Sliter du med å tilby kundeservice på kundesenteret av høy kvalitet på grunn av overbelastning av kundehenvendelser?
Vel, du bør definitivt være oppmerksom fordi det kan drepe virksomheten din.
Visste du at nesten 60 % av kundene forlate merkevarer for et konkurrerende selskap på grunn av dårlig kundeservice?
Dette trenger imidlertid ikke være tilfelle. I dag har vi teknologien og verktøyene for å automatisere repeterende daglige prosesser, for eksempel helpdesk-programvare, programvare for kundesenter osv.
Hva er kundesenter-automatisering?
Call center automatisering involverer funksjoner/funksjoner som gjør din bedrift i stand til å håndtere samtaler effektivt og effektivt ved å automatisere repeterende daglige prosesser. For eksempel forhindrer anropsruting unødvendige overføringer ved å dirigere kunden til riktig støtteavdeling umiddelbart. Som et resultat blir det mindre ventetid og frustrasjon, noe som til slutt øker kundetilfredsheten.
Hvilken innvirkning har automatisering av kundesenter på virksomheten din?
- Øk kundetilfredshet
- Forbedret arbeidsflyt for agenter
- Forbedret kundeopplevelse
- Reduserte kundeservicekostnader
- Økt inntekt
Hvordan kan du automatisere repeterende prosesser i kundesenteret ditt?
Ta en titt på LiveAgents helpdesk-programvarefunksjoner nedenfor, som kan hjelpe deg med å automatisere daglige callsenteroppgaver.
Hvilke funksjoner tilbyr LiveAgent for automatisering av callsenter?
IVR
Interaktiv stemmerespons eller IVR er et system som samhandler med innringere, og basert på innringerens svar, svarer med passende handling/informasjon. Å lage en IVR-tremeny kan øke kundetilfredsheten og forbedre agentarbeidsflyten siden samtalen automatisk rutes til riktig avdeling.
Automatisk tilbakeringing
Lang ventetid kan forårsake mye kundefrustrasjon. Som et resultat er kunder tilbøyelige til å velge en konkurrent fremfor virksomheten din. automatisk tilbakeringing-funksjonen lar kunder be om tilbakeringing når ingen kundeservicemedarbeidere er tilgjengelige eller ventelinjen /tiden er for lang. Denne enkle automatiseringsfunksjonen for kundesenter kan forhindre dårlig kundeopplevelse og heve kundeservicen din nesten umiddelbart.
Samtaleruting
Anropsruting er en annen automatiseringsfunksjon som sparer agenter og kunder for tid. Den lar kundene velge en foretrukket avdeling via IVR. Derfor, hvis de søker salgsavdelingen, vil de automatisk bli rutet til en kompetent agent.

CRM
LiveAgent lar deg integrere en CRM eller administrasjon av kunderelasjoner, for å holde alle kundedata på ett sted. Det er et flott tillegg til kundesentre siden du automatisk kan se kundedataene i billettene. Du trenger ikke bytte mellom plattformer for å søke etter kundeinformasjon. CRM-integrasjonen automatiserer prosessen og sparer de ansatte for tid og energi.
Tidsregler
Tidsregler er en ganske allsidig funksjon inne i LiveAgent. Den lar deg automatisere spesifikke prosesser/handlinger som utløses på et bestemt tidspunkt.
I disse dager er det avgjørende å følge opp etter kundeinteraksjoner av mange grunner, for eksempel tilbakemeldinger eller salgs-/markedsføringsformål. Imidlertid mottar kundeserviceagenter en betydelig mengde kundehenvendelser daglig. Tidsregler-funksjonen lar deg sende for eksempel en oppfølgende markedsførings-e-post/melding på et bestemt tidspunkt uten å involvere noen agent.
CloudTalk-integrasjon
LiveAgents oppdrag er å kombinere alle nødvendige plattformer i ett grensesnitt for forbedret arbeidsflyt og en fantastisk kundeopplevelse. Som et resultat tilbyr LiveAgent en anstendig mengde integrasjoner, for eksempel samarbeidsverktøy, faktureringsadministrasjonsverktøy, telefonverktøy og mer. CloudTalk-integrasjon lar deg for eksempel forbedre arbeidsflyten for telefonsenter ved automatisk å ringe numre. Denne automatiseringsfunksjonen for kundesenter er fordelaktig for salgs- og markedsføringsteam siden de foretar mange utgående samtaler daglig.
Hvis du ønsker å lære mer, sjekk ut vår grundige CloudTalk-integrasjonsartikkel for mer informasjon.
Automated ticket distribution
Automatisk billettdistribusjon er en funksjon for automatisering av arbeidsflyt i LiveAgent, som lar deg distribuere kundehenvendelser basert på dine preferanser. Funksjonen lar deg angi din foretrukne optimale billettbelastning for agenter. Derfor er det færre feil, misforståelser og frustrasjon.
Vårt tips: For mye automatisering kan virke mot sin hensikt. Automatiser derfor bare oppgavene i tråd med forretningsmålene dine.
Kjenner du ikke til LiveAgent?
LiveAgent er helpdesk-programvare som lar deg tilby en utmerket flerkanalsopplevelse til kundene dine. Programvaren tilbyr et kundesenter, billettsystem, kundeportal, live chat, kunnskapsbase, forum og integrasjoner med sosiale medier. Som et resultat kan dine kundeservicerepresentanter håndtere alle innkommende kundehenvendelser fra ett grensesnitt.
Hvilke andre fordelaktige funksjoner tilbyr LiveAgent?
LiveAgent tilbyr mer enn 180 funksjoner, som også inkluderer telefonsenterautomatisering. Hvis du ønsker å få en rask oversikt, sjekk ut artiklene nedenfor.
Ready to improve your call center?
LiveAgent is a feature-rich help desk software that tracks customer requests, automates, and creates reports. Try it out for free with our 14-day free trial and save time, costs, and energy with automation.
Frequently asked questions
Hva er kundesenter-automatisering?
Kundesenterautomatisering involverer funksjoner/funksjoner som gjør at bedriften din kan håndtere samtaler effektivt og effektivt ved å automatisere repeterende daglige prosesser. Anropsruting forhindrer for eksempel unødvendige overføringer ved å dirigere kunden til riktig støtteavdeling umiddelbart.
Hvilken innvirkning kan automatisering av kundesenter ha på virksomheten din?
Kundesenter-automatisering kan øke kundetilfredsheten din, forbedre agentarbeidsflyten og forbedre kundeopplevelsen.
Hvilke LiveAgent-funksjoner tilbyr automatisering av callsenter?
LiveAgent tilbyr automatiseringsfunksjoner for telefonsenter som IVR, automatisk tilbakeringing, samtalerouting, automatisert billettdistribusjon og mer.
Kundesenter-automatisering er å automatisere oppgaver som tidligere ble håndtert av menneskelige agenter. Det avlaster oppgaver fra støtteagenter, forbedrer effektiviteten og reduserer kostnader. Programvaren brukes mye i kundeservicebransjen og av bedrifter med interne kundesentre. LiveAgent er en populær programvare som kan automatisere samtaler ved å bruke teknologier som IVR og intelligent samtalerouting. Automatisering av kundesenter forbedrer kundeopplevelsen og kan øke salget mens det reduserer arbeids- og kontaktsenterkostnader.
For å slå konkurrentene dine og forbedre kundeopplevelsen i 2021, må du tilby eksepsjonell kundeservice og tilpasse deg målgruppen. Kundesenteret skal håndtere både innkommende og utgående telefonsamtaler, samt andre kanaler som e-post, chat og sosiale medier. For å velge det beste kundeservicesenteret, bør du finne en tjeneste med CRM og sosiale medier-integrasjoner. Kundebehandlere bør ha gode lyttende og problemløsende evner, være fleksible og pålitelige, og ha sterke mellommenneskelige ferdigheter.
Hermetiske meldinger er en funksjon i helpdesk-programvaren som lar deg ha allerede forberedte svar. Eservice inkluderer flere fordeler som raskere responstid, kundetilfredshet, organisert arbeidsflyt, kundeoppbevaring og økt salg/inntekt. LiveAgent er en programvare for kundeservice som tilbyr ulike funksjoner og alternativer, inkludert VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare, programvare for innkommende kundesenter, klagehåndteringssystem, klientportalprogramvare og programvare for e-postbehandling. Det er også mulig å ta kontakt med LiveAgent for demo, prissetting, støtte og partnerskap.