Hva er en servicedesk?
En Servicedesk er et enkelt kontaktpunkt mellom bedriften og kunder, brukere, forretningspartnere. Den er laget som en del av kundestøtten og formålet er å hjelpe brukere med forespørsler og problemer.
Servicedesk kan refereres til som en spesifikk helpdesk eller bare et informasjonsinnhentingssystem. Servicedesk er også definert som et informasjonsteknologit jenesteadministrasjons-verktøy, fordi det bruker IT-infrastrukturbibliotekspraksis for å levere tjenester. En servicedesk krever også styringssystemet.
Frequently Asked Questions
Hva er service desk?
Service Desk er et enkelt kontaktpunkt mellom tjenesteleverandøren og brukerne. En typisk servicedesk håndterer hendelser og serviceforespørsler. I tillegg støtter den kommunikasjon med brukere.
Hva er forskjellen mellom helpdesk og servicedesk?
Help desk sin primære funksjon er å håndtere hendelser og serviceforespørsler. De har som mål å raskt løse kundeproblemer og minimere ventetiden. Servicedesk, derimot, gjennomgår de overordnede IT- og forretningsprosessene i organisasjonen for kontinuerlig forbedring. Den er basert på forretningsmål.
Tilbyr LiveAgent en servicedesk?
LiveAgent gir muligheten til å opprette en servicedesk. Verktøyet er fleksibelt nok til å tilpasse seg spesifikke forretningskrav og muliggjøre levering av tjenester av høy kvalitet til sine kunder.
Ekspertnotat
En servicedesk er et enkelt kontaktpunkt mellom bedriften og kunder/brukere. Formålet er å hjelpe med forespørsler og problemer, og støtter kommunikasjon med brukere.

Programvare for tjenesteadministrasjon
Kostnadskalkulator for kundeservice VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare, og innkommende kundesentersystem. Prøv en GRATIS prøveversjon!