MessageBird IVR anmeldelse

Compare MessageBird IVR anmeldelse with other in: How MessageBird IVR anmeldelse is doing on review portals
4.3
Average rating based on data from trusted review portals
269 reviews

Interactive Voice Response (IVR) er en populær funksjon som finnes i kundesenterprogramvare som lar kundestøtteagenter organisere samtaler i henhold til ulike forhold. IVR kan brukes til å lage "trær" som dirigerer innringere til riktig avdeling basert på nummeret de velger via stemmen…

Pricing
Starting from:
$ 30   per måned
Equal to LiveAgent's All Inclusive plan Liveagent pricing
Free trial: Yes
Free version: Yes

Editor's rating:

Editor's rating

Alexander Šípka
4.5
Brukererfaring
4
Pris
5
Gjennomføring
4.5

Key takeaways

Pros

  • Enkel å sette opp og brukervennlig
  • Rimelig
  • Støtter IVR-oppsett

Cons

  • Begrenset tilpasning
  • Kundestøtte kan til tider være vanskelig å nå

MessageBirds Flow Builder er et flott alternativ for de som ønsker å sette opp en enkel IVR-meny. Brukergrensesnittet er intuitivt og enkelt å navigere, så du trenger ikke å bekymre deg for å bli overveldet eller mistet i hauger med kode. MessageBird gir deg en rask veiledning ved den første interaksjonen med Flow Building-funksjonen. Det er en fin måte for selv ikke-så-teknologisk kyndige brukere å enkelt sette opp sine egne flyter. Det eneste problemet jeg har funnet er mangelen på tilpasning når det kommer til IVR-meldinger. Jeg tror imidlertid ikke dette er noe som bør fraråde brukere å velge MessageBirds IVR-programvare.

Komme i gang med MessageBird IVR-funksjonen

Å registrere seg for en prøveversjon av MessageBird er ganske enkelt. Etter at du har fylt ut detaljene dine og lagt til antall agenter, blir du møtt med et rent dashbord som ikke virker overveldende for en førstegangsbruker.

MessageBird welcome dashboard

Selv om du ikke finner IVR-funksjonaliteten med en gang, gjør dette oppsettet det fortsatt enkelt å finne veien gjennom dashbordet. For å konfigurere IVR-funksjonen kan du få tilgang til den enten rett fra dashbordet eller menyen på venstre side under Flow Builder.

MessageBird IVR functionalities

Klikk deretter på Maler. Der finner du et ganske stort utvalg av flytbyggings- og automatiseringsmuligheter. For å fortsette med oppsettet, klikk på Easy phone-menyen (IVR).

Det jeg syntes var veldig nyttig er en veiledning som MessageBird tilbyr deg når du får tilgang til IVR-konfigurasjonen. Denne opplæringen guider deg gjennom fire enkle trinn for hvordan du lager flyter i et omnikanal-miljø, telefonsamtaler osv. Du kan velge å enten fullføre denne opplæringen eller hoppe over den hvis du ønsker det.

MessageBird IVR building tutorial

Det første du trenger er å kjøpe et telefonnummer. Du kan gjøre dette direkte fra Flow Builder ved å klikke på et popup-vindu.

Når du har telefonnummeret klart, kan du begynne å konfigurere anropstrene. Fortsett ved å klikke på Si-knappen, du kan lage meldingen din og konfigurere variabler som språk, stemme og andre.

Dessverre kan du ikke legge til en lydfil med meldingen din, så du er begrenset til tekst-til-tale-alternativet. Du har flere språkalternativer å velge mellom, inkludert forskjellige engelske aksenter. Du får heller ikke mange stemmealternativer, så du kan velge mellom en mannlig og en kvinnelig stemme.

MessageBird IVR configuration options

Når du har satt opp meldingen, kan du gå videre til å opprette grenene dine. Du kan opprette flere forgreningsalternativer med separate meldinger og utløsere. Selv om du raskt kan konfigurere en veldig enkel IVR-meny, lar MessageBird deg lage et ganske forseggjort IVR-oppsett. Etter å ha lagt til dine primære IVR-alternativer, kan du opprette flere grener og konfigurere andre handlinger, eller du kan lukke grenen.

Denne menyen lar deg konfigurere et enkelt IVR-oppsett som lar kundene kontakte bedriften din raskt og uten problemer. Men hvis du trenger et mer forseggjort oppsett, kan du også oppnå det med mange forgreningsalternativer og tilleggsinnstillinger.

Hvordan fungerer IVR?

Hele Flow Builder-funksjonen fungerer utmerket og uten problemer. Oppsettet er ganske intuitivt takket være GUI og opplæringen i begynnelsen. IVR tillater dessverre ikke tilpassede lydmediefiler, men hvis det ikke er et problem for deg, fungerer tekst-til-tale-funksjonaliteten uten problemer. Selve IVR-ytelsen er flott, og hvis du leter etter noe som er enkelt og lett å bruke, bør det oppfylle alle dine forventninger. Imidlertid, hvis du sliter med å forstå forgreninger, variabler eller noe annet angående IVR-konfigurasjonen, gir MessageBird en enkel å følge opplæringen i deres støttesenter.

Priser

Du kan bruke MessageBirds flyt-byggende evner gratis hvis du ikke trenger mer enn 2 seter og er villig til å kjøpe et telefonnummer. Hvis du ønsker å utvide virksomheten din, kan du oppgradere til alternativet 30$ per måned som tillater 3-10 seter.

Konklusjon

Dette er et flott alternativ for det meste for mindre kontaktsentre. MessageBird gir deg mange funksjoner, et enkelt IVR-oppsett og multi-level IVR-alternativer til en rimelig pris. Hele brukergrensesnittet er intuitivt og enkelt å navigere. Selv om det ikke er så tilpassbart som man skulle ønske, vil MessageBird ikke skuffe hvis du leter etter en enkel og rimelig løsning.

Felles problemer og problemer

Jeg vet ikke hvordan jeg kjøper et telefonnummer

For å bruke MessageBirds IVR-funksjonalitet må du kjøpe et telefonnummer. For å gjøre det, logg på kontoen din og klikk på Tall-ikonet i dashbordet. På neste side må du fylle ut nødvendig informasjon og klikke på Kjøp-knappen. Deretter sjekker du ordresammendraget og bekrefter kjøpet. Etter at du har betalt for nummeret, kan du legge det til på kontoen din.

Min IVR fungerer ikke

Du bør dobbeltsjekke flytdesignet til IVR og fikse eventuelle feil du finner. For mer hjelp med din IVR, kan du kontakte Messagebirds sin hjelpeseksjon eller kontakte kundeservice .

Product reviews

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo