Åpningstider

Hva betyr åpningstid?

Vanligvis er kontortiden 09.00 til 17.00 mandag til fredag. I hovedsak er åpningstidene de timene du har åpent for kunder. Åpningstidene varierer fra selskap til selskap og fra bransje til bransje.

åpningstid
Åpningstid

Hvorfor må du ha åpningstid?

Det er viktig å sette opp åpningstidene til helpdesken, fordi det påvirker servicenivåavtalen (SLA). For eksempel, uten åpningstider, vil billettene du vil motta i helger eller helligdager (i utgangspunktet når agentene dine ikke jobber) forbli ubesvart i det angitte SLA – tidsrommet og det vi igjen påvirke deg negativt.

SLA logg in kundeservice-programvare - LiveAgent

Dette kan selvfølgelig unngås ved å sette opp åpningstider. For eksempel, hvis åpningstidene i helpdesken din er mandag til fredag ​​09:00 til 17:00, og du mottar en billett fredag ​​kl 16:00, og innen 09:00 på mandag, vil billetten bare være én åpningstid gammel. Dette vil gi agentene dine god tid til å svare på det og ikke stresse over manglende SLA -frister.

Set up help desk business hours

Can’t provide 24/7 support? Set up help desk business hours. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Hva er servicenivåavtaler (SLA)?

En servicenivåavtale (SLA) er en kontrakt mellom en tjenesteleverandør og kunde som definerer hvilket servicenivå som alltid må tilbys kunden. SLA-er dekker vanligvis tjenestekvalitet, tilgjengelighet og tjenesteansvar.

For eksempel kan en servicenivåavtale angi at programvareleverandørens servicedesk må svare på kundens forespørsler fra e-post, live chat og telefonen i løpet av en åpningstid. Hvis dette målet ikke nås, har kunden rett til refusjon.

Hva er servicenivåavtaler (SLA)? - App - Uploads - 2020 - 11 - SLA Compliance.png
SLA-samsvarsrapport

Hvilken straff er aktuell hvis en SLA ikke overholdes?

SLA-er inkluderer vanligvis forhåndsdefinerte straffer som kunden kan håndheve hvis tjenesteleverandøren ikke oppfyller vilkårene for bruk. Disse straffene håndteres ofte via kreditter som tilsvarer en viss prosentandel av leverandørens månedlige fortjeneste fra kundens konto. Hvis SLA-målet ikke oppfylles, har kunden rett til refusjon i form av en kreditt, som de kan bruke på fremtidige månedlige abonnementskostnader.

Hvilken straff er aktuell hvis en SLA ikke overholdes? - App - Uploads - 2020 - 11 - SLA Log Report 1.png
SLA log rapport

Hvordan fungerer åpningstidene?

LiveAgents Åpningstider konfigurerer sla-nivåene dine til å bare iverksettes til spesifiserte tidsperioder, med mulighet for å ekskludere helligdager.

Slik konfigurerer du åpningstider i LiveAgent

  1. Logg på LiveAgent
  2. Klikk på konfigurasjon
  3. Klikk på SLA
  4. Klikk på den oransje Create Level-knappen til høyre
Slik konfigurerer du åpningstider i LiveAgent - App - Uploads - 2021 - 06 - Create SLA Level.png

5. Navngi ditt SLA nivå 6. Sjekk “Tidene er definert innen følgende åpningstider”

Slik konfigurerer du åpningstider i LiveAgent - App - Uploads - 2021 - 06 - Business Hours Set Up.png

7. Velg din tidssone 8.Huk av hver boks (Mandag til Søndag) og sett opp åpningstidene.

Slik konfigurerer du åpningstider i LiveAgent - App - Uploads - 2021 - 06 - Business Hours Holidays.png

9. Valgfritt: Huk av for “ekskluder ferier” og definer dagene du ikke jobber i ÅÅÅÅ-MM-DD-formatet. Hvis du vil sette opp årlige gjentagende ferier, kan du bruke følgende format: *-MM-DD 10. Klikk på Lagre

Glade kunder er de beste kundene

Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.

Merker

Hvordan kan du dra nytte av å sette opp åpningstider?

Oppfylt SLA

Ved å angi åpningstider risikerer du ikke å gå glipp av SLA -fristene. Agentene dine vil ha god tid til å svare på billetter fra VIP -kunder, og du trenger ikke å bekymre deg for straffer (uansett hva de måtte være i henhold til servicenivåavtalen din).

Langvarige kundeforhold

Ved å opprettholde din side av servicenivåavtaler (overholdelse av tidsfrister), vil kundene dine forbli fornøyd med servicen din. Dette vil styrke ditt kunde-kundeforhold og holde dem lojale mot bedriften din i lang tid. Det kan til og med føre til mer salg og kryssalg, spesielt hvis de vet at de kan stole på at du svarer raskt på spørsmålene deres.

Merkevareambassadører og flere salg

Fornøyde kunder kan fort bli gode ambassadører. De elsker å dele sine positive erfaringer med venner, familie og kolleger. Anbefalinger som dette er veldig effektive. Ifølge en studie fra American Express vil 42% av forbrukerne sannsynligvis gjøre et kjøp basert på anbefalinger fra sine nærmeste.

  • Partly

    Roman Bosch

    Partly

    Det er en fornøyelse og ha en bra portal som øker kundeservice.

  • HostingAdvice.com

    Christine Preusler

    HostingAdvice

    LiveAgent gir våre agenter mulighet til å gi bedre, raskere og mer nøyaktig kundestøtte.

  • covomo

    Karl Dieterich

    Covomo

    LiveAgent hjalp oss med å oppnå to viktige mål: øke kundetilfredshet og salg.

  • HEWO

    Hendrik Henze

    HEWO Internettmarkedsføring

    Vi har brukt LiveAgent siden august, og vi er veldig fornøyde.

  • WebMaster Deals

    Razvan Sava

    Webmaster Deals

    Siden vi startet å bruke LiveAgent har våres tilbakesvars tid økt med 60%

  • XperienceHR

    Taras Baca

    XperienceHR

    Våres betalte kundeomdannelse sats økte med 325% den første måneden vi satt opp og aktivt startet å bruke LiveAgent.

  • TAZAR Group

    Andrej Ftomin

    TAZAR Group

    Jeg har aldri opplevd en så profesjonell kundetilnærming.

  • The Workplace Depot

    Matt Janaway

    The Workplace Depot

    Vi mener at LiveAgent er den aller beste live chat-løsningen.

  • CSI Products

    Viviane Carter

    CSI Products

    Vi bruker LiveAgent på alle våre e-handelsnettsteder. Verktøyet er enkelt å bruke og forbedrer produktiviteten vår.

  • Lucky Bike

    Christian Lange

    Lucky-Bike

    Med LiveAgent er vi i stand til å gi kundene våre støtte uansett hvor de er.

  • Projure

    Jens Malmqvist

    Projure

    Jeg kan anbefale LiveAgent til alle som er interessert i å gjøre kundeservicen deres bedre og mer effektiv.

  • Websignal

    Catana Alexandru

    Websignal

    Jeg er sikker på at vi ville brukt 90 % av dagen på å sortere e-poster hvis vi ikke hadde...

  • All British Casino

    Jan Wienk

    All British Casino

    Med LiveAgent er vi i stand til å holde spillerne våre fornøyde ved å tilby mer effektiv støtte som resulterer...

  • Norske Automaten

    Allan Bjerkan

    Norske Automaten

    LiveAgent er pålitelig, rimelig og rett og slett et godt valg for enhver fartsfylt nettbedrift!

  • Study Portals

    Sissy Böttcher

    Study Portals

    Vi liker det fordi det er enkelt å bruke og tilbyr stor funksjonalitet, for eksempel nyttige rapporteringsfunksjoner.

  • TypoAssassin

    Peter Koning

    TypoAssassin

    Vi elsker LiveAgent - det gjør det enkelt å støtte kundene våre.

  • Factorchic

    Aranzazu F

    Factorchic

    Vi liker å tilby kundene våre den beste supportopplevelsen. Derfor valgte vi LiveAgent.

  • MyFutureBusiness

    Rick Nuske

    MyFutureBusiness

    Fra oppsett til kontinuerlig støtte og alt annet i mellom, fortsetter teamet hos LiveAgent å imponere.

  • 123 Nakup

    Vojtech Kelecsenyi

    123-Nakup

    LiveAgent sparer oss for hundrevis av dyrebare minutter hver dag ved å gjøre kundeservice oversiktlig og i orden.

  • Betconstruct

    Rafael Kobalyan

    Betconstruct

    Ubegrenset agenter, e-post, sosiale medier og telefonintegrasjon. Alt dette for mindre enn vi betalte med vår forrige leverandør.

  • Atomer

    Martin Drugaj

    Atomer

    Vi har brukt LiveAgent siden 2013. Vi klarer ikke å forestille oss å jobbe uten.

  • AVMarket

    Ivan Golubović

    AVMarket

    Dette er en kostnadseffektiv løsning som hjelper deg med å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler.

  • Antalya Consulting Language Center

    Rustem Gimaev

    Antalya Consulting Language Center

    Å svare på e-poster fra Outlook var så vanskelig å holde styr på. Med LiveAgent er vi sikre på at...

  • tekRESCUE

    Randy Bryan

    tekRESCUE

    LiveAgent er så fantastisk. Med svært lite tid og krefter hadde jeg den i gang i løpet av få minutter.

  • Marietta Corporation

    Timothy G. Keys

    Marietta Corporation

    Jeg anbefaler LiveAgent-produktet, ikke bare som et Kayako-alternativ, men som en mye bedre løsning med merverdi.

  • eFortuna

    Mihaela Teodorescu

    eFortuna

    Støtteteamet svarte alltid raskt med raske implementeringsløsninger.

  • TrustPay

    Hilda Andrejkovičová

    TrustPay

    Det hjelper oss med å kategorisere arten av billettene og statistisk spore hva kundene våre trenger mest.

  • Nay

    Alexandra Danišová

    Nay

    Vi ser på LiveAgent som et flott verktøy for å kommunisere med kunder.

  • m:zone

    Samuel Smahel

    m:zone

    LiveAgent satte fart på kommunikasjonen vår med kundene våre og ga oss muligheten til å chatte med dem også.

  • Volterman

    David Chandler

    Volterman

    Enkelt sagt - LiveAgent overgår alt når det gjelder dette, eller enda høyere, prispoeng.

Kunnskapsdatabase og ressurser

For å lære mer om åpningstider og salgsavtaler, sjekk ut våre kunnskapsbaserte ressurser, blogginnlegg, webinarer og mer.

Youtube video:

Klar til å sette opp åpningstidene dine?

Registrer deg for vår gratis 14-dagers prøveperiode (du trenger ikke kredittkort!) Og test funksjonen vår. Oppdag hvor enkelt det er å overholde tidsfrister for servicenivå og holde kundene fornøyde.

Prøv LiveAgent i Dag​

Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er åpningstider?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Vanligvis er kontortiden 09.00 til 17.00 mandag til fredag. I hovedsak er åpningstidene de timene du har åpent for kunder. Åpningstidene varierer fra selskap til selskap og fra bransje til bransje.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor bør du angi åpningstider?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Det er viktig å sette opp åpningstidene til helpdesken, fordi det påvirker servicenivåavtalen (SLA). For eksempel, uten åpningstider, vil billettene du vil motta i helger eller helligdager (i utgangspunktet når agentene dine ikke jobber) forbli ubesvart i det angitte SLA – tidsrommet og det vi igjen påvirke deg negativt. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “How can you benefit from setting up business hours?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ved å sette opp åpningstider risikerer du ikke å gå glipp av SLA-fristene. Agentene dine vil ha god tid til å svare på billetter fra VIP-kunder, og du trenger ikke å bekymre deg for straffer (uansett hva de måtte være i henhold til servicenivåavtalen din).” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo