Hva er en servicedesk?
En Servicedesk er et enkelt kontaktpunkt mellom bedriften og kunder, brukere, forretningspartnere. Den er laget som en del av kundestøtten og formålet er å hjelpe brukere med forespørsler og problemer.
Servicedesk kan refereres til som en spesifikk helpdesk eller bare et informasjonsinnhentingssystem. Servicedesk er også definert som et informasjonsteknologit jenesteadministrasjons-verktøy, fordi det bruker IT-infrastrukturbibliotekspraksis for å levere tjenester. En servicedesk krever også styringssystemet.
Frequently Asked Questions
Hva er service desk?
Service Desk er et enkelt kontaktpunkt mellom tjenesteleverandøren og brukerne. En typisk servicedesk håndterer hendelser og serviceforespørsler. I tillegg støtter den kommunikasjon med brukere.
Hva er forskjellen mellom helpdesk og servicedesk?
Help desk sin primære funksjon er å håndtere hendelser og serviceforespørsler. De har som mål å raskt løse kundeproblemer og minimere ventetiden. Servicedesk, derimot, gjennomgår de overordnede IT- og forretningsprosessene i organisasjonen for kontinuerlig forbedring. Den er basert på forretningsmål.
Tilbyr LiveAgent en servicedesk?
LiveAgent gir muligheten til å opprette en servicedesk. Verktøyet er fleksibelt nok til å tilpasse seg spesifikke forretningskrav og muliggjøre levering av tjenester av høy kvalitet til sine kunder.
Kundeserviceprogramvare er avgjørende for å håndtere kundeserviceforespørsler og sikre kundetilfredshet. Det bør støtte samtaleopptak, tilbakemeldingsskjemaer og 24/7 støtte. Med økende etterspørsel etter kunstig intelligens, vil dette være et fokusområde for virksomheter i fremtiden. Oppdag LiveAgent for mer enn 180 funksjoner.
Kundeservice er viktig for høyere salg og kundetilfredshet. Effektive kanaler inkluderer e-post, telefon, live chat og sosiale medier. LiveAgent er nyttig programvare for håndtering av henvendelser og klager. Kundeservicekonsulenter trenger sterke kommunikasjons- og salgsferdigheter. Populære selskaper inkluderer Joe's selger og Rackspace.