Hva er en servicedesk?
En Servicedesk er et enkelt kontaktpunkt mellom bedriften og kunder, brukere, forretningspartnere. Den er laget som en del av kundestøtten og formålet er å hjelpe brukere med forespørsler og problemer.
Servicedesk kan refereres til som en spesifikk helpdesk eller bare et informasjonsinnhentingssystem. Servicedesk er også definert som et informasjonsteknologit jenesteadministrasjons-verktøy, fordi det bruker IT-infrastrukturbibliotekspraksis for å levere tjenester. En servicedesk krever også styringssystemet.
Frequently Asked Questions
Hva er service desk?
Service Desk er et enkelt kontaktpunkt mellom tjenesteleverandøren og brukerne. En typisk servicedesk håndterer hendelser og serviceforespørsler. I tillegg støtter den kommunikasjon med brukere.
Hva er forskjellen mellom helpdesk og servicedesk?
Help desk sin primære funksjon er å håndtere hendelser og serviceforespørsler. De har som mål å raskt løse kundeproblemer og minimere ventetiden. Servicedesk, derimot, gjennomgår de overordnede IT- og forretningsprosessene i organisasjonen for kontinuerlig forbedring. Den er basert på forretningsmål.
Tilbyr LiveAgent en servicedesk?
LiveAgent gir muligheten til å opprette en servicedesk. Verktøyet er fleksibelt nok til å tilpasse seg spesifikke forretningskrav og muliggjøre levering av tjenester av høy kvalitet til sine kunder.
Etter å ha lært om servicedesk, kan det være nyttig å forstå IT servicedesk bedre. Denne artikkelen gir en grundigere forklaring på hva en IT-servicedesk innebærer og dens funksjoner. Utforsk også hvordan mobil helpdesk-apper kan forbedre din kundeservice. Du vil få innsikt i apper tilgjengelige for både Android og iOS, og hvordan de kan være en verdifull ressurs for din bedrift. Lær mer om kundeservicebedrifter og deres rolle i å forbedre kundeopplevelsen. Artiklene gir en oversikt over hvilke selskaper som tilbyr eksepsjonell kundeservice og hvordan de gjør det. Ikke gå glipp av suksesshistorien om Aquasprouts for å se hvordan LiveAgent har forbedret deres kundeservice. Historien gir innsikt i hvilke funksjoner de liker best og hvordan LiveAgent har gjort en forskjell for dem. Til slutt, oppdag fordelene ved kontaktsenteret som en tjeneste. Denne artikkelen forklarer hvordan kontaktsentre fungerer og hvordan de kan bidra til å forbedre din kundeservice.