Hva er GDPR?
General Data Protection Regulation er en forordning opprettet for å forene databeskyttelsen i EU. Hovedmålet er å beskytte personopplysninger om europeiske borgere. GDPR blir håndhevet fra 25. mai 2018.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du GDPR?
GDPR, eller General Data Protection Regulation, er et juridisk rammeverk som definerer retningslinjene for innsamling og behandling av personopplysninger til personer som bor i EUs territorium. Forskriften gjelder uavhengig av hvor nettsiden befinner seg, så den må gjelde for alle nettsteder som tiltrekker seg et europeisk publikum.
Hva er prinsippene for GDPR?
GDPR definerer syv nøkkelprinsipper for personopplysninger, dvs. lovlighet, rettferdighet og åpenhet, formålsbegrensning, dataminimering, presisjon, lagringsbegrensninger, integritet og konfidensialitet, dvs. sikkerhet, samt ansvar. De definerer tydelig hvordan dataene kan samles inn, hvordan de skal behandles og hvordan de administreres på en sikker måte.
Hvor kan du lære mer om GDPR?
Du kan lære om GDPR direkte fra GDPR.eu-nettstedet, som inneholder en komplett veiledning for overholdelse av GDPR. Det er en informasjonskilde for enkeltpersoner så vel som organisasjoner som undersøker om deres aktiviteter overholder GDPR, og hva de må gjøre for å gjøre aktivitetene deres i samsvar med GDPR.
The text describes LiveAgent as a popular solution for customer support used by many businesses, with users praising its effectiveness in communication with customers, faster response times, improved satisfaction, and increased sales. It also discusses various industries where using net traffic can create revenue streams, including real estate, retail, SaaS, software/internet, travel & lodging. The features of LiveAgent, such as its chat history function, internal chat, and realtime writing view, are highlighted. The text also mentions the use of web hosting and personal recommendations in creating profitability. Additionally, the text provides information on LiveAgent's pricing, features, integrations, and customer reviews, as well as the company's blog, academy, and support resources.