Hva er tilbakeringing fra kundeservice?
Tilbakeringing av kundeservice er en programvarefunksjon for IVR (interaktiv talerespons). I hovedsak er det en automatisk tilbakeringing som utføres av kundesenterprogramvaren.
Hvorfor ber kunder om å bli ringt tilbake?
Kunder ber om tilbakeringing av tre hovedårsaker:
- De vil ikke være på vent
- Linjen er opptatt / ventekøen er for lang
- Det er ingen tilgjengelige agenter som kan svare på samtalen (for eksempel utenom åpningstidene)

Hvordan utføres en automatisk tilbakeringing?
Vanligvis avsluttes samtalen umiddelbart når en kunde ber om å bli ringt tilbake, men systemet lagrer innringerens telefonnummer og plassering i samtalekøen. Når telefonnummeret når helt frem i køen, ringer systemet automatisk det lagrede telefonnummeret og kobler samtalen med en kundeservicearbeider.
Hvorfor er tilbakeringing en nyttig funksjon?
Tilbakeringing er nyttig fordi det kan:
- Øk kundetilfredsheten
- Reduser kundenes innsats
- Reduser antallet avbrutte anrop
- Forkort samtalekøer
- Få flere salgsmuligheter
- Øk agentproduktiviteten
- Gi mer innsikt om ditt kundesenter
Hvordan kan du implementere funksjonen i LiveAgent?
For å begynne å bruke IVR -tilbakeringingsfunksjonen, må du koble et VoIP -telefonnummer til LiveAgent -kontoen din. Når den er koblet til, må du lage et IVR -skript og laste opp IVR-meldinger. For å se en komplett guide for å sette opp IVR-meldinger, sjekk ut denne artikkelen.
Deretter må du legge til tilbakeringingsskriptet til IVR -skriptet ditt ved å følge denne veiledningen. Når du er ferdig, klikker du på lagre og tester funksjonen ved å ringe telefonnummeret som er integrert med LiveAgent -kontoen din.
Lytt til instruksene i IVR -menyen, og trykk på det forespurte nummeret (for eksempel “Trykk 4 for å be om tilbakeringing). Samtalen din avsluttes umiddelbart og deretter begynner det å ringe inne på LiveAgent- dashbordet til en agent som tar imot samtalen. Når samtalen blir tatt, ringer LiveAgent automatisk tilbake nummeret og oppretter automatisk tilbakeringing.



Etter å ha lært om tilbakeringing fra kundeservice, kan det være nyttig å forstå hvordan automatisk tilbakeringing fungerer. Denne funksjonen kan øke kundetilfredsheten ved å redusere ventetiden. Du kan også utforske hvordan du implementerer funksjonen i LiveAgent og dermed forbedre din kundeservice. Implementering av tilbakeringing kan bidra til å redusere antall forlatte samtaler og øke agentproduktiviteten.
Oppdag alt om callsentre! Lær hva et callsenter er, hvilke funksjoner som er avgjørende, og hvordan callsenter-programvare kan forbedre kundeservice og tilfredshet. Utforsk viktige verktøy som ACD, rapportering, samtaleopptak, og mer. Finn ut hvordan du kan redusere driftskostnader og øke kundetilfredshet. Besøk oss for å optimalisere din kundeserviceopplevelse.
Utforsk fordelene med VoIP-telefonnumre for bedrifter: spar kostnader, forbedre kundeservice og enkelt håndter flere samtaler samtidig. Lær hvordan du skaffer et VoIP-nummer, forskjellene fra vanlige numre, og hvordan du identifiserer VoIP-brukere. Perfekt for både intern og ekstern kommunikasjon. Besøk for å forstå hvordan VoIP kan transformere din virksomhets kommunikasjon!
Lær alt om innkommende anrop og hvordan de kan forbedre kundeopplevelsen din. Utforsk strategier, bruk pålitelig kontaktsenterprogramvare som LiveAgent, og oppdag hvordan godt trente agenter kan bygge sterke relasjoner med kundene dine. Besøk for å forstå de viktigste forskjellene mellom innkommende og utgående anrop og hvordan du kan optimalisere ressursene dine for maksimal effektivitet.




