Hva er kundeserviceadministrasjon?
CRM er kundedrevet ledelse, en forretningstilnærming som er preget av aktiv opprettelse og vedlikehold av langsiktige kunderelasjoner. Disse relasjonene må være fordelaktige for både kunden og firmaet, noe som eliminerer uetisk oppførsel overfor kunder.
Kundeservicebehandling blir noen ganger betraktet som en databaseteknologi som støttes av prosessen med å samle inn, behandle og bruke informasjon om selskapets kunder.
Frequently Asked Questions
Hva betyr kundeserviceledelse?
Kundeserviceadministrasjon er prosessen med å administrere alle aspekter knyttet til kundeservice. For å ha kontroll over det, er det bra å ha et system som sikrer kontroll over hvert trinn hos klienten. Det er en kilde til data om kunder, deres antall og for eksempel deres tilfredshet med kjøp og kundeservice.
Er det mulig å automatisere kundeserviceadministrasjon?
Selvfølgelig er det mulig å automatisere kundeserviceadministrasjon. Det finnes mange forslag på markedet som støtter aktiviteter som ikke må utføres av mennesker, fordi de kan automatiseres. Takket være dette får vi tid som vi kan bruke på å administrere ressurser som ikke er egnet for automatisering – mer menneskelig og følelsesmessig.
Hvordan forbedre kvaliteten på kundeserviceadministrasjonen?
Hvis du ønsker å forbedre kvaliteten på kundeserviceadministrasjon, er det definitivt verdt å introdusere løsninger som automatiserer kundeserviceadministrasjon. Et annet viktig poeng er å lytte til agentene som er i frontlinjen når de handler med kunder. Bedre ledelse gjør at de også fungerer bedre. Du bør også lytte til kunder hvis tilbakemelding er ekstremt viktig, fordi kundeservice handler om dem.
Ekspertnotat
Kundeserviceadministrasjon handler om å opprettholde langvarige kunderelasjoner gjennom å samle, behandle og bruke data om kundene. Automatisering kan frigjøre tid til mer menneskelig interaksjon.

Programvare for tjenesteadministrasjon
Kostnadskalkulator for kundeservice VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare, og innkommende kundesentersystem. Prøv en GRATIS prøveversjon!
Zendesk, Avochato, HappyFox, Freshdesk, and Front are customer complaint management systems that offer various features and pricing plans to improve customer service. These platforms prioritize user-friendly ticketing, automated responses, and integration with other systems. However, each system has its own advantages and disadvantages, so businesses should carefully consider their specific needs before choosing a solution.