Alt du trenger Ă„ vite om LiveAgents GDPR-overholdelse
LiveAgent er forpliktet til personvern, sikkerhet, samsvar og Äpenhet. Denne tilnÊrmingen inkluderer Ä stÞtte vÄre kunders overholdelse av EUs databeskyttelseskrav, inkludert de som er angitt i General Data Protection Regulation (GDPR), som ble hÄndhevet 25. mai 2018.
2016/679) er en forordning der Europaparlamentet, RÄdet for Den europeiske union og EU-kommisjonen har til hensikt Ä styrke og forene databeskyttelsen for alle individer innenfor Den europeiske union (EU).
En mĂ„te som personopplysningene til en EU-borger kan samles inn pĂ„ nĂ„r du bruker LiveAgent, er nĂ„r du bygger en database med kontakter, deres informasjon og forretningsforbindelser med dem (dvs. et CRM-system). Ikke alle kunder vil vĂŠre âregistrerteâ, da registrerte kun er individer. Noen av kundene dine kan vĂŠre bedrifter eller offentlige organisasjoner, som GDPR ikke gjelder for.
Ja, LiveAgent er fullstendig GDPR-kompatibel fra mai 2018.
Tofaktorautentisering
2-trinns bekreftelse gir mer sikkerhet til LiveAgent-kontoen din. NÄr du har aktivert 2-faktor-autentisering, mÄ ethvert forsÞk pÄ Ä logge pÄ kontoen din ledsages av koden du genererte i Google Authenticator-appen. 2-trinns bekreftelse kan bidra til Ä holde ukjente personer ute, selv om de har passordet ditt.
HTTPS-kryptering
Alle LiveAgent-vertskontoer kjĂžrer over en sikker tilkobling ved hjelp av HTTPS-protokollen. Hyper Text Transfer Protocol Secure (HTTPS) er den sikre versjonen av HTTP, protokollen som data sendes over mellom nettleseren din og nettstedet du er koblet til. Det betyr at all kommunikasjon mellom nettleseren din og LiveAgent er kryptert, inkludert chat og e-postkommunikasjon.
Sikker lagring av legitimasjon
Vi fÞlger siste beste praksis for Ä lagre og beskytte brukerpÄloggingsinformasjon og passord i skyen.
IP & nettverksbegrensninger
LiveAgent Agent-panelet kan konfigureres til kun Ä tillate tilgang fra spesifikke IP-adresseomrÄder.
API-sikkerhet
LiveAgent REST API er begrenset til akkrediterte brukere basert pÄ brukernavn og passord eller brukernavn og API-tokens.
SPAM-filtrering
LiveAgent har et intelligent innebygd SPAM-filter som lĂŠrer og forbedrer filtreringsevnene kontinuerlig.
LiveAgent gir kundene muligheten til Ă„ slette tjenestedata som kan inneholde personlige data, som profiler, billetter, bilder og vedlegg, i aktive LiveAgent-kontoer. Innenfor LiveAgenten har administratorer og agenter (samlet beskrevet som âBrukereâ) profiler med hierarkiske rettigheter, som beskrevet her.
Sletting av agentprofil
LiveAgent stÞtter for Þyeblikket sletting av agentprofilinformasjon som beskrevet her. Administratorer og eiere kan slette profiler til alle brukere, inkludert agenter. De kan slette agenter i Konfigurasjon>Agenter>Slett agent. LiveAgent beholder kontoeierinformasjon for Ä fortsette Ä tilby tjenesten. NÄr en konto avsluttes, fÞlger LiveAgent sin retningslinjer for sletting av data for gjenvÊrende profilinformasjon.
Sletting av sluttbrukerprofil
LiveAgent stĂžtter for Ăžyeblikket sletting av Informasjon om sluttbrukerprofil som beskrevet her. Eier, administratorer og agenter kan slette sluttbrukerprofiler. Etter denne slettehandlingen fjernes sluttbrukerprofilen fra brukergrensesnittet og sluttbrukeridentiteten slettes fra systemet, sammen med OAuth-tokens, Ăžkter og lagrede sĂžk.
Sletting av billetter
Billetter kan slettes ved Ä fÞlge trinnene som er beskrevet her. Denne artikkelen tar ogsÄ for seg hvordan du sletter billetter permanent.
Sletting av kundeportalprofil
Kunder kan slette profilene sine fra en kundeportal ved Ă„ fĂžlge trinnene beskrevet her (sletting av kundeportalprofil er den samme prosessen som sletting av sluttbrukerprofil).
Godkjenne samtykke for Ă„ gi live-stĂžtte via Live Chat
Et av kravene i GDPR er din forpliktelse til Ä informere kundene dine om at du og/eller en tredjepartsprosessor vil samle inn personopplysningene deres. NÄr du yter kundeservice via live chat, foreslÄr vi at du legger inn en samtykkegodkjenning i forhÄndschatten din skjema.
LiveAgent-applikasjonen lar deg slette alle sensitive data om kundene dine pÄ deres forespÞrsel direkte i LiveAgent-applikasjonen ved Ä slette alle billetter og kontaktdata relatert til kunden din.
I tillegg har hver LiveAgent-kontoeier full kontroll over kontoen sin og kan be om Ä bli slettet nÄr som helst via e-post til vÄr support@liveagent.com. Liveagent-skyen har ogsÄ automatiske prosedyrer for Ä slette suspenderte kontoer for Ä sikre at vi ikke lagrer dataene dine permanent etter at du bestemmer deg for Ä slutte Ä bruke tjenestene vÄre.
Hvis prÞvekontoen ikke oppgraderes til betalt plan innen 14 dager eller faktureringen av den allerede oppgraderte kontoen mislykkes i mer enn 7 dager, blir kontoen suspendert. Suspendert konto tillater ikke brukerpÄlogging eller tilgang til data verken av kontoeier eller hans kunder.
I tilfelle kontoeieren ikke ber om Ä oppheve suspenderingen av kontoen sin via e-post eller chat, avsluttes kontoen innen de neste 60 dagene (domenet slutter Ä vÊre aktivt, vi fjerner kontokonfigurasjonen fra skyen, men vi oppbevarer data pÄ lagring).
Avsluttede kontoer slettes automatisk fra skyen vÄr innen de neste 30 dagene. Fra dette tidspunktet har vi ingen aktive data i LiveAgent-skyen, vi lagrer i ytterligere 30 dager bare kald sikkerhetskopiering av databasen. NÄr sikkerhetskopieringen utlÞper, lagrer vi ingen data fra kontoen din lenger.
Kontakt oss pÄ info@liveagent.com.
VÄres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i vÄres prersonvern og cookies retningslinjer.