Servicedesk

Hva er en servicedesk?

En Servicedesk er et enkelt kontaktpunkt mellom bedriften og kunder, brukere, forretningspartnere. Den er laget som en del av kundestøtten og formålet er å hjelpe brukere med forespørsler og problemer.

Servicedesk kan refereres til som en spesifikk helpdesk eller bare et informasjonsinnhentingssystem. Servicedesk er også definert som et informasjonsteknologit jenesteadministrasjons-verktøy, fordi det bruker IT-infrastrukturbibliotekspraksis for å levere tjenester. En servicedesk krever også styringssystemet.

Frequently asked questions

Hva er service desk?

Service Desk er et enkelt kontaktpunkt mellom tjenesteleverandøren og brukerne. En typisk servicedesk håndterer hendelser og serviceforespørsler. I tillegg støtter den kommunikasjon med brukere.

 

Hva er forskjellen mellom helpdesk og servicedesk?

Help desk sin primære funksjon er å håndtere hendelser og serviceforespørsler. De har som mål å raskt løse kundeproblemer og minimere ventetiden. Servicedesk, derimot, gjennomgår de overordnede IT- og forretningsprosessene i organisasjonen for kontinuerlig forbedring. Den er basert på forretningsmål.

 

Tilbyr LiveAgent en servicedesk?

LiveAgent gir muligheten til å opprette en servicedesk. Verktøyet er fleksibelt nok til å tilpasse seg spesifikke forretningskrav og muliggjøre levering av tjenester av høy kvalitet til sine kunder.

 

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo