Hva er en kundeinteraksjon?
Samspillet mellom selskapet og kunden starter når sistnevnte hever billetten. De innspilte samtalene enten gjennom samtale, chat, tweet eller e-post mellom kunden og selskapet før billetten ble løst, tilsvarer antallet klientinteraksjoner som er angitt på en billett.
En billett er fortrinnsvis ment å løses etter den første kommunikasjonen mellom klienten og selskapet for å tilby størst mulig kundetilfredshet.
Frequently asked questions
Hva betyr kundeinteraksjon?
Interaksjon med klienten er et forhold til klienten, som tar sikte på å tilfredsstille deres behov og møte deres forventninger. Det bør imidlertid ikke bare ende der, men bør også utføres på en måte som vil bygge et langsiktig forhold til klienten.
Hva er eksemplene på kundeinteraksjon?
Det kan være like mange eksempler på samhandling med klienter som det er klienter og deres individuelle saker. Generelle eksempler er: telefon, svar på kommentarer på sosiale medier, kontakt på e-post. Som et resultat av disse interaksjonene er det mulig å bygge et emosjonelt forhold til klienten, bruke tilbakemeldinger fra klienter og fokusere primært på klientens behov. Andre interessante eksempler er bruk av kunstig intelligens som kan støtte handling. Det er også ekstremt viktig å bruke ærlig menneskelig språk.
Er kundeinteraksjon lagret i LiveAgent?
Interaksjoner med klienter lagres i LiveAgent slik at agenter kan bruke dem ved behov. LiveAgent bruker mobilapplikasjoner, hybride billettstrømmer og automatiseringsregler for å hjelpe til med automatisk billettdistribusjon.
Expert note
Kundeinteraksjon refererer til samspillet mellom selskapet og kunden for å tilfredsstille kundens behov og bygge et langsiktig forhold.

For å forbedre kundeopplevelsen er det viktig å forstå kunden og tilby utmerket kundeservice. Det er seks hovedpilarer i kundeopplevelsen: personalisering, ærlighet, forventninger, enkelhet, ansvar og empati. Å stole på regelmessig tilbakemelding fra kunder kan også bidra til å forbedre kundeopplevelsen.
Kundeengasjement refererer til å samhandle med kunder for å oppfylle deres behov og opprettholde kunderelasjoner. Effektiviteten av kundeengasjement avhenger av kundenes forventninger. Strategier for å øke kundeengasjement inkluderer personliggjøring, tilbakemelding, lojalitetsprogrammer og plattformer for kundeengasjement. Kundeengasjement bør skilles fra kundeopplevelse, som handler om kundens oppfatning av merkevaren. LiveAgent kan være en løsning for å bedre kundeengasjementet.
Kundens mening er prosessen med å oppnå kundens forventninger og preferanser. Det er viktig å lytte til kundens mening for å forbedre omdømme og produkter, og for å beholde kunder og øke fortjenesten. For å få bedre kundescore bør man introdusere flere prosesser eller begynne å bruke verktøy, som å automatisere kundeservice og bruke omnichannel-verktøy. Kundeserviceledelse og uavhengighet fra IT-avdelingen er også viktig. For å få kundens mening kan man bruke verktøy som kundeundersøkelser, filtre, kundevarsler og rapporter.