Hva er en IT-servicedesk?
IT Service Desk er et enkelt kontaktpunkt mellom en tjenesteleverandør og tjenestebruker. En typisk servicedesk håndterer hendelser og forespørsler om service og løser kommunikasjon med brukere. De grunnleggende oppgavene som servicedesken skal sørge for er å håndtere alle henvendelser fra servicebrukere og sikre utstyret deres og gjenopprette standard servicetrafikk ved nedetid så raskt som mulig.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du en IT-servicedesk?
IT Service Desk er hovedkontaktpunktet mellom brukere og en organisasjon som tilbyr IT-tjenester eller løsninger. Det er et felles kontaktpunkt som håndterer hendelser og tjenesteforespørsler, og håndterer kommunikasjon med brukere for ting som nedetid eller planlagte endringer i tjenestene som tilbys.
Hvilke funksjoner bør hver IT-servicedesk ha?
Funksjonaliteten som absolutt vil være nyttig i enhver IT-servicedesk er å importere brukere til helpdesk-applikasjonen, konvertere meldinger til en billett, skille hendelser, tildele dem til en tekniker, trekke ut løsninger fra kunnskapsbasen, samt automatisere teamets arbeidsflyt.
Tilbyr LiveAgent en IT-servicedesk?
LiveAgent gir åpenbart IT-støtte. Det er en av de viktigste tjenestene som er obligatoriske for IT-produkter. Takket være dette, i tilfelle problemer, kan du raskt kontakte teknisk støtte som vil gi råd og hjelpe med å løse problemet.
Ekspertnotat
En IT-servicedesk er et kontaktpunkt mellom en tjenesteleverandør og tjenestebruker som håndterer hendelser og tjenesteforespørsler.

LiveAgent | Rask oversikt over helpdesk-programvare
LiveAgent er et programvare for kundeservice som tilbyr VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare og klagehåndteringssystemer. Det optimalisere kundestøtten og øker kundetilfredsheten.
Programvare for tjenesteadministrasjon
Kostnadskalkulator for kundeservice VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare, og innkommende kundesentersystem. Prøv en GRATIS prøveversjon!