Hvordan vokse og skale i bedrifter er den mest diskuterte strategien mellom entreprenører. Vokse strategien kan ligne på en suksessrik bedrift på utsiden, men den skalerer opp bedrift strategier som øker effektivitet og er den mest lønnsomme. Effektiviteten av en kundeservice kommunikasjon er en avgjørende komponent i opp-skala bedrifts strategien.
Kommunikasjon med kunder tar mange former, siden det avhenger på både eksterne og interne faktorer. Begge disse type kommunikasjonene krever et operativ system for melding.
Den ideale og kost-effektive løsningen som bringer en av den best ROI for bedrifter er live-chat programvaren.
Hvorfor er det slik?
Fortsett og les for å finne ut.
Historien til live-chat startet for flere tiår siden, men det var sett på som bare et støtte verktøy. De siste årene har den vist sine potensialer for markedsføring, salg og omdannelse og er nå kjent igjen som en verdifull ressurs for de moderne bedriftene. En som ikke bare sett på som et krav, men som er hva kundene forventer at selskapet skal gi når det kommer til kundestøtte.
Så, hva er live-chat programvaren, og hvordan ser det ut?
Live-chat er et lite interaktiv ikon, ofte i formen av en knapp som er en del av websiden, generelt sett i bunden av det høyre hjørnet. Formålet med live-chat er og hjelpe med alle webside besøkendes spørsmål i nåtid.
Alle live-chat funksjonene støtter tilpassing, inkludert knappen. Å holde ditt merkebilde og stil konstant er en essensiell del av et selskaps nett-rykte.
Du kan velge et ferdiglaget designe av en knapp fra et chat knapp galleri,
Dens posisjon og animasjon,
Eller så kan du lage en helt ny chat knapp ved å legge inn dine helt egen kode.
Med live-chat, kan du starte din samtale med en kunde i chat vinduet, fortsette gjennom video-chater eller legge til og sende filer, alt innen det samme grensesnittet.
Hva som gjør LiveAgents chat programvare en personlig opplevelse er fordi det er operert av en menneskelig representant i stede for en chat-robot. Ved å enkelt gi deres navn, kan agenter forsikre kunder at det er en ekte person på andre siden..
I følge undersøkelser, selv om chat-roboter har økt i popularitet, 54% av nett forbrukere i bare USA forventer interaksjoner med chat-roboter vil påvirke deres livs kvalitet på en negativ måte.
Sammen med utvidelsene og innovasjonen av teknologi, blir kundeservice presset til å adaptere. Live-chat er den mest foretrukket kommunikasjons kanal for tusenårsgenerasjonen, men det betyr ikke at den ikke har breiere implikasjoner og ikke kan tilfredsstille andre demografier.
For eksempel, mobil brukere er mindre sannsynlig til å konvertere til kunder, hvis etter surfing av side etter side, må de ta en telefonsamtale eller sende en e-post hvis de trenger en hjelpende hånd.
Å ikke møte kundenes krav for bedre service vil resultere til en høy fluktfrekvens og negative kommentarer. Telefon og e-post vil ikke bli erstattet helt i en nær framtid, men innhenting av live-chat på din webside kan gi mer positiv effekt for din bedrift.
Standard kanaler for kommunikasjon som telefon og e-post har visse begrensninger. Live-chats evner utvider en kommunikasjon kanals rolle for reaktive til proaktiv støtte og lar enkel service til kunder.
Sammendraget av fordeler for Bedriften:
I motsetning til telefon eller e-post, kan live-chat agenter håndtere flere chater samtidig. For å ikke overlaste din støtte og holde service effektiv, kan administratorer sette opp nummeret av aktive chater og maks grense for køen i innstillingene.
I stedet for et tilfeldig oppdrag, som det bruker å være i situasjoner med telefon og e-post støtte, vil chat distribusjon sette den automatiske chat rutine til korrekt avdeling, lag, eller spesifikk agent.
Tre forhåndsdefinerte, ferdighetsbaserte rute alternativer garanteres at hver kunde vil motta den korrekte servicen for deres type forespørsel.
Takket være våres hybride billett system, vil hver chat sesjon eller melding være konverter til billetter og lagret i en universell, delt innboks. Drevet av innebygget CRM, agenter kan få tilgang til interaksjons historie og ikke kaste bort tid med å se gjennom notater og e-poster. Alt som er nødvendig informasjon er organisert, klar, og ledig på alle tider.
En av de mest essensielle og multifunksjonelle funksjonene, proaktiv chat invitasjon, er en tids popp-opp melding som kommer frem på en webside som en tilpass bar invitasjon eller introduksjon. Gjennom å overvåke de nåværende URL live-chat besøkende, kan du nå ut og tilby en hjelpende hånd. Agenter kan lage enkle eller flere invitasjoner eller skru dem helt av vis alle agenter holder på med andre chater.
For å gi en enda mer personlig berøring til din kundeservice, bruk video og chater samtidig. Sett det opp på samme måte som chat knappen ved å plassere live-chat video knappen på din websides spesifikke side.
Vekststrategien vil ikke gi resultater uten en synlig liste av prospekter og kunder likt. Ved å implementere et kontaktskjema, kan du samle inn og få kontakt detaljer om din potensielle kunde, som navn, e-postadresse eller telefonnummer. Du kan finne flere designs i galleriet.
Agenter kan tilpasse deres arbeidsflyt ved å manuelt legge inn koder til spesifikke ord og fraser eller la systemet gjøre det automatisk med alle mottatte meldinger.
Tillater input og tilbakemeldinger fra klienter og rangering av agentenes effektivitet, den alt i alt tilfredsheten med en chat seksjon.
eller muligheten til å dele en transkripsjon av chat samtalen
Agenter som gjennomfører chat sesjonene må eie visse kvaliteter og ferdigheter og følge retningslinjene for chatetiketter og regler.
Dette kan bli oppnådd gjennom trening, men agentene dem selv kan utnytte visse live-chat funksjoner til å gi utmerket kundeservice.
For å forberede for en chat, kan agenter finne ut besøkendes webside informasjon, sånn som deres IP adresse, land og plassering, hvilken sider de surfer på, eller hvor mye tid de har brukt der. For en mer jevn proaktiv tilnærming, kan dine agenter kombinere disse funksjoner med et proaktiv chat invitasjon og forbrede chatmalen på forhånd.
Baser på overvåket utfall, lar live-chat deg sende personaliserte hilsener eller velkommen meldinger i kundenes foretrukket språk gjennom språk adapterte widgeter.
I løpet av chat samtalen, kan agenten observere hva kunden skriver og forberede svaret før de kan trykke send. Denne funksjonen er valgfri, men den er viktig for hver agent som prefererer å være et steg foran deres kunder.
Hermetiske svar øker hastighets tiden med å bruke lagret og forhåndsdefinerte korte tekst svar til de mest vanlige spørsmål. De kan be tilpasset og brukt av ulike avdelinger for å holde konsistensen i svarene på tvers av bedriften.
Selv om chatting er primært for utvendig meninger, kan agenter også dra nytte fra å bruke intern chat. Intern chat forbedrer teamarbeidet og engasjerer på tvers av avdelingene.
For å få innsikt i kundenes ytelse, live-chat støtte kunde service rapporter.
Basert på rapporter, lag eller individuell agenter kan bli belønnet eller deres ferdighetsnivå satt som en del av kunde service spillifisering.
Mange bedrifter er motvillig til å implementere live-chat på grunn av en tru at det på en eller annen måte er vanskelig å integrere. Det motsatte er sant. Du trenger ikke å ha noen kode erfaring eller være en dyktig programmerer for å integrerer live-chat på din webside
Integrering av en live-chat knapp på din webside er raskt og greit. Når du registrerer og mottar din innlogging for din LiveAgent konto, er alt som trenges å gjøres enkelt kopiere og lime inn en kort HTML kode.
Det er det ingen grunn til å laste ned noe ekstra programvare. Men, hvis du ønsker å integrere med tredjepersons programvarer, apper, eller WordPress plug inn for å forbedre din kunde service opplevelse, det er fult støttet gjennom Native eller Zapier integrasjoner.
Data beskyttelse og cybersikkerhet for din bedrifter og klienter er første prioritering for en hver bedrift som vil bli sett på som pålitelig, troverdig, og tiltrekke en lojale kundebase. LiveAgents kombinerte sikkerhet funksjon vil gi trygghet og sikkerhet for alle dine klienter.
Her er noen av sikkerhets funksjonene LiveAgent tilbyr:
Vis du ønsker og lære mer om live-chat programvarer, dra til våres akademi side for ekstra informasjon, sjekk ut våres kundestøtte portal,
Live-chat er ikke det eneste nødvendige verktøyet for din visjon av et virkelig kundesenter og lønnsomme bedrifter. Tiltrekke og det å engasjere med kunder på flere-kanaler er nøkkelen for å få fordeler, inntekt og fordeler over dine konkurrenter.
Live-chat er bare en del av et kompleks hjelpepult system som inkluderer billettering, ringesenter, sosiale media administrering, og mye mer.
Den komplette hjelpepult løsningen og dens funksjoner styrker din kundestøtte til å oppnå høyere produktivitet og utmerkete resultater.
Live chat software is one of the best ROI communication solutions for enterprises. It is a web-based tool for instant messaging between the business and the customers
In comparison with a phone or email support, live chat delivers - reduced average waiting time, lowest-customer effort, decreased volume of incoming messages, and increased engagement
Any sized enterprise will find live chat features to be user-friendly and efficient for marketing, sales, conversion, and retention strategies. The core features are:<br> Universal inbox<br> Proactive chat invitation<br> Video chat<br> Contact form<br> Tags<br> The post-chat survey
Agents must follow the rules of chat etiquette in order to deliver a positive experience. For that reason, they can utilize features such as Monitoring online visitors, Multi-language chat, Real-time typing-view, Canned responses, or Internal chat. The managers can observe the performance report of each agent and implement gamification for rewarding agents for their performance
After receiving login details for your LiveAgent account, you can integrate the live chat button on your website by copying and pasting a short HTML code. No additional software is required, but additional integrations are supported.
LiveAgent provides combined security features for the safety and security of all its clients and subscribers:<br> BAN IPs<br> 2-step verification<br> HTTPS Encryption<br> Multiple Data Centers<br> GDPR<br> API security
Live-chat for oppstart og små bedrifter
Live-chat er et viktig og effektivt verktøy for kundeservice, salg og markedsføring for både oppstartsselskaper og SMB-er. Det gir betydelige fordeler, inkludert en universell innboks, proaktive chatinvitasjoner, nåtid skrivevisning, chatdistribusjon, før-chat og avkoblet forum, før-chat spørreundersøkelser, chatoversikt og chat innebygd sporing. Operatørene bør følge reglene for online etikette i håndtering av forskjellige poeng i samtaler, inkludert å starte en chat, sette på vent, overføre en chat, håndtere klager og pakke inn en chat.
Live-chat for e-handel og service
Live-chat kan være en effektiv måte å øke konverteringer og bevare kundene på en nettside. Det kan brukes til å engasjere potensielle kunder gjennom personlige hilsener og kan veilede kunder gjennom kjøpsprosessen. Live-chat funksjoner inkluderer også muligheten til å samle inn data om kundene, som kan bidra til å bygge deres CRM data kolleksjon. Agenter bør ha gode ferdigheter innen datamaskin, grammatikk, multitasking, og kunnskap om bedriften og produktene for å gi verdifulle kundeopplevelser. Live-chat funksjoner som universell innboks, automatiske svar og forhåndsdefinerte svar, nåtid skrivevisning, chat distribusjon, og før chat spørreundersøkelser gir agenter verdifulle verktøy for å svare kunder raskt og effektivt.
Live-chat for reise og overnattings industrier
Live-chat er et verdifullt kommunikasjonsverktøy som gir øyeblikkelige meldinger mellom klienter og kundeservice representanter. Det er mer kostnadseffektivt, brukervennlig og gir nåtid samtaler i motsetning til telefon og e-post støtte. Live-chat er spesielt nyttig for reisebyråer og kan brukes til å gi kundene en uforglemmelig opplevelse. Det er pakket med funksjoner som en universell innboks, tilpassende chat-knapper, proaktive chatinvitasjoner, nåtid skrive- og automatiske svar, chat historikk, chat distribusjon (tilfeldige oppdrag, ring til alle, maks utnyttelse) og interne chatmeldinger.
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg opp for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til din e-postadresse som inneholder innloggings detaljene, rett etter kontoen din er innstallert.
Vis du venter en stund, etter innstallasjonen er ferdig vil du få dirkete tilgang til din konto her i fra.
Etter prossesen er over, vil vi sende inn loggings detaljene til din postboks.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer