Hva er ringeknapper?
En ringeknapp er en klikk for å ringe-knapp som lar besøkende på nettstedet ringe bedriften din. Når de klikker på ringeknappen, vil datamaskinen eller telefonen deres automatisk utføre samtalen.
Hvorfor er ringeknapper viktige?
Å legge til ringeknapper på nettstedet ditt er en utmerket taktikk for å redusere kundeinnsats. I stedet for å skrive ned eller legge inn telefonnummeret ditt manuelt, kan kundene ganske enkelt klikke og ringe. Men hvorfor er det så viktig? Vel, å redusere kundeinnsats er en sikker måte å øke kundetilfredsheten a>, forbedre deres opplevelse med virksomheten din, og etablere et godt forhold som kan føre til mer salg og gjentatte forretninger. Dessuten kan positive kundeopplevelser føre til positive muntlige henvisninger, og gi deg enda flere nye kunder.
Hva slags typer ringeknapper tilbyr LiveAgent?
LiveAgent gir deg to alternativer. Du kan velge fra et galleri med forhåndslagde ringeknapper, eller du kan lage en egendefinert knapp ved å bruke et bilde eller din egen HTML-kode.
De forhåndslagde ringeknappene har forskjellige justeringsalternativer, inkludert side, hjørne eller inline. Når du har valgt en knapp, kan du tilpasse bakgrunnsfarge, tekst, Z-indeks, animasjon og plassering. LiveAgent lar deg også forhåndsvise og teste hver knapp før du implementerer den på nettsiden din.
Hvordan fungerer ringeknappen?
Ringeknappen lar deg etablere:
- PC til PC-samtaler
- Mobil til PC-samtaler
Uavhengig av om kunden klikker på ringeknappen på datamaskinen eller mobiltelefonen, vil datamaskinen starte en samtale i nettleseren. Støttemedarbeiderne dine vil kunne svare på anropet direkte i LiveAgent kundesenter programvare.
Vær oppmerksom på at før samtalen utføres, kan enheten du bruker be om tillatelse til å bruke mikrofonen din.
Hvordan opprette og distribuere ringeknapper
- Logg på LiveAgent.
- Klikk pa Konfigurasjoner (tannhjul ikonet)
- Klikk på Ring.
- Klikk på Knapper.
- Klikk på den oransje Opprett knappen.
6. Bla gjennom galleriet og velg ønsket knapp ved å klikke på den.
7. Gi knappen et navn.
8. Velg avdelingen du vil rute anropene til fra denne knappen.
9. Merk av i boksen Spill inn anrop hvis du vil ta opp alle anrop fra denne knappen.
10. Velg språket du vil vise ringeknappen på.
11. Merk av for Aktiv.
12. I Innstillinger-panelet til venstre klikker du på Knapp og tilpasser animasjonen, farger, plassering, tekst, mobilutseende og sveveutseende etter din smak.
13. Naviger til venstre Innstillinger-panelet igjen, klikk på Ring-vinduet og tilpass det etter din smak. Ikke glem å klikke Lagre.
14.Klikk på Integrasjon og kopier kodebiten.
15. Plasser koden før </body> taggen til nettside-koden din, eller be nett administratoren om å gjøre det for deg
Vennligst merk: Når du har koden på nettstedet ditt, kan du endre ringeknappens design og hvordan ringeknappen fungerer uten å endre koden på siden din.
Opprette egendefinerte ringeknapper
For å opprette en egendefinert ringeknapp, må du laste opp et tilpasset bilde eller endre den eksisterende HTML-koden.
- Logg på LiveAgent.
- Klikk pa Konfigurasjoner (tannhjul ikonet)
- Klikk på Ring.
- Klikk på Knapper.
- Klikk på den oransje Opprett knappen.
- Klikk på Egendefinert
- Velg “fra bilde” eller “ved å skrive din egen HTML-kode”.
- Hvis du velger å skrive din egen HTML-kode, klikker du på Knapp i innstillingspanelet til venstre.
- Endre HTML og CSS
10. Forhåndsvis og test knappen, og klikk på Lagre hvis du er fornøyd.
11. Klikk på Integrering og kopier kodebiten.
12. Plasser koden før </body> taggen til nettstedkoden din, eller be nett administratoren om å gjøre det for deg.
Fordeler ved ringeknapper
Å plassere en ringeknapp på nettstedet kan være svært fordelaktig for både deg og kundene dine.
Redusert kundeinnsats og mer bekvemmelighet
Å ha en integrert ringeknapp på nettsiden din sikrer at kundene dine ikke trenger å lete gjennom hele nettsiden eller slå opp telefonnummeret ditt på Google. Det kan virke som om det ikke er en stor sak å slå opp et telefonnummer. Men når du har det travelt og trenger å kontakte en bedrift, har du lyst til å kaste bort tid på å lete etter kontaktinformasjonen deres? Hvis det var lett tilgjengelig på nettstedet deres, og du bare kunne klikke på en knapp for å starte en samtale, ville du ikke vært takknemlig for hvor problemfritt og praktisk det er? Jeg vet at jeg hater det når jeg surfer på en bedriftsnettside på mobiltelefonen, og det er ingen integrert ringeknapp.
Ready to improve customer satisfaction?
Try placing a call button on your site for free!
Forbedret kundeopplevelse
Ved å opprette en ringeknapp gjør du kundene dine en liten tjeneste og viser at du setter pris på tiden deres. Ikke bare vil dette forbedre deres oppfatning av virksomheten din, men det vil også forbedre kundeopplevelsen deres. Som du allerede vet, er fornøyde kunder byggesteinen i enhver virksomhet. I hovedsak er det de som holder virksomheter flytende. En fornøyd kunde vil sannsynligvis gjøre gjentatte kjøp, bruke mer og forbli lojal mot merkevaren din .
Mulighet for påvirkning
Fornøyde kunder deler også gjerne sine positive erfaringer med andre. Ved å skape en problemfri opplevelse kan du være sikker på at hvis bedriften din kommer opp i fremtidige samtaler med venner, kolleger eller familie, vil de huske sin positive opplevelse og anbefale bedriften din. Denne typen merkevareforkjemper er den beste typen markedsføring ettersom de fleste forbrukere stoler på anbefalinger fra venner fremfor alt annet. Disse positive anbefalingene fører til flere nye og gjentatte virksomheter, noe som resulterer i mer salg og inntekt. Så lenge du holder kundene fornøyde, kan du fortsette å gjenta denne sløyfen og nyte mer kundeengasjement og inntektsvekst.
Kunnskapsbase ressurser
For å lære mer om ringeknapper eller relaterte emner, sjekk ut vår kunnskapsbase, ordliste, akademiartikler, videoer eller blogginnlegg.
- Konfigurering av ringeknapp
- Bruk LiveAgent kundesenter med softphone-klienter og apper
- Hvordan starte en samtale fra LiveAgent
- Støttede VoIP-leverandører
- Ubegrensede samtaleopptak
Klar til å plassere en ringeknapp på nettstedet ditt?
Oppdag hvor enkelt det er å gi problemfri støtte med LiveAgent. Start din gratis 14-dagers prøveperiode i dag. Ingen kredittkort kreves.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er ringeknapper?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “En ringeknapp er en klikk for å ringe-knapp som lar besøkende på nettstedet ringe bedriften din. Når de klikker på ringeknappen, vil datamaskinen eller telefonen deres automatisk ringe nummeret ditt.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvilke typer ringeknapper tilbyr LiveAgent?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgent gir deg to alternativer. Du kan velge fra et galleri med forhåndslagde ringeknapper, eller du kan lage en egendefinert knapp ved å bruke et bilde eller din egen HTML-kode. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan fungerer ringeknappen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Tringeknappen lar deg opprette: PC til PC-samtaler Mobil til PC-samtaler Uavhengig av om kunden klikker på ringeknappen på datamaskinen eller mobiltelefonen, vil datamaskinen starte en samtale i nettleseren. Supportagentene dine vil kunne svare på anropet direkte inne i LiveAgent. ” } }] }Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.