Takk for at du er interessert i å bidra til bloggen vår. Vi elsker gjesteinnlegg, men vi er kresne når det gjelder kvaliteten. Vi tar sikte på å gi informasjonsrikt og unikt innhold til vårt publikum: SaaS-bedriftseiere, profesjonelle markedsførere og kundeserviceeksperter. Siden vi foretrekker kvalitet > kvantitet, legger vi ikke ut generisk innhold som kan finnes hvor som helst på internett.
Se gjennom følgende trinnvise veiledning før du sender oss emneideene dine. Hvis vi ikke svarer deg innen 4-5 dager, har vi ikke akseptert gjesteinnlegget ditt.
Gjestepostlogistikk:
foreslå emneideer og send dem til oss
når vi godkjenner et emne, gir vi deg beskjed i en e-post og sender deg et gjesteinnlegg for å fylle ut
fristen og den eksakte publiseringsdatoen vil bli planlagt når gjesteinnlegget er gjennomgått
gå gjennom sjekklistene her: emneidé, kort, innhold, visuelt innhold, koblingsplassering, generelt for endelig utkast her
Sjekkliste for emneideer:
les bloggen vår for å finne ut hvilke emner vi har dekket tidligere og hvilke typer innhold som er relevant for våre lesere – vennligst avstå fra å sende allerede publisert eller irrelevant innhold
foreslå 3-5 fengende temaideer som du føler deg kunnskapsrik om og er relevante for vår bransje, som inkluderer kundeservice/support/suksess, helpdesk-løsninger (live chat, kundeportal, kundesenter), digital markedsføring, SaaS, etc.
del noen av dine tidligere publikasjoner med oss i e-posten din
send meldingen din på e-post til hello@liveagent.com med “is” lagt til i emnelinjen
Kort sjekkliste for gjesteinnlegg:
når emnet er godkjent, vil du motta et e-postsvar fra oss
fyll ut vårt gjesteinnlegg som vi sender deg
husk at målet med gjesteinnlegget ikke bare er å gi eksponering og lenker, men også å øke organisk trafikk. Undersøk derfor også potensielle søkeord med lav konkurranse med høyt søkevolum før du sender inn den fullførte briefen
Sjekkliste for innhold for gjesteinnlegg:
LiveAgent er alltid skrevet som ett ord
minst 2000 ord, gjerne mer
SEO optimaliser artikkelen din som beskrevet i gjesteinnlegget
skriv i andreperson-synspunkt (deg/din), samtaletone og amerikansk engelsk
hold setningene dine korte og enkle å forstå
begrense avsnittene dine til maks. 5 setninger (flott gratisverktøy – Hemingway Editor)
bruk forskjellige formateringsalternativer: sterk tekst, punkttegn, nummerert tekst
opprettholde en konsekvent skrifttype og størrelse i stykket
alle overskrifter skal være små, bortsett fra det første ordet i overskriften og eventuelle egennavn eller akronymer (liste ut alle akronymer)
bare den første bokstaven i en ny setning skal være stor
skrive praktiske tips, statistikk og andre interessante fakta som gir verdi for leseren
bruk en grammatikk-, lesbarhets- og plagieringssjekk
korrekturlese og dobbeltsjekke før du sender inn det endelige utkastet
5+ bilder i artikkelen – opphavsrettsfrie bilder, skjermbilder med lenker, egne bilder (hvert bilde bør være opptil 100 kb med riktig filnavn. attribusjon og alt-tag), skjermbilder med piler er fine
unngå arkivbilder og bilder av lav kvalitet
send alle bilder som vedlegg til e-posten når du sender det ferdige utkastet
Sjekkliste for koblingsplasseringsregler:
relevansen og informasjonsverdien til tilbakekoblingen (fortrinnsvis ikke-markedsføringslenker)
plasseringen av lenken skal se naturlig ut
ingen betalte eller sponsede lenker
salgsfremmende lenker har nofollow-attributter for søkemotorer
sjekk ankerteksten og nøkkelordene (relaterte setninger, nøkkelord, synonymer), for eksempel billettprogramvare (billettsystemverktøy, billettverktøy …). Unngå ord som «klikk her», «her er», «sjekk her» osv.
eksterne lenker bør ikke inkluderes i åpningsavsnittet, toppteksten, bunnteksten, sidefeltet eller konklusjonen
fortrinnsvis er organisk trafikk mer enn 1K, men koblingsgodkjenningen avhenger av nettstedets generelle kvalitet
2-5 eksterne lenker (til autoritative/aktuelt relaterte nettsteder) og helst nytt innhold (ikke eldre enn 3 år, og bruk flere kilder, ikke bare én)
2-5 interne lenker til LiveAgent, PostAffiliatePro, QualityUnit eller hvor som helst hvor merkevaren vår er nevnt i teksten
unngå å lenke til våre konkurrenter som kildeinnhold (vi ville fjerne lenken og finne en ny kilde å lenke til)
Innsetting av tilbakekoblinger godtas kun på blogginnlegg merket med “vekst” og “støtte”.
ingen utgående lenker er tillatt fra disse sidene https://www.liveagent .com/blog/15-templates-to-write-awesome-customer-service-emails/ og /blog/10-reasons-why-live-chat-is-important-for-your-business-website /
maks. 2 utgående lenker til 1 domene
lenker i forfatterens biografi støttes ikke
for .com-domener, min. DR50+ (Ahrefs)
for internasjonale domener, min. DR30+ (Ahrefs)
Generell sjekkliste for endelig utkast:
inkludere din biografi (maks. 300 tegn) og headshot
Hvis du ønsker å promotere stykket ditt på sosiale medier, oppgi lenker til profilene dine på sosiale medier
det ferdige utkastet skal sendes som et Google-dokument, med delingstillatelsene oppdatert for kommentarer og tilbakemeldinger
send den til hello@liveagent.com
den endelige artikkelen kan avvises av følgende grunner:
duplisert eller plagiert innhold
innhold er skrevet utelukkende for lenkebyggingsformål
innhold partisk, støtende eller ikke oppfyller våre standarder
sendes etter avtalt frist
Merk: LiveAgent-teamet forbeholder seg retten til å redigere innholdet ditt for å passe til bloggstilen vår
LiveAgent tilbyr alt-i-én løsninger for kundestøtte, inkludert funksjoner som datamigrering og kunde-anmeldelser. De tilbyr også prissetting og alternativer for ulike behov. Med webinarer kan bedrifter lære om programvarens funksjoner og forbedre kundetilfredsheten.
LiveAgent er et klagehåndteringssystem og klientportal som tilbyr over 175 funksjoner og 40+ integrasjoner. Prøv gratis eller betalt versjon. Tidio og HubSpot Service Hub er også populære alternativer.
Bli partner med LiveAgent for kundeserviceprogramvare, VoIP-telefonsystemer og mer. Utforsk funksjoner, priser og integrasjoner. Start en gratis prøveperiode.
LiveAgent tilbyr Multi-Knowledge Base for bedrifter som ønsker å administrere kunnskapsressurser effektivt. Webinaret gir innsikt i funksjonens muligheter og beste praksis. Integrasjon med Facebook sparer tid og gir sentralisert kundesvar.
You will be in Good Hands!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.