Et hosted callsenter er en programvareløsning som håndterer innkommende og utgående anrop, samt IVR -interaksjoner gjennom et enkelt system. Hostede callsentersystemer er gode alternativer til et tradisjonelt callsenter fordi de er nettbaserte og kostnadseffektive. Du trenger ikke å bekymre deg for å vedlikeholde servere, kjøpe maskinvare eller installere ekstern programvare.
Hvorfor bør du bruke et hosted callsenter?
Utmerket telefonsupport er hjørnesteinen i enhver vellykket bedrift. Selv om tradisjonelle telefonsentre sakte blir foreldet og erstattet av callsenter programvarer eller hostede callsentre, er det fortsatt stor etterspørsel etter telefonsupport.
Faktisk, ifølge CFI Group, foretrekker 76% av alle forbrukere telefonsupport fremfor digitale midler som e -post, kontaktskjemaer online og sosiale medier. Som sådan er det viktig å imøtekomme flertallet av kundene ved å tilby en rask og personlig telefontjeneste.
Den mest problemfrie og kostnadseffektive måten å gjøre det på er å investere i en hosted callsenter-programvare.
Hvordan bruker du et hosted callsenter?
Et callsenter som LiveAgent tilbyr brukerne sine massevis av moderne og profesjonelle callsenter-funksjoner, inkludert:
- Inkommende anrop
- Utgående anrop
- Interne samtaler
- IVR (Interactive Voice Response) technology
- Samtaler i kø
- Automatiske tilbakeringinger
- Overførte samtaler
- Automatic call routing / automatic call distribution (ACD)
- Video samtaler
- Ubegrenset samtaleopptak
- Flere støttede anropsenheter inkludert softphones
I tillegg til det, tilbyr mange hostede call sentre også flere funksjoner som:
- Et innebygd CRM-system
- Multichannel ticketing
- Interne/ eksterne kunnskapsdatabaser
- Robust rapportering, samtalsanalyse og tidssporing
- Og mye mer!
Et hosted call senter er en ny type teknologi som ikke krever at noen ekstra tredjepartsapp for å fungere. Callsenter løsninger er laget for å maksimere effektiviteten i arbeidsflyten og kostnadsbesparelsene og dermed inneholder de alle funksjonene og fordelene som en tradisjonell helpdesk-løsning.
Hva er fordelene med å bruke et hosted callsenter?
Økt kundetilfredshet
En godt organisert callsenter-løsning komplett med IVR-menyer, automatisk tilbakeringing og samtaleoverføringer forbedrer kundetilfredsheten. Kunder ønsker alternativer når de er satt på vent. De vil også å få beskjed om hvor de blir dirigert, og få hjelp hvis personen de blir overført til ikke er tilgjengelig.
Å ha et omfattende hosted callsenter som LiveAgent er det beste du kan gjøre for å holde kundene dine fornøyd etter en samtale.
Raskere problemløsing
Det å ha et hosted callsenter som er utstyrt med et IVR -system, kan hjelpe deg med å løse kundehenvendelser raskere. Ved å gi kundene dine muligheten til å velge hvilken avdeling de trenger å snakke med, eliminerer du mellommannen som vanligvis tar telefonen, hører på hva kunden sier og deretter setter over kunden til den riktige avdelingen eller representanten.
Store kostnadsbesparelser
Et hosted callsenter koster en brøkdel av prisen sammenlignet med et tradisjonelt callsenter. Det eneste du trenger å betale for er ditt månedlige abonnement og VOIP-nummeret ditt. Du betaler kun for sanntidsbruk. Det er ingen ekstra minuttkostnader eller skjulte avgifter.
I tillegg til det, er det ikke nødvendig å betale for husleie, dyr maskinvare, strøm og mer. Callsenteret kan også nås fra hvilken som helst datamaskin eller smarttelefon med internettilgang.
Bedre effektivitet
Hostede call sentre som LiveAgent er utstyrt med tilleggsfunksjoner og integrasjoner som kan forbedre agentens effektivitet. Fordi agentene dine har tilgang til all kundeinformasjon fra samtalegrensesnittet, trenger de ikke kaste bort tid på å lete etter tidligere samtaler, kontaktinformasjon og mer.
Større fleksibilitet
Hostede kundesentre gir agentene dine frihet og fleksibilitet. Det å jobbe hjemmefra eller eksternt er ditt valg. Agentene dine trenger ikke lenger å sitte på kontoret eller foran datamaskinen. De trenger ikke engang å ha sin egen enhet. De kan ganske enkelt viderekoble anrop til sine personlige enheter, svare på anrop mens de er på farten. Høres ikke det bra ut?
Hvordan kan du sette opp et hosted callsenter i LiveAgent?
LiveAgents hostede callsenter kan konfigureres på få minutter.
1. Logg deg på LiveAgent-kontoen din og klikk på Ring
2. Klikk på numre
3. Klikk på den oransje opprett-knappen
4. Velg din VOIP -leverandør (VOIP -leverandøren du har kjøpt telefonnummeret ditt fra)
5. Skriv inn et navn (det kan være hva som helst, det er kun for at du skal huske hvilket nummer det er.)
6. Velg avdelingen som innkommende anrop til dette telefonnummeret skal dirigeres til
7. Tast in dial-out prefixen
8. Huk av ta opp samtaler hvis du vil registrere alle innkommende/utgående anrop fra dette telefonnummeret.
9. Skriv inn opplysningene din fra VOIP – leverandøren din (vertsnavn, brukernavn, passord)
10. Klikk på Legg til
Hvis telefonnummeret ble lagt til og er aktivt, vil det være en grønn prikk ved siden av nummeret.
11. Klikk deretter på rediger og klikk på IVR.
Sett opp IVR/velkomstmeldinger ved hjelp av denne manualen IVR (velkomst-/frakoblede meldinger).
12. Når du er ferdig med å konfigurere IVR, klikker du på konfigurasjon.
13. Klikk på Ring
14. Klikk på Innstillinger
15. Endre innstillingene i henhold til dine preferanser, og klikk på Lagre.
16. Bruk denne manualen til å legge til maskinvare- og programvaretelefoner på skjermen til enheten.
17. Videresend deretter denne manualen til agentene dine, slik at de kan konfigurere foretrukne enheter slik at de kan svare på anrop.
Hvordan ser det ut/fungerer i praksis?
LiveAgents hostede call center -programvare er fleksibel, skalerbar og kan brukes fra hvilken som helst datamaskin eller telefon med internettilgang. Den kan brukes av flere brukere samtidig og tilpasses dine forretningsbehov. Systemet er rimelig, enkelt å bruke og har pålitelig oppetid. Sjekk hvordan det fungerer i videoen nedenfor.
Don't wait any longer to improve your customer support.
Try LiveAgent's hosted call center solution today and see the difference it can make for your business!
Se en video om vertsbasert kundesenter
Hosted call center-programvare og LiveAgent helpdesk-programvare er utviklet for å gjøre det enklere for bedrifter å administrere kunderelasjoner. De lar bedrifter i alle størrelser dra nytte av funksjonene til et fullskala kundesenter, inkludert automatiserte meldinger, anropsruting og CRM-integrasjon. Med et vertsbasert kundesenter blir samtaler rutet til agenter i skyen, slik at bedrifter kan sette opp et stort kundesenter uten behov for ekstra maskinvare eller ansatte. LiveAgent helpdesk-programvare er utviklet for å strømlinjeforme kundeservice og gjøre det enklere for agenter å håndtere kundehenvendelser og klager. Med funksjoner som billettadministrasjon, ubesvarte billettvarsler og feilsporing hjelper den agenter og team med å prioritere og svare på kundehenvendelser raskt og nøyaktig.
Frequently Asked Questions
What is a hosted call center?
A hosted call center is a software solution that handles inbound and outbound calling, as well as IVR interactions through a single system.
Why should I use a hosted call center?
Hosted call center systems are great alternatives to traditional call centers because they’re web-based and cost-efficient. There’s no need to worry about maintaining servers, buying hardware, or installing external software.
What features are included in a hosted call center?
Inbound calling, Outbound calling, Internal calls, IVR (Interactive Voice Response) technology, Call queuing, Automatic callbacks, Attended transfers, Automatic call routing / automatic call distribution (ACD), Video calls, Unlimited call recordings
How can a hosted call center benefit your business?
A hosted call center can improve your customer’s satisfaction, improve response times, improve agent efficiency, reduce overhead costs, and give you and your agents more flexibility.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.