen er en av telefonsenterfunksjonene som lar kundene dine be om tilbakeringing når køen er for lang og det ikke er noen tilgjengelige agenter. Som et resultat kan du forhindre kundefrustrasjon, skape en jevn agentarbeidsflyt og forbedre den generelle kundeopplevelsen.

Automatisert billettdistribusjon

Den automatiserte billettdistribusjonen er en funksjon som sikrer at alle dine kundeservicerepresentanter mottar en optimal mengde billettforespørsler. Den optimale billettbelastningen er forskjellig fra selskap til selskap. LiveAgent lar deg angi den optimale, foretrukne billettbelastningen for laget ditt med fire forskjellige rutealternativer: gjennomsnittlig eller maksimal utnyttelse, ring til alle og tilfeldig tildeling.

Alle disse funksjonene lar deg automatisere redundante støtteprosesser.

Så hvordan kan du sette opp støtteautomatiseringsfunksjoner inne i LiveAgent?

Du kan sette opp tildelingsregler og varslingsregler i regelkonfigurasjonsskjermen i LiveAgent på bare noen få minutter. Sjekk ut vårt omfattende nettseminar for å lære mer.

Hvis du har problemer med å sette opp automatiseringsfunksjoner i LiveAgent, ikke nøl med å kontakte kundestøtten vår for å få hjelp.

Forbedring av støtteautomatisering

Tips:

Automatiser videresending av e-post

Et kvalitets kundeservicesystem kan automatisk videresende alle e-postene dine til én plattform, der det sorterer dem ut. Dermed kan du ha alle kundehenvendelser på ett sted. I tillegg har systemet et sett med funksjoner som gjør at agentene dine kan se alle kundedetaljene fra CRM rett inne i billetten. Dessuten kan du angi e-post for billettvurdering slik at du kan få tilbakemelding med en gang.

Lag billettorganisasjon

Uorganiserte kundehenvendelser kan være skadelig for ethvert merke. Et skikkelig helpdesk-system som inkluderer automatiseringsfunksjoner lar deg lage tags som raskt kan gi en utmerket billettorganisasjon for agentene dine. Dessuten spiller tagger en stor rolle i å sette støtteautomatiseringsprosesser. Hvis du for eksempel har en billett med en HASTER-tag, kan du angi en regel som automatisk prioriterer disse henvendelsene for agentene dine.

Ikke overautomatiser

Det viktigste tipset for å forbedre støtteautomatiseringen er ikke overdriv. Så mye som du prøver å redusere menneskelig intervensjon for å skape en helautomatisert virksomhet, kan for mye automatisering være kontraproduktivt. Ikke misforstå oss automatiserte arbeidsflyter kan eliminere repeterende oppgaver og følgelig forbedre løsningstiden for kundehenvendelser. Kundene ønsker imidlertid ikke å snakke med roboter hele tiden. Sørg alltid for at du først tenker på kundene dine, og automatiser kun rimelige og nyttige prosesser til din nisje.

Oppdag mer

Det viktigste tipset for å forbedre støtteautomatiseringen er ikke overdriv. Så mye som du prøver å redusere menneskelig intervensjon for å skape en helautomatisert virksomhet, kan for mye automatisering være kontraproduktivt. Ikke misforstå oss automatiserte arbeidsflyter kan eliminere repeterende oppgaver og følgelig forbedre løsningstiden for kundehenvendelser. Kundene ønsker imidlertid ikke å snakke med roboter hele tiden. Sørg alltid for at du først tenker på kundene dine, og automatiser kun rimelige og nyttige prosesser til din nisje.

Are you ready to automate repetitive support processes?

LiveAgent is help desk software that automates, tracks, and reports. Try out all the features and improve your customer service immediately.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Are you ready to automate repetitive support processes?
Slido green logo

Frequently asked questions

Hva er støtteautomatisering?

Støtteautomatisering er kundehjelpen som tilbys av AI eller programvare, som hovedsakelig automatiserer arbeidsflytadministrasjonsprosessen. Videre lar kundeserviceautomatiseringen dine servicedesk-agenter fokusere på viktigere oppgaver, og forbedrer dermed produktiviteten.

Hva er fordelene med støtteautomatisering?

Fordelene med støtteautomatisering inkluderer økt kundetilfredshet, forbedret medarbeiders produktivitet og mindre penger å bruke på ressurser.

Hvordan sette opp støtteautomatisering?

For å sette opp støtteautomatisering trenger du en effektiv og effektiv helpdesk-løsning, for eksempel helpdesk-programvare som ikke bare automatiserer, men også rapporterer og sporer kundehenvendelser.

Hvordan forbedre min støtteautomatisering?

Vårt første tips for å forbedre støtteautomatiseringen er å ikke overdrive det. Så mye som du prøver å redusere menneskelig intervensjon for å skape en helautomatisert virksomhet, kan for mye automatisering være kontraproduktivt. Ikke misforstå oss automatiserte arbeidsflyter kan eliminere repeterende oppgaver og følgelig forbedre løsningstiden for kundehenvendelser. Kundene ønsker imidlertid ikke å snakke med roboter hele tiden. Sørg alltid for at du først tenker på kundene dine og automatiser kun rimelige og nyttige prosesser til din nisje.

TIlbake til Akadami Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo