Progressiv oppringer

Hva er en progressiv oppringer?

En progressiv oppringer er et automatisk oppringingssystem som er mye brukt i utgående telefonsentre. Den progressive automatiske oppringingsteknikken automatiserer prosessen med å foreta utgående telefonsamtaler, slik at kundesenteragenter ikke trenger å slå hvert nummer manuelt fra kontaktlisten. Progressive oppringere betraktes som midtveien mellom manuell oppringing og prediktive oppringingsløsninger.

Den viktigste forskjellen som skiller progressive oppringere fra prediktive oppringere er at systemet for progressiv oppringing venter på at en agent skal fullføre sin nåværende samtale før neste nummer. Dessuten ringer den bare ett nummer per hver tilgjengelig kontaktsenteragent. For eksempel, hvis det er 10 tilgjengelige agenter, ringer oppringeren 10 anrop. Med den progressive oppringingsmodusen analyserer systemet anropsstatistikken som tilkoblingshastigheten og avbruddsfrekvensen for å bestemme tempoet for oppringingen.

Call Center Templates

Kombinert med automatisk gjenkjenning av telefonsvarer og dens evne til å skjerme ut opptattsignaler og frakoblede numre, sikrer progressiv oppringingsprogramvare at agenter kun er tilkoblet når en levende person er på linjen. Siden agenter er tilgjengelige for umiddelbart å engasjere seg i samtalen så snart noen tar opp, eliminerer det avbrudd. På den andre siden kan bruk av progressive oppringere føre til økt inaktiv tid for agenten, noe som betyr lavere agentproduktivitet sammenlignet med strømoppringer og prediktive oppringere.

Progressive oppringere kan brukes i en rekke bransjer for en rekke formål, inkludert utgående salg, telemarketing, samlinger, kundeserviceoppfølgingssamtaler osv. Siden oppringingsfrekvensen for progressive oppringere er lavere sammenlignet med prediktive oppringere, vurderes det. å være en mindre effektiv oppringingsmodus og anbefales ikke å bruke i tilfeller der agenter trenger å foreta utgående anrop over hundrevis eller tusenvis av kontakter.

Fordeler med progressive oppringere

Økt agenteffektivitet

Siden progressive oppringere ringer numre automatisk og filtrerer ut opptatte linjer, telefonsvarere og frakoblede numre, trenger ikke agenter å kaste bort tid på manuell oppringing og mislykkede anrop.

Færre avbrudd

Ettersom progressive oppringere sikrer agenttilgjengelighet (det er alltid en tilgjengelig agent som er klar til å håndtere anropet, når den er koblet til), reduserer det ventetiden og resulterer i færre tapte anrop sammenlignet med prediktive oppringere.

Bedre målkonvertering

Redusert samtaleavbrudd betyr forbedret samtaleforbindelsesforhold og høyere taletid for agenter som kan føre til økte målkonverteringsrater (salg, samlinger osv.) og bedre kundetilfredshet.

Start your free trial today

Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.

Frequently asked questions

Hvordan fungerer en progressiv oppringer?

En progressiv oppringer ringer automatisk telefonnumre fra databasen og kobler agenter til samtaler bare når det er en direktekontakt på linjen som omgår opptatte linjer, telefonsvarer og numre som ikke svarer. I den progressive utgående oppringingsmodusen venter systemet på at en kundesenteragent fullfører sin nåværende samtale, og går deretter videre til å ringe neste nummer (og det ringer kun ett nummer per agent).

Når bruker du progressive oppringere i stedet for prediktive oppringere for kontaktsenterløsningen din?

Selv om prediktive oppringere er bra for store utgående telefonsenterteam og proaktive utgående oppringingskampanjer for telemarketing, salg, markedsundersøkelser og samlinger, kan progressive oppringere være et bedre alternativ for små og mellomstore team med færre agenter tilgjengelig for å følge med med prediktiv oppringingsmodus. Progressive oppringere er også bedre egnet for utgående B2B-anrop fordi denne typen samtaler vanligvis har et høyere suksessforhold på grunn av færre avbrudd og bedre svarprosent (over 80 %).

Kan jeg bruke en progressiv oppringer med LiveAgent?

Selv om LiveAgents kundesenterløsning inkluderer både inngående kundesenter og utgående ringefunksjoner, tilbyr den for øyeblikket ikke progressiv utgående oppringer. I stedet gir den nettbaserte versjonen muligheten til å ringe et hvilket som helst nummer på nettet. Med klikk for å ringe-alternativet kan agenter starte utgående anrop rett fra LiveAgent-dashbordet mens de surfer på nettsidene til potensielle kunder.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo