Hva er kundeserviceadministrasjon?
CRM er kundedrevet ledelse, en forretningstilnærming som er preget av aktiv opprettelse og vedlikehold av langsiktige kunderelasjoner. Disse relasjonene må være fordelaktige for både kunden og firmaet, noe som eliminerer uetisk oppførsel overfor kunder.
Kundeservicebehandling blir noen ganger betraktet som en databaseteknologi som støttes av prosessen med å samle inn, behandle og bruke informasjon om selskapets kunder.
Frequently Asked Questions
Hva betyr kundeserviceledelse?
Kundeserviceadministrasjon er prosessen med å administrere alle aspekter knyttet til kundeservice. For å ha kontroll over det, er det bra å ha et system som sikrer kontroll over hvert trinn hos klienten. Det er en kilde til data om kunder, deres antall og for eksempel deres tilfredshet med kjøp og kundeservice.
Er det mulig å automatisere kundeserviceadministrasjon?
Selvfølgelig er det mulig å automatisere kundeserviceadministrasjon. Det finnes mange forslag på markedet som støtter aktiviteter som ikke må utføres av mennesker, fordi de kan automatiseres. Takket være dette får vi tid som vi kan bruke på å administrere ressurser som ikke er egnet for automatisering – mer menneskelig og følelsesmessig.
Hvordan forbedre kvaliteten på kundeserviceadministrasjonen?
Hvis du ønsker å forbedre kvaliteten på kundeserviceadministrasjon, er det definitivt verdt å introdusere løsninger som automatiserer kundeserviceadministrasjon. Et annet viktig poeng er å lytte til agentene som er i frontlinjen når de handler med kunder. Bedre ledelse gjør at de også fungerer bedre. Du bør også lytte til kunder hvis tilbakemelding er ekstremt viktig, fordi kundeservice handler om dem.
Etter å ha lært om kundeserviceadministrasjon, kan du dykke dypere inn i hva kundeservice er og hvorfor det er viktig ved å lese mer om det her. Denne artikkelen gir deg også tips om hvordan du kan forbedre kundeservicen din.
Hvis du vil forstå mer om hvordan programvare for tjenesteadministrasjon kan hjelpe deg, kan du sjekke ut artikkelen om programvare for tjenesteadministrasjon. Den forklarer hva det er og hvordan det kan effektivisere arbeidsflyten din.
For en dypere innsikt i kundebehandling, besøk vår side om kundebehandling. Her kan du lære om forskjellene mellom kundebehandling og kundeservice, og hvorfor det er viktig for din bedrift.
Programvare for tjenesteadministrasjon
Oppdag hvordan tjenesteadministrasjonsprogramvare fra LiveAgent kan hjelpe bedriften din med å levere rask og personlig kundeservice. Optimaliser teknologien din, reduser kostnader, og spar tid med vår høyt vurderte programvare. Start din gratis prøveperiode i dag uten forpliktelser!