Hva er en kundeportal?
Kundeportalen er en måte for din virksomhet å operere 24/7. For å gi den beste kundeservicen, må du gi den beste informasjonen til alle kunder. Men hvordan kan du gjøre det når kundeservicen din ikke er tilgjengelig? Vel, å ha en LiveAgent-kundeportal kan hjelpe deg ved å gi det nødvendige innholdet.
På denne måten kan kundene dine finne svar på spørsmålene sine eller viktige veiledninger. Dermed opererer du nonstop og virksomheten mister ikke kunder. Å ha en kunnskapsbase kan hjelpe kundene dine.
Men du kan enkelt lage en annen kunnskapsbase for dine ansatte også. For eksempel; kan det hjelpe med opplæring for å gi informasjon til nye ansatte. Eller rett og slett utvide agenters kunnskap; hvis en agent finner et nytt triks eller tips – kan dette deles som et internt forum.
Hvordan fungerer kundeportalen i LiveAgent?
Kundeportalen er innebygd i LiveAgent. Det er ganske enkelt å bruke. Hvis det er første gang du bruker LiveAgent, kan du bare opprette en gratis konto eller prøve en gratis prøveversjon. Etter at du har opprettet kontoen din, følg og fullfør start veiledningen. Dette hjelper deg raskt å bli kjent med programvaren.
Etter det kan du bare klikke på Kunnskapsbase og begynne å opprette. Enten kategori, artikkel, forum eller en forslagskategori. LiveAgent har også en plussknapp øverst til høyre. Derfra kan du enkelt lage Kunnskapsbase-artikler og mer. Plussknappen er alltid i øverste høyre hjørne. Du kan for eksempel lage en artikkel fra dashbordet.
Etter å ha laget ditt selvbetjente innhold, kan du legge til en søkewidget og tilbakemeldingsknapp. Hvis kunde-agentene dine ikke er tilgjengelige, kan kundene dine klikke på knappene og søke etter nødvendig informasjon eller gi tilbakemeldinger.
Slik oppretter du kundeportalen i LiveAgent.
Kostnader for kundeportal i Live Agent:
LiveAgent tilbyr noen alternativer for abonnementer. Siden hver virksomhet har forskjellige behov. LiveAgent har opprettet 3 typer abonnementer. Det er billetter, billetter+chat eller alt inkludert. Den generelle forskjellen er i listen over funksjoner som er aktivert. Hvis du vil vite mer om dem, kan du lese Priser.
Tillat meg å spare deg litt tid i forhold til kundeserviceportalen. Det er ingen ekstra avgifter for kundeportalen, kundeforumet eller kunnskapsbasen. Derimot, hvis bedriften din er interessert i flere kunnskapsbaser, betaler du $19 hver måned.
Så du kan spørre hvorfor trenger man flere kunnskapsbaser?
Vel, her er et eksempel; du vil kanskje ha forskjellig kunnskapsbaser for hvert merke. Hvis du ikke er interessert i mer, vil du bare få en. Hvis du noen gang er interessert i flere, må du først aktivere en plugin i LiveAgent. Slik oppretter du en kunnskapsbase. Med mindre du gjør det, kommer du ikke til å bli belastet for fler.
Det er ett alternativ til vi ikke har nevnt enda. Vi forstår at det ofte kan være en risiko å abonnere på noe du ikke er kjent med. Dermed tilbyr LiveAgent en 14-dagers gratis prøveperiode for hvert abonnement eller en gratis konto.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Hvorfor bør bedriften din vurdere å ha en kundeportal?
· 24/7 kundestøtte
Ikke alle Helpdesk programvarer kan si at de tilbyr 24/7 kundestøtte. Å ha grundige Kunnskapsbase-artikler kan gi viktig informasjon kundene dine søker. Selv når det er utenfor åpningstidene dine.
· Reduserer kundehenvendelser
Kunderepresentanter håndterer vanligvis lignende henvendelser hver dag. Med kundeportalen kan de redusere de mest stilte spørsmålene/problemene.
· Kundeoppbevaring
Hvis kundene kan finne den nødvendige informasjonen raskt, er det større sjanse for at de kommer tilbake. Vanligvis jo lettere prosessen er, jo større er sjansen for at kunden kommer tilbake. En viktig faktor er ikke bare hvor raskt de kan nå informasjonen, men også hvor verdifull den er.
· Øker trafikken på nettstedet
Riktig Kunnskapsbase-artikler kan tiltrekke seg mye oppmerksomhet. Derfor, hvis mange mennesker finner artiklene dine verdifulle, vil de dele dem med andre. Dette betyr at du kan få mer trafikk til nettsiden, noe som betyr flere potensielle kunder. I tillegg styrker du nettstedets autoritet.
Kundeportal oversikt
Kundeportal:
Vi har snakket om kundeportalen generelt, men her er noen ekstra funksjoner som LiveAgent-kundeportalen tilbyr. Kundeportalen lar deg og dine agenter se billetthistorikken til en kunde. Kunden kan bare logge inn og se hele billetthistorikken i portalen. Agenten kan se billetthistorikken i LiveAgent. Kundeportalen inkluderer også Kunnskapsbase-artikler, fora, forslagstavler og mer.
Kunnskapsbase:
Kunnskapsbasen er der bedriften din kan lage et uendelig antall informasjonsbaserte artikler. Et flott aspekt er at du enkelt kan tilordne en Kunnskapsbase-artikkel som en billett til agenten. Innholdet kan lages enten for interne eller eksterne formål. Så du kan lage informasjonsbaserte artikler både for dine ansatte og kunder. Innholdet varierer fra virksomhet til virksomhet.
Internt opprettede Kunnskapsbase-artikler kan hjelpe deg med opplærings-prosessen. Å ha strukturerte artikler med vedlegg kan gjøre denne prosessen jevn og organisert. De internt brukte artiklene kan også være en måte for dine ansatte å gi nøyaktig informasjon til kundene dine til enhver tid. Dermed kan den fungere som en slags kunnskapsdatabase for virksomheten din. Du kan for eksempel skrive bedriftsnyheter, oppdateringer eller bare generell informasjon.
På en annen side fokuserer artikler i en Ekstern Kunnskapsbase på at kundene skal finne informasjonen de leter etter. I disse dager ønsker kunden å ha informasjonen med en gang. Hvis kunden ikke finner det, er det stor sjanse for at han/hun vil kontakte kundeservice eller enda verre gå til konkurrenten din. Å skrive dybdeorganiserte artikler kan forhindre disse situasjonene.
Her er noen ideer for eksterne/offentlige artikler:
- Guider
- Informasjon om produkter/tjenester
- OSS
- Visuelle trinn for trinn – skjermbilder eller videoer
Finn ut mer om LiveAgent Kunnskapsbase.
Try out Knowledge Base for FREE
Handle all customer inquiries outside the business hours. Start your self-service with a 14-day free trial right away!
Multi-kunnskapsbase:
Det kan være frustrerende å ha Kunnskapsbase-artikler som ikke er organisert. Dermed kan Multi-Kunnskapsbase forhindre at dette problemet oppstår.
Som vi tidligere har nevnt kan du opprette så mange kunnskapsbaser som bedriften din ønsker. Dette gjelder vanligvis selskaper som kanskje har noen få merker eller noen som foretrekker å skille innholdet. Men hvis du bare vil kategorisere innholdet ditt, kan du ganske enkelt gjøre det med bare én kunnskapsbase som er gitt med ethvert abonnement. Men hvis du ønsker å lage innhold for flere merker vil dette være en fordel å aktivere. I LiveAgent går du ganske enkelt til Plugins og aktiverer. Etter det kan du lage så mange du vil.
Finn ut mer om LiveAgent Multi-kunnskapsbasen.
WYSIWYG editor for artikler:
Å lage en artikkel pleide å innebære mye mer enn gode skriveferdigheter og riktig kunnskap. I disse dager er det enkelt å lage en artikkel. Bruk av denne editoren kan hjelpe deg med å visualisere innholdet før publisering. Kunnskapsbase-artikler eller -fora i LiveAgent er så enkle å lage med WYSIWYG-editoren (What You See Is What You Get). Det er en brukervennlig editor. Dermed kan selv en uerfaren person enkelt lage en artikkel.
Finn ut mer om LiveAgent WYSIWYG-editor for artikler.
Vedlegg i artikler:
LiveAgent har en funksjon som lar deg legge ved filer til Kunnskapsbase-artiklene dine. Så hvis du ønsker å lage en intern eller en offentlig Kunnskapsbase-artikkel, kan du gjøre det med WYSIWYG editor og også legge ved en fil samtidig.
Finn ut mer om LiveAgent-vedlegg i artikler.
Forum:
En annen flott funksjon i kundeportalen er muligheten til å opprette et forum. Å opprette et forum kan hjelpe deg med å opprette et fellesskap. Denne funksjonen lar en kunde for eksempel poste; et spørsmål.
Så hva skjer etter det? Andre kunder kan svare. Derfor er de effektivt i stand til å hjelpe hverandre.I tillegg får kunde-representantene også en billett, hvor de også kan engasjere seg med kundene.
På denne måten kan du øke samarbeidet, forbedre kommunikasjonen og engasjere deg med kundene. Disse faktorene hjelper alle når du oppretter et lojalt fellesskap for merkevaren din.
Lær mer om LiveAgent Forum.
Tilbakemeldinger & Forslag:
Tilbakemelding gir mange fordeler for virksomheten din. Det er viktig å forstå at det er uunngåelig å få tilbakemelding. Å gi en mulighet til å gi tilbakemelding kan vise kundene dine at du lytter aktivt.
Med andre ord, du vil vite meningene deres fordi du verdsetter dem. Å bli kjent med kundene dine er et viktig forretningsaspekt. Denne funksjonen kan vise deg dine styrker og svakheter fra kundens perspektiv. Å være klar over dine svakheter lar deg forbedre det. Dette kan også fungere som en motivasjon for kundepersonalet ditt. Listen er uendelig.
Å lage tilbakemeldingsforumet i LiveAgent er ganske enkelt. Kundene melder seg rett og slett på. For at de skal gjøre det, kan du velge en tilpassbar tilbakemeldingsknapp eller lage HTML-en din og sende den inn i LiveAgent. Kunden kan deretter opprette en tilbakemelding eller et forslag. Etter å ha opprettet en, mottar kunderepresentanten en billett, hvor han/hun kan svare på billetten umiddelbart.
Et annet pluss er at det lar andre kunder stemme/like. Derfor, hvis du ønsker å vite hva flertallet av kundene dine er enig/uenig i, kan du enkelt finne det ut ved hjelp av denne funksjonen.
Finn ut mer om LiveAgent Tilbakemeldinger & Forslag.
Søkemoduler:
Har du noen gang vært frustrert fordi du ikke fant det du lette etter på nettsiden? Søkewidgeten i LiveAgent hjelper kundene dine med å finne den relevante informasjonen raskt. Tenk deg å ha fantastiske Kunnskapsbase-artikler, for og så finne ut at kundene dine ikke finner den.
Så hvordan fungerer det i det virkelige miljøet? Vel, etter at du har opprettet/tilpasset søkewidgeten din, integrerer administratoren den med nettstedet ditt. Et av alternativene, mens du tilpasser er at du kan velge en kategori der du vil at kunden skal se widgeten. Du kan opprette flere for spesifikke kategorier.
Etter at du har satt widgeten din, vil kunden bare skrive inn det han/hun søker etter, og de mest relevante artiklene dukker opp. Denne widgeten navigerer kundene dine til informasjonen de leter etter.
Finn ut mer om LiveAgent-søkewidgeter.
LiveAgent Innstillinger:
Konfigurasjon:
LiveAgent tilbyr kundene ulike maler å velge mellom for deres kundeportal. Vi tilbyr Classic, Minimalistic og Montana. Derfor, basert på dine forretningspreferanser, kan du velge design, logoer, farger og mer! Selv om du vil ha HTML-topp- og bunnteksten, kan du ganske enkelt gjøre det også ved å legge det til i kundeportal innstillingene.
Send inn billett:
Dette innstillingsalternativet lar kundene dine sende inn en ny billett. Din bedrift kan velge den foretrukne avdelingen for å håndtere denne typen henvendelser. I tillegg kan du tilpasse kontaktskjemafeltene. For eksempel; Tittel, beskrivelse, navn, bekreftelsesmelding og mer.
Start chat:
I Start chat-innstillingene kan du enkelt opprette og tilpasse et chattevindu. Dette inkluderer stilen, plasseringen og fargene til knappen. Dessuten kan du skrive en velkomstmelding som dukker opp hver gang kunden starter en chat med representanten din. Denne automatiseringen vil spare tid både for agenten og kundene dine. En interessant funksjon er å gjøre det mulig å skjule meldinger. Det betyr at hvis kunden henvendte seg tidligere via pre-chat-skjemaet/chatvinduet, vil velkomstmeldingen bli skjult. Det finnes andre smarte funksjoner som dette, for eksempel; aktiver å legge igjen frakoblede meldinger, skjul start chat igjen-knappen og mer!
Disse innstillingene lar deg tilpasse kundeportalen for en bedre kundeopplevelse. I tillegg hjelper de agentene dine med å administrere Kunnskapsbase-artikler, fora, forslagstavler.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Kundeserviceprogramvare er avgjørende for å håndtere kundeserviceforespørsler og sikre kundetilfredshet. Det bør støtte samtaleopptak, tilbakemeldingsskjemaer og 24/7 støtte. Med økende etterspørsel etter kunstig intelligens, vil dette være et fokusområde for virksomheter i fremtiden. Oppdag LiveAgent for mer enn 180 funksjoner.