Hva er tilpassede agentroller?
Når en ny bruker legges til i en LiveAgent, er det nødvendig å definere agentrollen. Roller bestemmer agentens ansvar og muligheter. I LiveAgent er det mulig å velge mellom standardroller.
Det er noen standard brukertyper, som eier, admin og agent.
Men noen kunderepresentanter håndtere spesielle spørsmål, så det er nødvendig å definere dem en individuell rolle. Det er behov for å opprette en egendefinert agentrolle.
LiveAgent har ikke funksjonen for egendefinerte agentroller ennå.
Frequently Asked Questions
- Hva er tilpassede agentroller?- Egendefinerte agentroller er individuelle roller for agenter som håndterer spesielle forespørsler. De er tilpasset behovene til spesifikke kunder. Standard brukerroller i Live Agent er eier, administrator og agent. 
- Hvordan få tilgang til egendefinerte agentroller i LiveAgent?- Dessverre er det ingen egendefinerte agentroller tilgjengelig i LiveAgent ennå. På dette tidspunktet kan du bare velge mellom 3 standardroller med et veldefinert ansvarsområde. 
- Kan du redigere egendefinerte agentroller i LiveAgent?- For øyeblikket kan du ikke redigere egendefinerte agentroller i LiveAgent siden de ikke er tilgjengelige. Endringer kan bare brukes i tre standardroller hvis du har de nødvendige tillatelsene. 
Etter å ha lært om egendefinerte agentroller, kan du dykke dypere inn i hvordan du setter opp disse rollene i LiveAgent. Utforsk også hvilke tillatelser tilpassede roller kan ha og hvordan de kan redigeres eller fjernes.
 
																																														



 
			