Takk for at du er interessert i å bidra til bloggen vår. Vi elsker gjesteinnlegg, men vi er kresne når det gjelder kvaliteten. Vi tar sikte på å gi informasjonsrikt og unikt innhold til vårt publikum: SaaS-bedriftseiere, profesjonelle markedsførere og kundeserviceeksperter. Siden vi foretrekker kvalitet > kvantitet, legger vi ikke ut generisk innhold som kan finnes hvor som helst på internett.

Se gjennom følgende trinnvise veiledning før du sender oss emneideene dine. Hvis vi ikke svarer deg innen 4-5 dager, har vi ikke akseptert gjesteinnlegget ditt.

Gjestepostlogistikk:

  • foreslå emneideer og send dem til oss
  • når vi godkjenner et emne, gir vi deg beskjed i en e-post og sender deg et gjesteinnlegg for å fylle ut
  • fristen og den eksakte publiseringsdatoen vil bli planlagt når gjesteinnlegget er gjennomgått
  • gå gjennom sjekklistene her: emneidé, kort, innhold, visuelt innhold, koblingsplassering, generelt for endelig utkast her

Sjekkliste for emneideer:

  • les bloggen vår for å finne ut hvilke emner vi har dekket tidligere og hvilke typer innhold som er relevant for våre lesere – vennligst avstå fra å sende allerede publisert eller irrelevant innhold
  • foreslå 3-5 fengende temaideer som du føler deg kunnskapsrik om og er relevante for vår bransje, som inkluderer kundeservice/support/suksess, helpdesk-løsninger (live chat, kundeportal, kundesenter), digital markedsføring, SaaS, etc.
  • del noen av dine tidligere publikasjoner med oss i e-posten din
  • send meldingen din på e-post til hello@liveagent.com med “is” lagt til i emnelinjen

Kort sjekkliste for gjesteinnlegg:

  • når emnet er godkjent, vil du motta et e-postsvar fra oss
  • fyll ut vårt gjesteinnlegg som vi sender deg
  • husk at målet med gjesteinnlegget ikke bare er å gi eksponering og lenker, men også å øke organisk trafikk. Undersøk derfor også potensielle søkeord med lav konkurranse med høyt søkevolum før du sender inn den fullførte briefen

Sjekkliste for innhold for gjesteinnlegg:

  • LiveAgent er alltid skrevet som ett ord
  • minst 2000 ord, gjerne mer
  • SEO optimaliser artikkelen din som beskrevet i gjesteinnlegget
  • skriv i andreperson-synspunkt (deg/din), samtaletone og amerikansk engelsk
  • hold setningene dine korte og enkle å forstå
  • begrense avsnittene dine til maks. 5 setninger (flott gratisverktøy – Hemingway Editor)
  • bruk forskjellige formateringsalternativer: sterk tekst, punkttegn, nummerert tekst
  • opprettholde en konsekvent skrifttype og størrelse i stykket
  • alle overskrifter skal være små, bortsett fra det første ordet i overskriften og eventuelle egennavn eller akronymer (liste ut alle akronymer)
  • bare den første bokstaven i en ny setning skal være stor
  • skrive praktiske tips, statistikk og andre interessante fakta som gir verdi for leseren
  • bruk en grammatikk-, lesbarhets- og plagieringssjekk
  • korrekturlese og dobbeltsjekke før du sender inn det endelige utkastet

Sjekkliste for visuelt innhold:

  • inkluderer: videoer, presentasjoner, infografikk og gifs; diskusjoner, sitater, tweets, (pris)tabeller, grafer, tips, statistikk
  • emnerelaterte produkter kan nevnes
  • 5+ bilder i artikkelen – opphavsrettsfrie bilder, skjermbilder med lenker, egne bilder (hvert bilde bør være opptil 100 kb med riktig filnavn. attribusjon og alt-tag), skjermbilder med piler er fine
  • unngå arkivbilder og bilder av lav kvalitet
  • send alle bilder som vedlegg til e-posten når du sender det ferdige utkastet
  • relevansen og informasjonsverdien til tilbakekoblingen (fortrinnsvis ikke-markedsføringslenker)
  • plasseringen av lenken skal se naturlig ut
  • ingen betalte eller sponsede lenker
  • salgsfremmende lenker har nofollow-attributter for søkemotorer
  • sjekk ankerteksten og nøkkelordene (relaterte setninger, nøkkelord, synonymer), for eksempel billettprogramvare (billettsystemverktøy, billettverktøy …). Unngå ord som «klikk her», «her er», «sjekk her» osv.
  • eksterne lenker bør ikke inkluderes i åpningsavsnittet, toppteksten, bunnteksten, sidefeltet eller konklusjonen
  • fortrinnsvis er organisk trafikk mer enn 1K, men koblingsgodkjenningen avhenger av nettstedets generelle kvalitet
  • 2-5 eksterne lenker (til autoritative/aktuelt relaterte nettsteder) og helst nytt innhold (ikke eldre enn 3 år, og bruk flere kilder, ikke bare én)
  • 2-5 interne lenker til LiveAgent, PostAffiliatePro, QualityUnit eller hvor som helst hvor merkevaren vår er nevnt i teksten
  • unngå å lenke til våre konkurrenter som kildeinnhold (vi ville fjerne lenken og finne en ny kilde å lenke til)
  • Innsetting av tilbakekoblinger godtas kun på blogginnlegg merket med “vekst” og “støtte”.
  • ingen utgående lenker er tillatt fra disse sidene https://www.liveagent .com/blog/15-templates-to-write-awesome-customer-service-emails/ og /blog/10-reasons-why-live-chat-is-important-for-your-business-website /
  • maks. 2 utgående lenker til 1 domene
  • lenker i forfatterens biografi støttes ikke
  • for .com-domener, min. DR50+ (Ahrefs)
  • for internasjonale domener, min. DR30+ (Ahrefs)

Generell sjekkliste for endelig utkast:

  • inkludere din biografi (maks. 300 tegn) og headshot
  • Hvis du ønsker å promotere stykket ditt på sosiale medier, oppgi lenker til profilene dine på sosiale medier
  • det ferdige utkastet skal sendes som et Google-dokument, med delingstillatelsene oppdatert for kommentarer og tilbakemeldinger
  • send den til hello@liveagent.com
  • den endelige artikkelen kan avvises av følgende grunner:
    • duplisert eller plagiert innhold
    • innhold er skrevet utelukkende for lenkebyggingsformål
    • innhold partisk, støtende eller ikke oppfyller våre standarder
    • sendes etter avtalt frist

Merk: LiveAgent-teamet forbeholder seg retten til å redigere innholdet ditt for å passe til bloggstilen vår

Relaterte Artikkler
LiveAgent tilbyr alt-i-én løsninger for kundestøtte, inkludert funksjoner som datamigrering og kunde-anmeldelser. De tilbyr også prissetting og alternativer for ulike behov. Med webinarer kan bedrifter lære om programvarens funksjoner og forbedre kundetilfredsheten.

LiveAgent Webinar 1: Introduksjon og generell oversikt

LiveAgent tilbyr alt-i-én løsninger for kundestøtte, inkludert funksjoner som datamigrering og kunde-anmeldelser. De tilbyr også prissetting og alternativer for ulike behov. Med webinarer kan bedrifter lære om programvarens funksjoner og forbedre kundetilfredsheten.

LiveAgent er et klagehåndteringssystem og klientportal som tilbyr over 175 funksjoner og 40+ integrasjoner. Prøv gratis eller betalt versjon. Tidio og HubSpot Service Hub er også populære alternativer.

LiveAgent Webinar 3: Live Chat og Chat Invitasjoner

LiveAgent er et klagehåndteringssystem og klientportal som tilbyr over 175 funksjoner og 40+ integrasjoner. Prøv gratis eller betalt versjon. Tidio og HubSpot Service Hub er også populære alternativer.

Bli partner med LiveAgent for kundeserviceprogramvare, VoIP-telefonsystemer og mer. Utforsk funksjoner, priser og integrasjoner. Start en gratis prøveperiode.

LiveAgent Webinar 2: E-post, Automatisering, SLA

Bli partner med LiveAgent for kundeserviceprogramvare, VoIP-telefonsystemer og mer. Utforsk funksjoner, priser og integrasjoner. Start en gratis prøveperiode.

LiveAgent tilbyr Multi-Knowledge Base for bedrifter som ønsker å administrere kunnskapsressurser effektivt. Webinaret gir innsikt i funksjonens muligheter og beste praksis. Integrasjon med Facebook sparer tid og gir sentralisert kundesvar.

LiveAgent Webinar 4: Multi Kunnskapsbase

LiveAgent tilbyr Multi-Knowledge Base for bedrifter som ønsker å administrere kunnskapsressurser effektivt. Webinaret gir innsikt i funksjonens muligheter og beste praksis. Integrasjon med Facebook sparer tid og gir sentralisert kundesvar.

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

Start Free Trial x