Kundesenterløsning

Hva er en kundesenterløsning?

En kundesenterløsning er alt som et telefonsenter bruker i sin daglige drift. Disse løsningene er lette og enkle å integrere med et eksisterende rammeverk. Det beste med dem er at de er skalerbare, noe som betyr at kundesenterløsninger for små bedrifter kan fungere godt for bedrifter og omvendt.

Hvilken programvare brukes i et kundesenter?

Noen av de vanligste bruksområdene for kundesenterløsninger inkluderer automatisk samtaledistribusjon og prediktiv oppringing. Den beste kundesenterløsningen kan imidlertid strømlinjeforme agentenes arbeidsflyt ved å bruke en progressive dialer, skripting og enkel hendelseshåndtering for sky- basert kall.

LiveAgent's call center

Hva er forskjellen mellom et kontaktsenter og et kundesenter?

Uttrykkene kontaktsenter og et kundesenter brukes ofte om hverandre, men det er to drastisk forskjellige ting. Et kontaktsenter er bygget for å hjelpe kunder med alle deres spørsmål og problemer, mens et kundesenter brukes til å kontakte kunder for å foreta et salg, kampanje eller presentasjon.

Et virtuelt kontaktsenter er en utmerket løsning for B2C-operasjoner. Disse kontaktsenterløsningene for cloud callsenter er fantastiske og minimerer antall ressurser som må inn i en slik operasjon. De bidrar også til å forbedre hele kontaktsenterytelsen.

De fleste utgående kontaktsentre bruker en omnikanal-tilnærming, som lar dem hjelpe kundene sine på tvers av ulike medier – fra innkommende anrop og SMS til e-poster og meldinger på sosiale medier. Innkommende kontaktsentre bruker vanligvis programvare som ikke er like sofistikert, men som likevel gir en måte å forbedre kommunikasjonen på.

LiveAgent omnichannel ticketing

De fleste bedrifter bruker en skybasert kontaktsenterløsning i stedet for en intern, siden det er langt enklere å integrere med det eksisterende rammeverket og vanligvis krever langt færre ressurser.

Hvordan kan bedrifter dra nytte av kundesenterløsninger?

God kundesenterløsning gjør teamet ditt mer effektivt med det enhetlige grensesnittet og gir bedriften din:

Dessuten lar funksjonsfylt programvare som LiveAgent deg analysere alle deler av virksomheten din, optimalisere den fra grunnen av og bruke flere digitale kanaler for å kommunisere – alt innenfor samme programvare.

Hvorfor er kvalitetssikring viktig for kundesenterløsninger?

Nå, bare fordi kundesenteret eller kontaktsenteret ditt har en løsning som LiveAgent, betyr det ikke nødvendigvis at du vil se et øyeblikkelig kvalitetsløft. Kvalitetssikring er der for å løse eventuelle mindre problemer og sette noen kvalitetsstandarder fordi du ønsker å yte en konsistent og pålitelig service.

Selv om kunden kanskje ikke alltid har rett, må de ha en eksepsjonell kundeopplevelse, og med riktig kvalitetssikring kan du garantere det hver gang.

Hvordan hjelper kundesenterløsning den eksterne arbeidsstyrken?

Call center-løsning gir flere fordeler, spesielt hvis du har en ekstern arbeidsstyrke. For eksempel jobber mange team hjemmefra under pandemien, og flere og flere virksomheter outsourcer kundesenterbehovene sine utenlands.

Det betyr at enhver bedrift vil trenge kraftig samtalesenterprogramvare som LiveAgent for å håndtere kundekommunikasjon. Slik programvare er ideell for en ekstern arbeidsstyrke siden den har sømløst eksternt oppsett, enkel distribusjon og ferdighetsbasert anropsruting.

Call routing feature in LiveAgent's call center software

Hvilket utstyr trengs for et kundesenter?

Mens teknologien bak callsentre har endret seg drastisk de siste par årene, har ikke standardutstyret gjort det. Et kundesenter trenger datamaskiner, spesialisert programvare og støttede samtaleenheter som hodetelefoner og maskinvaretelefoner.

Det er imidlertid ikke nok å bare få et kundesenter i gang. Ting som skriptprogramvare, intelligente programvareløsninger og omnikanals kommunikasjonsløsninger hjelper kundesenteret til å kjøre raskere med en høyere kvalitetsstandard.

Set up your call center within minutes!

Get your call center productivity to the highest level and improve the quality of customer interactions with LiveAgent.

Frequently asked questions

Hva er en kundesenterløsning?

En kundesenterløsning er et verktøy som hjelper den inngående og utgående driften til et hvilket som helst anrops- eller skykontaktsenter. Mange kundesenterløsninger tilbyr ofte støtte fra andre viktige kommunikasjonskanaler, som gir nytte og gjør dem til en komplett skykontaktsenterløsning.

Hvilken programvare brukes i et kundesenter?

De bruker IVR-programvare for automatiske svar og ferdighetsbasert ruting av innkommende samtaler, VoIP for å motta samtaler over internett ved hjelp av datamaskiner, programvare for overvåking av samtalekvalitet og en CRM for enkel tilgang til kundedata.

Hva er forskjellen mellom et kontaktsenter og et kundesenter?

Et kundesenter er der agenter ringer kunder for salg, promotering eller presentasjon – et kontaktsenter er fokusert på ting som kundestøtte. Salgsteam kan bruke skybaserte kundesenterløsninger for utgående samtaler, mens innkommende kundesenter eller innkommende kundeserviceteam kan benytte inngående kundesenterløsninger.

Hvordan kan bedrifter dra nytte av kundesenterløsninger?

Ved å utnytte løsninger som LiveAgent kan bedrifter forbedre responsraten, maksimere kundetilfredsheten og overvåke hva agentene deres driver med til enhver tid. I tillegg effektiviserer det intern praksis og forbedrer måten agenter samhandler med klienter på.

Hvorfor er kvalitetssikring viktig for kundesenterløsninger?

Konsistens og pålitelighet er avgjørende når du håndterer kundenes forventninger og svarer på kundespørsmål. Gjennom kvalitetssikring kan du innpode begge i agentene dine, og forbedre B2C-kommunikasjonen betraktelig.

Hvordan hjelper kundesenterløsning den eksterne arbeidsstyrken?

Gjennom rask distribusjon, enkel omnikanal-kommunikasjon og ferdighetsbasert anropsruting sentraliserer kundesenterløsningen den eksterne arbeidsstyrken og gjør den mer smidig. Dette forbedrer i sin tur agentproduktiviteten og hjelper dem å gi en bedre, mer personlig opplevelse for kundene.

Hvilket utstyr trengs for et kundesenter?

De grunnleggende tingene til ethvert kundesenter er datamaskiner og noe grunnleggende programvare, men ethvert godt kundesenter vil ha en resepsjonsløsning som LiveAgent for å hjelpe med de fleste aspekter av virksomheten deres. Mange inngående og utgående callsentre bruker tilleggsutstyr for å gi eksepsjonell kundeservice og en konsistent kundeopplevelse. Dette utstyret inkluderer automatiske oppringere, hodesett, avanserte ringeenheter eller til og med ekstra produktivitetsapper for å forbedre agentytelsen.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo